Dead Island - Galet buggigt?

Permalänk
Medlem

Dead Island - Galet buggigt?

Försökte lira coop med två polare, vi hade enorma problem med att dels ansluta och dels blev någon utkastad och kunde inte ansluta igen.

Någon som känner igen och ev. har en lösning?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Hela steam gick ner 2ggr för mig och mina 2 kompisar. Annars är det minor quest buggar osv, dubbla mobs som spawnas även quest items som spawnas 2ggr och kan förstöra hela main questet så man måste laddar från senaste autosave. MEn f.ö funkat fint. Småproblem på de 5h jag spelade

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem

vänta en månad eller så innan ni överhuvudtaget rör spelet är min rekommendation efter att ha spelat det.

så många brister och buggar så det inte är värt det.

Coopdelen i sig är extremt dålig utförd och inget man ska ge sig på vid första genomspelningen av spelet heller. Den redan supertunna storyn i spelet slås i bitar av virrigheten som uppstår när man försöker spela det i coop.

Permalänk
Medlem

Vi hade också stora connection-problem. Funkade väl en halvtimme högst utan att nån blev utkastad.

Hoppas dom tar bort obligatorisk Dead Island-voice chat i nästa patch...

Permalänk
Medlem

Så Left 4dead2 är ett bättre spel om man vill ha ett Zombie spel?

Permalänk
Skrivet av Megacrash:

Så Left 4dead2 är ett bättre spel om man vill ha ett Zombie spel?

Om du bara ska köpa ett zombiespel så är L4D2 grymt bra!

Visa signatur

Dator 1: i7 2600K / Gigabyte GTX 590 / 8 GB minne / 120 GB Intel 510 SSD / 2TB / Corsair 750W / BENQ XL2410T 120 Hz
Dator 2: 27" iMac i5 Router: Apple Airport Extreme
HTPC: i5 2400 / Radeon HD 6450 1GB / 8 GB minne / 2TB / Samsung 50" Plasma
Platta: iPad 3 32GB 3GTelefon: iPhone 4 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Så Left 4dead2 är ett bättre spel om man vill ha ett Zombie spel?

Nja, det beror väl på. L4D2 lär ju vara mycket stabilare, men det är inte riktigt samma spel. Dead Island är mer som ett Fallout 3 med zombies. Nu har jag inte spelat mycket L4D men jag tycker nog att detta är roligare ändå, trots buggarna.

Permalänk
Medlem

Har spelat nån timme nu, ännu ej försökt mig på Co-op, det blir försök för det senare.

Annars är spelet hyffsat, lite småscary ibland när man sitter ensam i en mörklagd lägenhet.
Dock har det väl sina brister, ogillar interfacet jävligt mycket.

Får se var det leder. Det var ju inte särskilt dyrt så man kanske inte ska förvänta sig så mycket.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dikth:

Nja, det beror väl på. L4D2 lär ju vara mycket stabilare, men det är inte riktigt samma spel. Dead Island är mer som ett Fallout 3 med zombies. Nu har jag inte spelat mycket L4D men jag tycker nog att detta är roligare ändå, trots buggarna.

Ok, ne jag känner mig osäker om jag uppskattar att vapnen går sönder i Dead island samt att det verkar vara mycket "melee" -fokuserat i spelet. Sen alla buggar som finns nu gör ju inte saken bättre.

L4D2 har ju varit ute ett bra tag nu, är det mycket folk som spelar det än? eller är det bra single-player i det?

Permalänk
Medlem

onej left 4 dead är grymt populärt, dom har ju nästan portat alla banor från ettan så att hitta folk är aldrig nåt problem.

Permalänk
Medlem

L4D-serien är inte riktigt samma spel. Personligen gillar jag inte L4D alls då det är extremt linjärt.

Angående Dead Island så får jag säga samma sak. En del buggar (dock inga dubbla bossar eller förstörda quest) dock inget som förstör hela spelet enligt mig. Det enda som gör spelet halvtrasigt är det faktum att vapen går sönder extremt fort. Man kan inte gå på en längre tur utan att ha stoppat på sig väldigt mycket vapen eller ständigt behöva springa till en workbench och reparera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

L4D-serien är inte riktigt samma spel. Personligen gillar jag inte L4D alls då det är extremt linjärt.

Angående Dead Island så får jag säga samma sak. En del buggar (dock inga dubbla bossar eller förstörda quest) dock inget som förstör hela spelet enligt mig. Det enda som gör spelet halvtrasigt är det faktum att vapen går sönder extremt fort. Man kan inte gå på en längre tur utan att ha stoppat på sig väldigt mycket vapen eller ständigt behöva springa till en workbench och reparera.

Jag håller helt med. Fattar inte vad de tänkte med vapnens hållbarhet. Ett rejält stålrör går sönder efter 10-15 slag? Why?
Bara jag som har problem med fienden "thug"? Dör typ 2-3 gånger på en sådan även om jag spelar defensivt och försöker undvika hans slag..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Även om det här kan vara det buggigaste spelet på bra länge är det extremt roligt i CO-OP, det gör att man glömmer allt det tråkiga när man väl är igång.

Schluug : Kick är viktig mot thug, när han skriker och vevar får du backa bak

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

Vad använder ni för skit vapen? alla vapen har olika durabilitys. Men det är det jag jämt går efter när jag kollar efter vapen för att kunna döda så många som möjligt.

Hittills har jag bara hittat små skit buggar som inte förstör spelet.

