Samsung Galaxy S , Galaxy S II och Ace säljstoppas i Nederländerna

Permalänk
Melding Plague

Samsung Galaxy S , Galaxy S II och Ace säljstoppas i Nederländerna

Striderna mellan Samsung och Apple rasar vidare med oförminskad kraft. I den senaste ronden har en domstol i Nederländerna beslutat om säljförbud för tre mobiltelefoner ur Samsungs sortiment.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

FöR i h*lvete!

MAN KAN INTE BLÄDDRA MELLAN BILDER PÅ SÅ MÅNGA ANDRA SÄTT!!!!!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Det blir fan bara löjligare och löjligare.

Permalänk

Vad trött man blir på detta. Apple hindrar konkurrens som det är nu.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Citat:

Patentet i fråga rör hur användaren skrollar, framför allt mellan olika bilder i telefonens bildgalleri.

Hahah! Ganska kul att man kan ha patent på något sådan XD

EDIT: Citerade fel =>

Permalänk
Medlem

Kan Apple sluta försöka få bort produkter som är bättre?
Hur i helvete ska du skrolla mellan bilder då? jag drar höger till vänster på min Xpera Play med.

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem

Va fan är detta! Apple är nog det mest mesiga företaget i världen. Samsung kommer med produkter som konkurrerar med Apples produkter. Ja men de gör inte som andra företag att komma på bättre och nya produkter. Näh de ska stämma företaget för massa mesiga patent. Så som hur de ser ut eller använder, för att stoppa deras framfart.
Så jävla mesigt!

Permalänk
Medlem

Asså det börjar bli så löjligt, borde gå igen massa patent och ta bort sånt som inte fyller någon funktion.

Permalänk

Nej men ärligt talat?
Och folk stödjer fortfarande Apple även om dom beter sig som jävla muppar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

FöR i h*lvete!

MAN KAN INTE BLÄDDRA MELLAN BILDER PÅ SÅ MÅNGA ANDRA SÄTT!!!!!

Klart man kan, det finns massor med olika sätt att blädda mellan bilder som inte använder sig av en kinetisk funktion.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

Visst blir man sur? Och inte mindre när man läser hur Apple lurar domstolarna: http://www.swedroid.se/41996/apple-vilseleder-domstol-i-samsu...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Förbannade patenttroll.

Permalänk
Medlem

Fan vad töntigt.

Permalänk
Medlem

Undrar hur de manipulerat 'bevisen' den här gången, typisk apple-stil!

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Förlorar allt mer och mer respekt för Apple.. Fy!

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

"The first touchscreen phone was the IBM Simon, launched in 1992. During this decade the popular iPaq (not made by Apple by the way) was launched with touchscreens and optional phone attachments"... Tycker inte Apple har rätt att stämma någon överhuvudtaget...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Hoppas detta inte kommer beröra hela EU >< har planer att skaffa Galaxy S2 för en gång skull nu vid löning på fredag..... bah bara deprimerande att läsa.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Men hur kan de ha fått patent på den?

Antingen fanns möjligheten att swipe:a redan implementerat hos någon annan tidigare och då borde inte Apple få patentet eller så var Apple först och då är det helt ok att de får patentet.

Är lite delad inför mjukvarupatent, de får inte vara för generella men samtidigt så hade jag som företag inte lagt fem öre på utveckling om jag istället kunde vänta och sedan rippa någon annans lösning rakt av.

Edit: Man borde inte kunna få patent på en idé, swipe är jäkligt nära det i min värld :/

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rezuth:

Klart man kan, det finns massor med olika sätt att blädda mellan bilder som inte använder sig av en kinetisk funktion.

Syftar på att:

1. Sur för övrigt på Apple, då..ja, det helt enkelt inte går att göra en surfplatta så mycket annorlunda (Kolla på posten under din senaste, länken till SweDroid)
2. Du ska bläddra från en bild till en annan...genom att dra fingret till höger alt vänster...hur...!? "Ja men självklart, apple va ju "först", så klart man inte får göra som dem.."

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

FöR i h*lvete!

MAN KAN INTE BLÄDDRA MELLAN BILDER PÅ SÅ MÅNGA ANDRA SÄTT!!!!!

För att visa nästa bild, var vänlig kasta telefonen i golvet.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem

tomtefasoner av Apple! Tycker patentsystem används mer för att hindra än skapa innovation

Visa signatur

Dator 1: AMD Ryzen 9 7950X3D, 64 GB Kingston Fury DDR5 5600 MHz CL36 , Asus Radeon 7900XTX TUF OC, Be Quiet Dark Base Pro 900 rev.2 Black Case, Asus ROG Crosshair X670E Hero Mobo , Be Quiet 1500W PSU, Win10 Pro 64-bit, Creative Soundblaster AE7

Dator 2: Intel Core i7 9700k, 32GB DDR4 Corsair 3000 MHz, Asus TUF Z390 Mobo, Asus Radeon 6800 XT TUF, Be Quiet 850 PSU, Win10 Pro 64-bit, Asus TUF GT502 Case

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

"The first touchscreen phone was the IBM Simon, launched in 1992. During this decade the popular iPaq (not made by Apple by the way) was launched with touchscreens and optional phone attachments"... Tycker inte Apple har rätt att stämma någon överhuvudtaget...

För det första så släpptes den 1993 och den kom samtidigt som Apple släppte Newton.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

Ett bevis på att apple inte vågar stå upp för konkurrensen

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Syftar på att:

1. Sur för övrigt på Apple, då..ja, det helt enkelt inte går att göra en surfplatta så mycket annorlunda (Kolla på posten under din senaste, länken till SweDroid)
2. Du ska bläddra från en bild till en annan...genom att dra fingret till höger alt vänster...hur...!? "Ja men självklart, apple va ju "först", så klart man inte får göra som dem.."

Skrivet av Trihxeem:

Antingen fanns möjligheten att swipe:a redan implementerat hos någon annan tidigare och då borde inte Apple få patentet eller så var Apple först och då är det helt ok att de får patentet.

Är lite delad inför mjukvarupatent, de får inte vara för generella men samtidigt så hade jag som företag inte lagt fem öre på utveckling om jag istället kunde vänta och sedan rippa någon annans lösning rakt av.

Edit: Man borde inte kunna få patent på en idé, swipe är jäkligt nära det i min värld :/

Som jag förstår så är det när funktionen använder sig av "Kinetic Scrolling". Alltså att bilden gungar tillbaka som ett gummiband. Samsung har redan sagt att dom kommer uppdatera sin telefon och ta bort detta.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Jag har under en tid varit sugen på att prova på Mac, men man tappar helt lusten. Apple ska inte ha en #%& krona av mig.

Permalänk
Medlem

Dö Apple. Bara dö. Jag förstår inte hur någon kan köpa en Apple produkt när dom beter sig såhär.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Apple stämmer inte Samsung för att de har liknande produkter, de stämmer samsung för rädsla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Visst blir man sur? Och inte mindre när man läser hur Apple lurar domstolarna: http://www.swedroid.se/41996/apple-vilseleder-domstol-i-samsu...

MEN VAFAN! Apple borde bli straffade för att lägga fram så skeva bevis. Sen att hävda patent på en känsla är nog fan det dummaste jag hört.

vissta tt den likanr men den ser ut som praktiskt taget varenda skärm på marknaden ocskå^^

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Apple douche of the year!

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Saya:

Förbannade patenttroll.

Nej, ett pantenttroll får endast sin vinst genom licensavgifter samt stämningar för de patent de innehar.

För övrigt sjukt att domstolarna kan vara så jävla dumma i huvet, man undrar ju nästan om de har blivit mutade..