Permalänk
Medlem
Permalänk

Är väl utan moms va?

Visa signatur

Intel Core i5-3570K (Corsair H60) | ASUS P8Z77-V | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB | ASUS 680 DCUII TOP | Corsair HX 850W 80+ | Samsung SSD Basic 830-Series 256GB, Western Digital Caviar Green 2TB | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Det är inkl moms, men luktar lockvara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piucas The Maste:

Är väl utan moms va?

På den gröna "fälten" där uppe så är det inkl moms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piucas The Maste:

Är väl utan moms va?

Nej det är inkl moms men det är en beställningsvara och troligen är det fel pris med, men butiken kommer ju högst upp i Prisjakts lista

Permalänk

Känns väldigt skumt detta :/

Visa signatur

Intel Core i5-3570K (Corsair H60) | ASUS P8Z77-V | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB | ASUS 680 DCUII TOP | Corsair HX 850W 80+ | Samsung SSD Basic 830-Series 256GB, Western Digital Caviar Green 2TB | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Vad är det för företag?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Vad är det för företag?

Det är ett rätt stort företag, har butik i lund i alla fall vad jag kan minnas.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Kollar man deras grafik-kortslista från asus i övrigt så verkar det som att de har ett antal kort listade dubbelt under olika artikelnummer varav de som har det normala "engt" framför ligger lite billigare än de som har "90" framför (ex. 90-C1CQ40-W0UAY0BZ på detta gtx580). Dock skiljer det sig extra på just detta kortet men eftersom det inte finns i varkens butik eller web-lager så misstänker jag att de inte släpper kortet för det priset utan e nog snarare en felskrivning på en tusenlapp eller nåt. Men i övrigt verkar sidan seriös och kunde inte se något annat som direkt såg ut som lockpriser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Kollar man deras grafik-kortslista från asus i övrigt så verkar det som att de har ett antal kort listade dubbelt under olika artikelnummer varav de som har det normala "engt" framför ligger lite billigare än de som har "90" framför (ex. 90-C1CQ40-W0UAY0BZ på detta gtx580). Dock skiljer det sig extra på just detta kortet men eftersom det inte finns i varkens butik eller web-lager så misstänker jag att de inte släpper kortet för det priset utan e nog snarare en felskrivning på en tusenlapp eller nåt. Men i övrigt verkar sidan seriös och kunde inte se något annat som direkt såg ut som lockpriser.

Det behöver nödvändigtvis inte komma in i lager, de väntar på att någon ska beställa så beställer butiken från tillverkaren.

Permalänk
Medlem

Detta var ovanligt. Billigaste 580 kortet jag sett. Nu får man ju bara hoppas att dom andra elektronikkedjorna svarar på detta med att själv sänka sina kostnader.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Det behöver nödvändigtvis inte komma in i lager, de väntar på att någon ska beställa så beställer butiken från tillverkaren.

Tänkte mest på om det såg ut som på cdon att det mesta blir ca 20% billigare undertiden det inte finns i lager för att priserna sen ska smygas upp undertiden varan e på väg in

Permalänk
Medlem

Ringde ner till GH-Data och hörde när korten skulle komma in.
De hade tydligen inte fått något datum på när de får dem från tillverkaren, han sa att de kunde komma in imorgon eller om flera veckor.
Funderar på att lägga en beställning på faktura så man kan avbeställa det om det inte kommer inom typ 2 veckor eller så.

Visa signatur

| Chassi: FD Arc | Mobo: Asrock Extreme 4 gen 3 | CPU: i7 2600k + H100 | RAM: Vengeance 1866mhz |
| GPU: ASUS GTX 580 CUII | PSU: AX 850 | Skärm: Dell u2412m | Tbord + Mus: Filco Majestouch brown & Mx518!|

Permalänk
Medlem

Eftersom jag bor i Lund handlar jag där ibland i deras butik. De har funnits ett par år så det är inget skumt med dem, men de brukar inte vara bland de allra billigaste handlarna. För väldigt många av deras produkter så står det att de inte har dem inne. Det beror på att de beställer in från nåt centrallager när man frågar efter nå't, det brukar sen komma efter 2-3 dagar, fast så verkar det ju inte vara i detta fallet. Eftersom CDON hade liknande priser under sin Sweclockers kampanj så kanske det är en försmak av en generell sänkning av priserna på 580?

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vet inte säkert, men bara bland Asuskorten har de ett flertal dubletter, det beror säkert på att de har olika artikelnummer för samma kort och då ligger de kvar. Även de två 580 korten har olika artikelnr i deras system 90-C1CQ40-W0UAY0BZ och ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

jag säger bara: Se upp!

