Går det att modda grafikkort från standard till referenskylare?

Permalänk
Medlem

Går det att modda grafikkort från standard till referenskylare?

Jag kör 5850 i CF och har ett XFX och PowerColor variant av de båda, vad jag förstått är det ena snabbare än det andra(xfx)

-Är det värt att klocka powercolor-kortet till samma klockfrekvens som xfx'et? Gör det någon större skillnad i prestanda?
-Korten når max 75C än så länge, detta med spelande i ca 5h något, så det är godtagbart just nu.

Permalänk
Medlem

bara o flash om kortet med snabbare mhz = löst.

hur stor skillnad är det 20mhz? blir typ 1% skillnad då...

Permalänk
Medlem

Då gör det inget gällande klockningen då
Fortfarande frågan om kylningen då, gillar inte riktigt att det ena kortet andas ner på det andra.

Permalänk

Lättaste är nog att bara prova överclocka kortet, att flasha är ju inte rekommenderat iaf det skiter sig då sitter du med ett dött kort ist. Men klocka det i CCC så att det har samma frekvenser som XFX kortet, tror dock inte att du kommer märka någon skillnad, jag ärken inte direkt någon skilland mellan mina XFX GTX260, det ena är standard 575MHz och det andra ör fabriks OC med 621MHz, ja prova klocka så dom hade samma men mörket inte något...

MVH

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB