Laptop från Notebookguru vs. Deviltech

Permalänk
Medlem

Laptop från Notebookguru vs. Deviltech

Hej,

Har sökt på forumet och hittade trådar gällande notebook guru samt deviltech, dock var den senaste från förra året. Är det någon som nyligen har beställt från deviltech eller notebook guru? Hur är isåfall era erfarenheter?? Har konfat. ett paket för runt 1900 Euro, vilket möter mina krav inkl. Raid 0 med två SSD diskar.

Permalänk
Medlem

Jag beställde en Guru Fire i7 från Notebook Guru i februari. Det tog c:a 2 veckor innan datorn dök upp. Paketet var väl emballerat och förseglat. Datorn har fungerat felfritt hittills och jag är mycket nöjd med mitt köp! Det enda negativa jag har att säga är att Notebook Guru är väldigt dåliga på att besvara e-post. Jag mejlade dem några dagar efter att jag lagt beställningen och fick aldrig något svar. Däremot fick jag svar 5 min efteråt när jag mejlade dem i förrgår. Kanske har de bättrat sig eller så hade jag bara tur?

Jag kan även passa på att tipsa dig om http://www.pcsystems-evolutionx.de/shop/index.php om du inte känner till dessa. Har dock ingen erfarenhet av att handla från dem.

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Medlem

kan säga att Notebookgurus support är sämst.

Fick problem med min, mailade till dem och de svarade efter 1 vecka. Sen kom vi fram till att jag skulle skicka den till dem. Mailade efter någon dag och frågade efter deras adress fortfarande inte fått något svar. Men jag skickade iväg den till en adress som fanns på sidan, där fanns 2 stycken. Sen föllde jag paketet på Posten.se och såg att tyska posten gjort 2 leveransförsök utan att någon tagit emot det. Provade att ringa dem, men ingen svarade. Lämnade även meddelande på deras telefonsvarare men de har fortfarande inte ringt upp.

Såg att någon tog emot mitt paket i måndags, men har fortfarande inte hört något av dem.

Jag köpte min dator där för det var billigt, men deras support är under all kritik.

Visa signatur

Mmmmm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nille83:

kan säga att Notebookgurus support är sämst.

Fick problem med min, mailade till dem och de svarade efter 1 vecka. Sen kom vi fram till att jag skulle skicka den till dem. Mailade efter någon dag och frågade efter deras adress fortfarande inte fått något svar. Men jag skickade iväg den till en adress som fanns på sidan, där fanns 2 stycken. Sen föllde jag paketet på Posten.se och såg att tyska posten gjort 2 leveransförsök utan att någon tagit emot det. Provade att ringa dem, men ingen svarade. Lämnade även meddelande på deras telefonsvarare men de har fortfarande inte ringt upp.

Såg att någon tog emot mitt paket i måndags, men har fortfarande inte hört något av dem.

Jag köpte min dator där för det var billigt, men deras support är under all kritik.

Även om det inte gäller Apple så kanske tesen att nivån på supporten och prislappen hänger samman.