Permalänk

Ja, vad ska man säga? Kryllklass?

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk

Tjusigt, detta ser vi fram emot

Permalänk
Medlem

Tack alla för beröm
Sitter med lite spänd förväntan nu, har precis limmat och lagt in själva stommen till chassiet i press nu. Blir en liten update i kväll.

Permalänk
Medlem

Vad läckert! Skall följas.

Permalänk
Skrivet av el_genius:

Ja, vad ska man säga? Kryllklass?

Kan inte annat än hålla med
ser sjukt bra ut som vanligt!
*bevakar*

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Som sagt limmade ihop själva stommen till chassiet idag. Nog rekord i det största mATX chassiet i historien

(lite mer tryck och det blir det minsta mATX chassiet i historien)

Kapade även upp alla ribbor till min galler i rätt längs och lade i dom på prov i botten på chassiet (dom skall både putsas och lackas innan dom limmas på plats)

Och jag vet att matt färg är känsligt för dammiga fingrar

Permalänk

Tjusigt!

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

har följt detta lite från och till, och det ser riktigt fint!:)

Fint jobbat!:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Tänk om alla hade samma uppskattning för chassi byggen som ni på SweC.
Jobbar polaren garvade åt mig när han såg alla ribborna till gallren och undrade om jag var riktigt frisk som gjorde ett sånt idiot jobb :), och min kära sambon bara undra hur många "jävla" datorer jag skall släpa hem

Permalänk
Skrivet av Kryll:

Tänk om alla hade samma uppskattning för chassi byggen som ni på SweC.
Jobbar polaren garvade åt mig när han såg alla ribborna till gallren och undrade om jag var riktigt frisk som gjorde ett sånt idiot jobb :), och min kära sambon bara undra hur många "jävla" datorer jag skall släpa hem

Får man fråga vad du jobbar med? Bygger du chassi på lunchen/övertid eller finns det någon annan anledning till att du kan bygga chassi på jobbet?

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Får man fråga vad du jobbar med? Bygger du chassi på lunchen/övertid eller finns det någon annan anledning till att du kan bygga chassi på jobbet?

Jobbar som inredningssnickare och brukar bygga på just raster och någon stund efter jobbet, är verkligen guld att ha tillgång till maskiner och verkstad att jobba i

Permalänk
Medlem

När månen var ung byggde man stereobänkar och pelarbord. Idag gör man datalådor i träslöjden

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Riktigt proffsigt!

ribborna blev grymt!

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Mer jobb gjort under vecka, glömde dock kameran på jobbet så det blir update först idag

Räknade hur många ribbor jag kapat upp och fick det till 150st... Var ett jävla jobb att puttsa alla, men nu är det klart.

Passade även på att göra "nosen" till foten på chassiet. Kom även på att jag hade en extern DVD liggandes hemma med en slim enhet i sig. Den blev slaktad och anpassade foten så den fick plats där.

DVD var några millimeter för hög för "nosen"

Fixat

Började även limma fast ribborna i botten på chassiet, också ett jävla pill jobb

Kom på i tid att jag glömt montera lysrör som jag hade planerat, hade blivit väldigt trångt att montera dom efter gallret var klart.

Fick en idé att täcka över kablarna som kommer från den externa panelen (USB, ljud, fläktkontroller och on/off)). Fixxar det lätt med en liten skiva som kommer bli löstagbar.

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt najs

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Snyggt:) att jag missat detta.

Ställer mig i vrån och skäms.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Kryll lägg ner! Sluta bygga så snyggt haha! Snyggt som vanligt

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

Kryll lägg ner! Sluta bygga så snyggt haha! Snyggt som vanligt

Ok skall sluta, resten av bygget kommer jag endast använda en fogsvans och en slö morakniv

Har inte så mycket nya bilder. det mesta av tiden har gått åt till att limma ribbor i ramar. Min första tanke var faktiskt att ha ribbor runt hela chassiet, tur att jag skippade den idén

Bjuder på en bild på lite galler som jag håller på att lacka. Står och lackar varje ribba för sig med en fin pensel så det tar sin lilla tid det med...

var lite orolig hur toppen skulle bli när det bara vara massa tunna ribbor som håller ihop det, men det blev riktigt stabilt och bra.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt blir det!

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Alla delar är nu lackade och målade så det är dax att sätta ihop allt.
Känns som man snart är klar nu, bara ett par "små" detaljer kvar av bygget

Extern panel med fläktkontroller, ljud, on/off och USB portar.

Gjort klart ett fäste för DVDn

Magnet, hål och skruv. Enkelt och effektivt att hålla ihop dom olika delarna.

Permalänk

Hur många ribbor är det? Måste ha tagit massor av timmar att såga, lacka, få dem exakt raka osv.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Hur många ribbor är det? Måste ha tagit massor av timmar att såga, lacka, få dem exakt raka osv.

Är ca. 130st, kan säga att det var en hel del jobb att få till dom

Permalänk
Medlem

Började test montera. Är en en del kvar att göra.

Moderkorts plattan ute och klar att montera på.

Permalänk
Medlem

Jäklar vad läckert!

Inredningssnickare säger du? Det syns!

Jag jobbar med ställverk, undrar hur jag skulle bygga ett datorchassi och utnyttja kunskapen från mitt yrke så att säga? Kopparskenor och kontaktorer? Hmmm...

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut. Bra jobbast!!!

dubbdäck, De skulle jag vilja se:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

En sista liten uppdatering här (lägger upp ett galleri nu istället när allt är "klart")
Det sista jag gjort är att få ordning lite bättre på alla jobbiga kablar.

påbörjat arbetet.

Test körning

Kabel "kanal" eller vad man skall kalla det.

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt trä chassi och en rejäl prestanda maskin också.. Inget hafs jobb inte..

Blir inte det stor påfrästning/vibrationer på strukturen när det sitter två fläktar före och två fläktar efter CPU-radiatorn? Eller du har stagat upp det med hjälp av M4 skruvar? Kan inte se riktigt.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

Grymt snyggt trä chassi och en rejäl prestanda maskin också.. Inget hafs jobb inte..

Blir inte det stor påfrästning/vibrationer på strukturen när det sitter två fläktar före och två fläktar efter CPU-radiatorn? Eller du har stagat upp det med hjälp av M4 skruvar? Kan inte se riktigt.

Är faktiskt bara två fläktar i push/pull, det som sitter närmast radiatorn är bara två tomma fläktramar för att få bort lite av "död punkten" på fläktarna. Och hela paketet sitter fast med just m4 i radiatorn (fick jänga om hålen på H50 för att det skulle passa).

Permalänk
Medlem

Såg början på detta, men glömde sedan kika in här. Resultatet och byggången är grym!

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Inaktiv

Daaemn! Om man var så händig så skulle inte en enda tjej bry sig om man gillade att sitta vid datorn lite för mycket.

Alternativt bygga något som inte såg ut som en dator. Typ ett akvarie, bra kylning right there, kan du fixa de åt mig?

"Va gör du älskling?"
"Spanar in nya fisken jag köpte idag"
"Okej, men du har gjort de i en timme nu..!"

Skulle nog inte hålla i längden..