Permalänk
Avstängd

Nån som kör AwesomeVM?

Det verkar grymt! Nån som använder det, och vet mer?

Permalänk
Hedersmedlem

VIll bara meddela hur skumt det kändes att sitta och kolla på ett LinuxOS samtidigt som det var hiphop som musik. Minst sagt skilda världar.

OSet såg snabbt ut, men väldigt avskalat från grafiska grejer. Var mest textrutor med rullande text, vad jag kunde se (skummade endast).

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Använde, flyttade på min muspekare, configade, configade, configade och fick reda på att det skulle fungera så. Sådant kan jag tyvärr inte leva med.
Xmonad ftw, skrivit i samma språk som configen.

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk
Medlem

Jag kör awesome och jag kan säga att det är awesome.
Enkel config med lua. Perfekt tillsammans med conky.
Efter någon dags användande så kan man lägga musen på hyllan

Visa signatur

awesome arch

Permalänk
Medlem

Jag kör awesome på jobbet men inte hemma.

Permalänk
Hedersmedlem

Det hade någon hypehets för ett par år sedan. Jag testade på det, men var nog lite förnöjd med mitt Fluxbox, och så var initialconfen relativt kinkig att göra i Awesome, så jag lade ner.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

De gjorde om hela config-systemet i en av de senaste uppdateringarna. Nu är det ett lua-skript som körs och där kommer man åt allt som styr awesome.

Visa signatur

awesome arch

Permalänk
Medlem

Jag tycker Awesome verkar vara en högst kompetent fönsterhanterare men jag orkade, precis som många andra här i tråden, inte sätta mig ner och confa den så som jag ville ha den.
I slutändan känner jag mig ändå högst produktiv med bara en terminal och screen igång.

Permalänk
Medlem

Tildning är jävligt najs och väldigt smidigt på en laptop. Jag gav det ett försök men conf är väldigt förvirrande och det känns väldigt rörigt. Så jag fixade Xmonad, Båda är ifrån dwm men xmonad är omskrivet i haskell och innehåller bara själva tildingen, Sen lägger du till allt du vill ha via moduler. Medans awesome har i stort sett lagt till allt och försöker passa alla. Ni som tycker awesome var jobbigt att confa, testa Xmonad + xmobar. Finns gott om guider och bra confs att utgå ifrån på xmonads hemsida

Permalänk

Jag gick från gnome till awesome för något år sedan och är riktigt nöjd.
Dock som några andra säger är det en del att lära sig när det gäller config filerna. Men du kan göra massor med roligt med dom när du väl känner till hur du programmerar i det

Permalänk
Medlem

ohh Awsome med Archlinux är ju guld. Du kan verkligen få det snabbt (kör ssd och lite cpu + ram extra) så lär det gå fort. Dock mycket pill att få allt att klaffa.

Visa signatur

One shall not shout when there is a forum!

Permalänk
Avstängd

Ok, så om man orkar lägga ned tiden på att lära sig det, så är det: awesome? Det verkar alltså som ett sommarprojekt eller nåt sånt.

Idel lovord. Det låter bra. Tack!

Permalänk
Medlem

Även jag kör awesome, men inte hemma. Fantastisk fönsterhanterare om man ständigt arbetar med terminaler.

Permalänk
Medlem

Även jag använder Awesome, enda nackdelen är att man blir förbannad när man kommer till en stackad fönsterhanterare (J*vla Chalmers som ska försöka pracka på en M$ saker). Sedan att den lirar skönt med lua är ju underbart!
Men glöm inte bort dwm och xmonad! Alla värda att prova enligt mig.

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem

Hehe
Det stämmer att man blir bortskämd med en tilad wm, att använda en stackad är som att gå tillbaka till en telefon med knappar.

Visa signatur

awesome arch

Permalänk
Skrivet av spontus:

Hehe
Det stämmer att man blir bortskämd med en tilad wm, att använda en stackad är som att gå tillbaka till en telefon med knappar.

Skulle mer säga att det är som att gå tillbaka till en gammal telefon med nummerskiva:

På grund av att det går långsammare och är jobbigare att slå nummer på den

Permalänk
Inaktiv

Awesome var mer awesome innan Lua kom in i bilden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon84089:

Awesome var mer awesome innan Lua kom in i bilden...

Personligen tycker jag att det är ett bra val att använda lua som skriptspråk till awesome. Det går snabbt att ändra saker och har bra prestanda. Jag använde dock aldrig Awesome innan lua kom in i bilden. Vad var det som kändes bättre förut?

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem

Jag brukar köra openbox det är enligt mig riktigt bra system samt att du då kan får välja allt själv :P. Min bärbara brukar köra Arch med det av och till (beroende på mitt humör).

Visa signatur

One shall not shout when there is a forum!

Permalänk
Medlem

Awesome är grymt. Det var lite klurigt att förstå sig på konfigurationen, fattar fortfarande inte allt men jag har fixat det lilla jag ville. Defaultkonfigurationen är ganska komplett och passade mig bra så det enda jag gjorde var att fixa en mpd widget och bytte lite färger. Det går sjukt snabbt att tabba mellan tags/workspace även när jag kör spel(HoN är enda jag testat) i helskärm.

EDIT: kan ju lika gärna länka lite: Rent, Två terminaler

Visa signatur

"I do not know with which weapons WWIII will be fought, but WWIV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dosshell:

Personligen tycker jag att det är ett bra val att använda lua som skriptspråk till awesome. Det går snabbt att ändra saker och har bra prestanda. Jag använde dock aldrig Awesome innan lua kom in i bilden. Vad var det som kändes bättre förut?

Jag tyckte det kändes mycket mer minimalt, enkelt... mer KISS! Jag hade en konfigfil på typ 30-50 rader, var tvungen att porta den till Lua som var svårt och svåröverskådligt, samma funktionalitet på 250 rader.