Permalänk

Servicemanual Asus 1215

Efter inbrott blir jag tvungen att köpa en ny dator och det blir en Asus 1215B så jag undrar om nån vet vart man kan hitta servicemanualen till den Alltså inte den vanliga manualen.

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Om inte annat finns instruktioner för hur du öppnar den här: http://www.insidemylaptop.com/disassemble-asus-eee-pc-1215b-l...

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Avstängd

finns att ladda ned på support.asus.com

Visa signatur

--
The Gear:
ROG G20CB, Swift PG248Q, Sennhesier G4me One + GSX 1000, ROG Gladius, ROG Sheath, Cerberus Keyboard

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Om inte annat finns instruktioner för hur du öppnar den här: http://www.insidemylaptop.com/disassemble-asus-eee-pc-1215b-l...

1000 tack den funkar. Får datorn nu på eftermiddan så det är bara att plocka fram skruvmejseln.

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne Anka:

1000 tack den funkar. Får datorn nu på eftermiddan så det är bara att plocka fram skruvmejseln.

Av nyfikenhet, vad är det för fel på den?

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Av nyfikenhet, vad är det för fel på den?

Det är inget fel på den. Den är ju sprillans ny. Däremot är jag allergisk mot förinstallerade datorer som det är massa skit i. Eftersom jag kommer att installera om den så kan jag lika bra byta hårddisk på en gång. Garantin åker ju men den brukar jag inte bry mej om.

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne Anka:

Det är inget fel på den. Den är ju sprillans ny. Däremot är jag allergisk mot förinstallerade datorer som det är massa skit i. Eftersom jag kommer att installera om den så kan jag lika bra byta hårddisk på en gång. Garantin åker ju men den brukar jag inte bry mej om.

Tänkte säga att det oftast finns en hårddisklucka så att man kan byta hårddisk, men sen såg jag ju att det inte fanns på den modellen
Har en EEE 904HD och den är det inga problem att byta hårddisk i om man vill.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Tänkte säga att det oftast finns en hårddisklucka så att man kan byta hårddisk, men sen såg jag ju att det inte fanns på den modellen
Har en EEE 904HD och den är det inga problem att byta hårddisk i om man vill.

Jag hade ingen lucka på min gamla Compaq Mini heller. Den var riktigt besvärlig att plocka isär. Men jag är inte skraj av mej så skruvmejseln åker fram hehe. Hatar verkligen nya datorer med så jäkla mycket skräp i som man aldrig någonsin behöver. Visst kan man avinstallera allt men det blir endå aldrig riktigt bra. Byter även operativsystemet till W7 Ultimate.

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk

Asus 1215 En riktigt trevlig liten dator som är mycket piggare än jag trodde. Till dom som haft problem med styrplattan så är jag nästan 100 på att det beror på drivrutinerna till grafikkortet. Jag hade också samma problem men det är fixat nu.

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg