Permalänk
Medlem

Hjälp vid köp av ny burk

Hellu alla där ute.

Jag skulle vilja ha hjälp med ett nytt köp av en dator.

Jag har en del krav på datorn men har själv ingen blekaste aning över vad för grafikkort och moderkortet man ska välja.
Jag har kollat på komplett efter lite komponenter som skulle passa mina behov.

Mitt krav på grafikkortet är att det ska stödja minst 2 men helst 3 skärmar och evt en monitor/tv skärm (detta är inget måste).
Jag skulle också vilja att gkortet ska kunna maxa BF3(inget måste att jag ska spela på alla skärmar men dock en fördel om man kan) samt skyrim.

Skulle även funka med 2 grafikkort vet dock inte hur denna teknologi fungerar.

Moderkoretet, ja de ska klara av kravet på gkort(en).

Jag hade planerat att införskaffa mig en hdd på 1TB, en I7 processor 4 kärnor, minst 6-8GB ram, även ett hyfsat chassi som lyser rött ^^,

Syftet med datorn är för både utveckling till datorer (egna spel projekt samt egna projekt kring IT), ska klara dem hetaste spelen som släpps inom några månader samt att datorn ska kunna hantera multitaskig hyfsat bra.

Jag skulle uppskatta hjälp av er som är kunniga inom detta.

/ Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woothz:

Hellu alla där ute.

Jag skulle vilja ha hjälp med ett nytt köp av en dator.

Jag har en del krav på datorn men har själv ingen blekaste aning över vad för grafikkort och moderkortet man ska välja.
Jag har kollat på komplett efter lite komponenter som skulle passa mina behov.

Mitt krav på grafikkortet är att det ska stödja minst 2 men helst 3 skärmar och evt en monitor/tv skärm (detta är inget måste).
Jag skulle också vilja att gkortet ska kunna maxa BF3(inget måste att jag ska spela på alla skärmar men dock en fördel om man kan) samt skyrim.

Skulle även funka med 2 grafikkort vet dock inte hur denna teknologi fungerar.

Moderkoretet, ja de ska klara av kravet på gkort(en).

Jag hade planerat att införskaffa mig en hdd på 1TB, en I7 processor 4 kärnor, minst 6-8GB ram, även ett hyfsat chassi som lyser rött ^^,

Syftet med datorn är för både utveckling till datorer (egna spel projekt samt egna projekt kring IT), ska klara dem hetaste spelen som släpps inom några månader samt att datorn ska kunna hantera multitaskig hyfsat bra.

Jag skulle uppskatta hjälp av er som är kunniga inom detta.

/ Tack på förhand.

Vad är din budget?

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

Budgeten ligger på runt 14k,

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/818026/dator

14070kr

2600k
8gb ram, bara slänga in 8gb till för andra projekt än spelande.
z68 moderkort
2 TB lagring
120gb SSD
ASUS DCII 6970 2GB
850W (För CF i framtiden)

Eyefinity stöd för skärmarna, snabb SSD och processor för allt utöver spelande. Stort lagringsutrymme, framtidssäkert moderkort och ett av dom snabbare grafikkorten. Och givetvis ett stort och luftigt chassi som lyser rött xD.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Haha. grymt! Men när man köper delarna så där är de bara att sätt ihop sen in med ett OS? Behöer man bry sig om bios eller speciella kabblar för komponenterna? Ofc vet jag hur man skruvar dator men inte från grunden...