Sen om ni tror detta är det största buggade spelet på länge har inte spelat många spel på sista tiden va:)?

Btw alla spel har problem vid release. Kan inte säga ett enda spel som ej haft problem från början.

Permalänk
Medlem

360 versionen har mycket färre buggar och är i min mening lite bättre

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Hade en co-op session i 8.5h i sträck under gårdagen utan några som helst problem, när man väl lyckats komma in i ett game så är det sällan strul som sagt

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Är level 21 nu och vapen går sönder väldigt sällan för mig. Det enda jag stör mig på är att skjutvapen är väldigt ineffektivt mot zombies. Melee är bäst mot zombies Småbuggigt men inget som förstör spelet och co-op upplevelsen är helt okej :). Spelet är som en FO, borderlands och dead rising mix.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Jag håller helt med. Fattar inte vad de tänkte med vapnens hållbarhet. Ett rejält stålrör går sönder efter 10-15 slag? Why?
Bara jag som har problem med fienden "thug"? Dör typ 2-3 gånger på en sådan även om jag spelar defensivt och försöker undvika hans slag..

Efter lvl 20 går vapnen sönder efter 20-30 mobs ungefär. Knivar har sämst durability medans tunga 2hands klubbor har bäst durability.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gauz:

Är level 21 nu och vapen går sönder väldigt sällan för mig. Det enda jag stör mig på är att skjutvapen är väldigt ineffektivt mot zombies. Melee är bäst mot zombies Småbuggigt men inget som förstör spelet och co-op upplevelsen är helt okej :). Spelet är som en FO, borderlands och dead rising mix.

"Off with their heads!" Nämen, det hade varit tråkigt om man kunde döda allt superenkelt när man fick skjutvapen.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Jag håller helt med. Fattar inte vad de tänkte med vapnens hållbarhet. Ett rejält stålrör går sönder efter 10-15 slag? Why?
Bara jag som har problem med fienden "thug"? Dör typ 2-3 gånger på en sådan även om jag spelar defensivt och försöker undvika hans slag..

Använd ett trubbigt vapen (blunt) och slå dem på ben och armar så är det ingen större fara. Visst är de svåra men jag tycker de är ruskigt bra balanserade.

Permalänk

ska man köra coop så är det mindre problem om man kör pirat

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

har inte märkt några större buggar i spelet och har ändå lirat 10 tim. och ja fiender och items respawnar på samma ställen igen

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Jag håller helt med. Fattar inte vad de tänkte med vapnens hållbarhet. Ett rejält stålrör går sönder efter 10-15 slag? Why?
Bara jag som har problem med fienden "thug"? Dör typ 2-3 gånger på en sådan även om jag spelar defensivt och försöker undvika hans slag..

jag brukar sparka ihjäl dom, gå just nära så du kan sparka men han når inte med sina slag!
tar sin stund men jag har då aldrig dött

Permalänk
Medlem

Har inte råkat ut för nån större bugg än iallafall. Thugs dödar man enklast med deo bombs, eller molotov cocktail om man har slut.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Spelet blir mycket roligare om man stänger av Enemy Health och Damagen man gör, iallafall i mitt tycke. Man ser en zombie som man är död, springer förbi och sedan efter någon stund står han i ryggen. Lite småskön känsla :).

Jag har klarat ut spelet och det tog 16h. Lite småbuggs och sådant men helt klart värt sina 330kr för ett co-op spel.

Permalänk

tog 16 tim för mig med dock hoppade jag över dom flesta sidoquesten. Thugsen dödar du lättast genom att gå bakom dom när dom svingar och snurrar runt dom bakifrån och slår sönder dom. Eller roligaste är att ta bort armana sen satsar man bara på benen.

Permalänk
Skrivet av Scirocco:

Har inte råkat ut för nån större bugg än iallafall. Thugs dödar man enklast med deo bombs, eller molotov cocktail om man har slut.

Precis, men det är ju så förbanat irriterande att när man gjort lite molotovs eller deo-bombs och trycker på knappen "back" så står man där och har slängt ut en sådan och antingen brinner eller sprängs...

Visa signatur

i7 930; RAMPAGE III GENE; 2st GV N470D5-13I-B; TR3X6G1600C8D; AX1200W; X25-M G2 160GB; U2711; EK-CoolStream RAD XT 120(2st) & 360; EK-DCP 4.0; EK-FC470 2st; EK-Supreme LT; mm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palle Pung:

Precis, men det är ju så förbanat irriterande att när man gjort lite molotovs eller deo-bombs och trycker på knappen "back" så står man där och har slängt ut en sådan och antingen brinner eller sprängs...

tryck ESC då XD

Visa signatur

Corsair Carbid Spec-Alpha|Arctic Liquid Freezer II 240|i9 10900K@5ghz|Gigabyte Z590 UD AC|EVGA GQ 750W|Gigabyte 3070 Vision OC @2100mhz|ADATA 32GB 3200mhz CL14 (4x8GB) |512GB + 1TB NVSE SSD, 2TB HDD, 2x2TB raid0|

Permalänk
Medlem

Jag undrar om jag fått ett annat spel? Alla klagar på spelet till höger och vänster och buggar hit och dit. Jag har spelat co-op med en kompis i 10 timmar utan några problem bortsett från något enstaka texturlagg. Tycker detta är ett riktigt bra spel bortsett från några små irritationer, men vilket spel har inte det?

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart sparfilerna finns när man har spelet på steam? o.O

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"