Uppgraderingsråd, siktar in på BF3/GW2

Permalänk

Uppgraderingsråd, siktar in på BF3/GW2

Hejsan!

Känner att det kliar i fingrarna efter lite ny hårdvara eftersom man sitter och tillar med grafikinställningarna till medium/lågt (Deus Ex var riktigt schysst!). Dock är jag inte alls insatt om vad som behövs, kanske bara ett grafikkort. eller rent av nytt moderkort/ram etc. Tänkte lägga frågan här om någon känner sig manad och ta sig en liten titt

Kommer skriva ner lite kort det va vet min dator sitter på för saker, ifall det finns ett bra sätt att kolla upp och ge er mer info säg gärna till! Here goes

Grafikkort - Radeon HD4890 1gb (Ifall det gör något, jag sitter på en 32tums TV som skärm med HDMI.)
Processor - Intel I5 2,7ghz quad (4kärnig?)
Ram - 8gb inte säker på hastighet, tror det e runt 1000 eller mer
Moderkort - Så har man inte boxen kvar.. inte den blekaste, kanske ett ställe man kan se? inte i DXdiag iaf.
HD - sitter på en 80gb SSD som e windows disk, sen 1tb + externa diskar så den biten e done.
DVDläsare - Extern
Chassi - Corsairs lite nyare burk, den som varit veckans pryl.
Nätagg - Corsair 650w

Osäker om jag missat något, ifall man kan ta reda på informationen genom någon smidig mjukvara dela gärna med er

Mvh Ozzie

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZzziippIT:

Hejsan!

Känner att det kliar i fingrarna efter lite ny hårdvara eftersom man sitter och tillar med grafikinställningarna till medium/lågt (Deus Ex var riktigt schysst!). Dock är jag inte alls insatt om vad som behövs, kanske bara ett grafikkort. eller rent av nytt moderkort/ram etc. Tänkte lägga frågan här om någon känner sig manad och ta sig en liten titt

Kommer skriva ner lite kort det va vet min dator sitter på för saker, ifall det finns ett bra sätt att kolla upp och ge er mer info säg gärna till! Here goes

Grafikkort - Radeon HD4890 1gb (Ifall det gör något, jag sitter på en 32tums TV som skärm med HDMI.)
Processor - Intel I5 2,7ghz quad (4kärnig?)
Ram - 8gb inte säker på hastighet, tror det e runt 1000 eller mer
Moderkort - Så har man inte boxen kvar.. inte den blekaste, kanske ett ställe man kan se? inte i DXdiag iaf.
HD - sitter på en 80gb SSD som e windows disk, sen 1tb + externa diskar så den biten e done.
DVDläsare - Extern
Chassi - Corsairs lite nyare burk, den som varit veckans pryl.
Nätagg - Corsair 650w

Osäker om jag missat något, ifall man kan ta reda på informationen genom någon smidig mjukvara dela gärna med er

Mvh Ozzie

Öppna upp chassit så står det på moderkortet vad det har för betäckning med stora bukstäver. Vid PCI platsen brukar det vara.. (Där du har grafikortat) Men som det ser ut nu så lägg pengar på ett HD 6870/6950 eller GTX 560 Ti så kommer du att klara av medium instälningar.. Dock så beror det på vad du tänkt lägga..

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Skrivet av NightFred:

Öppna upp chassit så står det på moderkortet vad det har för betäckning med stora bukstäver. Vid PCI platsen brukar det vara.. (Där du har grafikortat) Men som det ser ut nu så lägg pengar på ett HD 6870/6950 eller GTX 560 Ti så kommer du att klara av medium instälningar.. Dock så beror det på vad du tänkt lägga..

Tack för svar!

Öppnade precis och det enda som stod, var ASUS Turbov Evo.
tittade runt o hittade något som hette CPUID, där stod följande om moderkortet:
P7P55D EVO
Southbridge P55
LPCIO W83667HG-A

hittade även lite om RAM
Corsair - DDR3
NBfrequency - ~2140
DRAM Frequency - 668 Mhz

Givetvis var det något jag missade, hur mkt pengar ja kan lägga på det. sitter och väntar på min lön från irland på typ 4 månader så det finns rum för en bra budget. kan väll säga jag e ute efter något prisvärt val att uppgradera till, men inte helt hundra på vad som behövs/inte behövs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZzziippIT:

Tack för svar!

Öppnade precis och det enda som stod, var ASUS Turbov Evo.
tittade runt o hittade något som hette CPUID, där stod följande om moderkortet:
P7P55D EVO
Southbridge P55
LPCIO W83667HG-A

hittade även lite om RAM
Corsair - DDR3
NBfrequency - ~2140
DRAM Frequency - 668 Mhz

Givetvis var det något jag missade, hur mkt pengar ja kan lägga på det. sitter och väntar på min lön från irland på typ 4 månader så det finns rum för en bra budget. kan väll säga jag e ute efter något prisvärt val att uppgradera till, men inte helt hundra på vad som behövs/inte behövs.

Bra, du hittade rätt. Du har föra generationens moderkort och CPU. Bra prestanda och inget som måste uppgraderas nu. Lägg istället 2000kr på ett nytt grafikort som HD 6950 eller GTX 560 Ti så kommer du att klara dig ett bra tag.
Moderkortet hetter Asus P7P55D EVO - http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=461402
CPU - http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=669989 verkar vara närmast till hans eller http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=461770 då du skriver 2,7GHz. Här kommer prestanda index så att du kan se hur det ligger till rent prestanda mässigt
CPU - http://www.sweclockers.com/recension/13224-intel-sandy-bridge...
Grafikort - http://www.sweclockers.com/recension/13610-amd-radeon-hd-6990...

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk

Underbart! tack så mycket för hjälpen!

Permalänk

Sådär, det blev en H60 CPU fläkt, nya ram iom de gamla var ESD skadade, + graffekort (1 st 6870 asus, fixar CF när det behövs)
Dock. märker jag med grafikkortet att det e rätt tyst, men när jag kör t.ex. Deus ex eller BFBC2 på max, så låter det som en hårtork. högt som fan :S

Hände tom 2-3ggr under spelets gång att fläkten varva ner, spelet hamnade i kanske 0.2fps under 5sekunder.... Defekt kort?