Vågar man köpa Corsair Force GT?

Permalänk
Medlem

Vågar man köpa Corsair Force GT?

Eller någon annan av sandforce 2200 diskarna. Vågar man hoppas på en fungerande disk eller är det värt att slå till på en Intel 320. Det är ju rätt stor skillnad i prestanda på pappret men kommer man märka någon skillnad i dagliga användandet?

Sen undrar jag en sak till bara för att det ska bli en ännu intressantare tråd. Är det värt 200:- extra att köpa ett 6870 istället för ett 6850 tycker ni?

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Intel i7-2600K | Corsair Vengance LP 8 GB | XFX HD6850 1 GB | Blackmagic Decklink 4K Extreme | Blackmagic Decklink Mini Recorder | Samsung 850 Pro 256 GB | Corsair Force GT 120 GB | WD Green 2 TB | WD Black 1 TB | Samsung F3 1 TB | Asus USB-N53 | Corsair HX650 | Fractal Design R3 | 2X Samsung DVD±RW 22X | WD My Book 3 TB | WD My Passport Ultra 2 TB

Permalänk
Medlem

Hade inte intel också lite fel på sina ssd? 320 serien alltså. Kör på Corsair

Permalänk
Medlem

Både 320 och SF-2000 har ju mjukvarufel som förmodligen kommer att ordnas, 320 om senast två veckor dessutom. De recensioner jag har läst har konstaterat att Force GT har varit stabilare än OCZ:s V3:or var när de recenserades.

Permalänk
Medlem

Min Vertex 3 Max Iops flyter på finnemang, dock är det många som haft problem men många som det fungerat för också, majoriteten av alla har dock löst sina problem med FW uppdatering.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aikfaans:

Hade inte intel också lite fel på sina ssd? 320 serien alltså. Kör på Corsair

Jo, intels diskar har strulat en del oxå men inte lika mycket och allvarligt som nya sandforce diskarna. Men då har sandforce varit relativt snabba på fw uppdateringar å andra sidan. Generellt har det varit väldigt många barnsjukdomar på SSD-diskar. Det lutar dock åt Force GT:n för min del. Det gäller väl bara att hålla tummarna att man får ett skapligt exemplar. Är det någon som testat senaste fw till force gt:n? Funkar den bättre???

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Intel i7-2600K | Corsair Vengance LP 8 GB | XFX HD6850 1 GB | Blackmagic Decklink 4K Extreme | Blackmagic Decklink Mini Recorder | Samsung 850 Pro 256 GB | Corsair Force GT 120 GB | WD Green 2 TB | WD Black 1 TB | Samsung F3 1 TB | Asus USB-N53 | Corsair HX650 | Fractal Design R3 | 2X Samsung DVD±RW 22X | WD My Book 3 TB | WD My Passport Ultra 2 TB

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Slappy:

Jo, intels diskar har strulat en del oxå men inte lika mycket och allvarligt som nya sandforce diskarna. Men då har sandforce varit relativt snabba på fw uppdateringar å andra sidan. Generellt har det varit väldigt många barnsjukdomar på SSD-diskar. Det lutar dock åt Force GT:n för min del. Det gäller väl bara att hålla tummarna att man får ett skapligt exemplar. Är det någon som testat senaste fw till force gt:n? Funkar den bättre???

Skickades från m.sweclockers.com

Force GT:N har bara original firmwaren vad jag vet

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Force GT:N har bara original firmwaren vad jag vet

Force GTn har även den fw 1.3, men tyvärr kan jag inte säga att jag testat det. Sitter själv och läser igenom forum och hoppas på att alla problem ska vara lösta då jag får en sån här på fredag!

Permalänk

hmm önskar allt vore fixat fast för mig är det inte farten som gör att jag vill ha en GT istället för 320 då den ser mycket snyggare ut och vill ha den upphängd i mitt 800D men vet inte om jag vågar chansa då jag litar mer på att intel fixar problemen snabbt och enkelt än att corsair gör det :/

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Jag vågade köpa den! Den krånglade en del innan jag bytte till FW 1.3. Det var frysningar och en BSOD. Men efter flashningen har datorn fungerat bra. Men jag ska inte ropa hej för tidigt. Måste låta det gå några veckor innan jag kan säga att den fungerar men jag har en bra känsla nu

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Intel i7-2600K | Corsair Vengance LP 8 GB | XFX HD6850 1 GB | Blackmagic Decklink 4K Extreme | Blackmagic Decklink Mini Recorder | Samsung 850 Pro 256 GB | Corsair Force GT 120 GB | WD Green 2 TB | WD Black 1 TB | Samsung F3 1 TB | Asus USB-N53 | Corsair HX650 | Fractal Design R3 | 2X Samsung DVD±RW 22X | WD My Book 3 TB | WD My Passport Ultra 2 TB