De har satt ett väldigt lågt pris på varor de inte har inne. Är de riktigt luriga så står det finstilt någonstans att om en vara inte är inne så skickar de en likvärdig vara istället.

I normala fall brukar det vara samma pris på likvärdiga varor. Men i detta fall har de en vara inne som inte bara är likvärdig men är så gott som likadan fast typ 1070 kr dyrare.

Med andra ord du riskerar att betala 4431 kr istället för 3355 kr och det går inte att gör något åt det för de har rätten på sin sida.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Lite billigare och fast leveransdatum. Kan inte låta bli att beställa ett.

http://www.heddata.se/m4n?seid=etailer-product&cat1id=58&prod...

EDIT: Kan nog låta bli trots allt. Skickas bara med företagspaket för 150kr

Permalänk
Skrivet av a4magkar:

jag säger bara: Se upp!

De har satt ett väldigt lågt pris på varor de inte har inne. Är de riktigt luriga så står det finstilt någonstans att om en vara inte är inne så skickar de en likvärdig vara istället.

I normala fall brukar det vara samma pris på likvärdiga varor. Men i detta fall har de en vara inne som inte bara är likvärdig men är så gott som likadan fast typ 1070 kr dyrare.

Med andra ord du riskerar att betala 4431 kr istället för 3355 kr och det går inte att gör något åt det för de har rätten på sin sida.

Say whut?! De flesta av oss förmodar jag lever i Sverige och här gäller distansavtalslagen!

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av hazed:

Say whut?! De flesta av oss förmodar jag lever i Sverige och här gäller distansavtalslagen!

Precis vad jag tänkte, du har ju 14 dagar på dig att skicka tillbaka det från att det skickats iväg, så länge det är i oförändrat skick. Tror inte heller att de skickar något annat kort än det man beställt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Precis vad jag tänkte, du har ju 14 dagar på dig att skicka tillbaka det från att det skickats iväg, så länge det är i oförändrat skick. Tror inte heller att de skickar något annat kort än det man beställt.

Självklart, men lycka till att få det lägre priset.
Och du får ju det kort du beställt, bara med en mycket större prislapp. Så vitt jag kan se är det ingen skillnad i prestanda etc. mellan korten, "bara" en 1070 kr pris skillnad.

Men det behöver inte vara så att de luras -- att skylta med ett 3355 krs gtx 580 kort ger uppmärksamhet även om de bara hade ett enda och det är sålt sedan länge. Lockar många till deras hemsida, som oss.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av a4magkar:

Självklart, men lycka till att få det lägre priset.
Och du får ju det kort du beställt, bara med en mycket större prislapp. Så vitt jag kan se är det ingen skillnad i prestanda etc. mellan korten, "bara" en 1070 kr pris skillnad.

De har _ingen_ juridisk rätt att ta mer betalt än den summa som anges vid köp om det inte är rena tryckfel. Eventuella prisändringar ska meddelas och godkännas av kunden _innan_ varan skickas eller pengar dras.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem

Förmodligen en distributör som satt några felaktiga priser som snabbt letat sig ut till återförsäljarna. Även GTX590 har setts med ~2000:- sänkt pris.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

http://www.cgimport.se/product.php?id_product=42983

ASUS ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5 för 3 004:-

Visserligen inte i lager men känns som nått databaskrångel vid uppdatering av priser, eller så är det en kommande prissäkning råkats släppas tidigare men det känns lite konstigt då det är ett stor hopp från vad nuvarande ca pris ligger på.

Visa signatur

Intel 9600k - 1080Ti - 32gb ram
AMD Threadripper 1920x - Asus GTX 1070 - 48gb ram
Intel 5820k - MSI GTX 1070 - 16gb ram

Permalänk

Det är förmodligen distributören som gett fel prisuppgifter men man kan ju alltid hoppas

Själv såg jag GTX 580:s för 38kr styck igår i butiken "priskaparna" men då skickade jag ett e-post och informerade dem och felet.

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Medlem

GHdata har nu höjt priset, så det var nog ett felaktigt pris de hade. Det är väl tyvärr troligtvis likadant med cgimport

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk

CDON körde en drive på Gainwards GTX 580 Phantom 3GB kort för 3300:- för 1-2 månader sedan. De tog dock slut väldigt snabbt och det gick därefter inte ens att lägga en beställning på kommande leverans. Men jag följde det där aktivt och precis när "boka" knappen dök upp bara timmar innan priset höjdes från 3200:- till 4700:- så hade jag lagt en order. Så jag fick kortet för 3300:- även om priset hade höjts innan kortet hade anlänt.

Så jag förmodar att en del butiker utlovar det pris man beställde varan för.