borde jag skaffa en trådlös mus eller en med sladd?

Permalänk
Medlem

borde jag skaffa en trådlös mus eller en med sladd?

Jag ska skaffa ny mus till min speldator. Tänkte köpa denna mus: http://www.inet.se/artikel/6102464/microsoft-sidewinder-x8-mo...

Dock har jag hört att det inte är bra att spela fps spel med en trådlös mus då det kan vara lite fördröjning osv.
Jag kan inte säga att jag är en hardcore gamer, men jag spelar kanske i snitt 2 timmar per dag.

Är det verkligen stor skillnad mellan trådlös eller icke trådlös? Om det knappt är någon skillnad alls, tar jag trådlös då jag tycker det är väldigt skönt att slippa ännu en sladd.

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Alltså för min del så beror det lite på syftet. Tex om du ska ha filmkvällar, vill ligga kvar i soffan o titta på flera serieavsnitt på datorn utan att behöva resa på dig så är en trådlös mus allt du kan önska dig. Men jag hatar dem till att spela spel med och framför allt FPS spel. Det är nämligen så att de trådlösa mössen vill spara på batteriet, detta gör att även om lasern är igång så skickar den ingen info till blåtand och datorn om inte musen rör sig. Detta kanske inte låter som en big deal men när du ska vara precis så ställer det till problem eftersom du ibland rör musen sakta för att pricka in dig(ex om du spelar som sniper och vill ha headshots). De flesta som tävlar i spelande på elitnivå spelar med möss som har sladd men som sagt det beror lite på vad du ska ha den till.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Då kanske en hybrid mus hade varit något för dig?(En som både går trådlös och trådad)

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Det är nämligen så att de trådlösa mössen vill spara på batteriet, detta gör att även om lasern är igång så skickar den ingen info till blåtand och datorn om inte musen rör sig. Detta kanske inte låter som en big deal men när du ska vara precis så ställer det till problem eftersom du ibland rör musen sakta för att pricka in dig(ex om du spelar som sniper och vill ha headshots).

Nu finns det trådlösa där du kan ställa in så att den inte uppför sig så. Batteritiden på dom är dock ofta ganska dålig.

Jag har en Logitech G700, på den har du 3 lägen, första är i princip det du talar om, i det andra väntar den längre tid innan del slår av och i det sista slår den aldrig av, du kan även ställa in hur ofta den ska uppdatera via trådlösa, från 100 till 1000 gånger per sekund i olika steg.

Satt i mitten läge med 500 uppdateringar per sek så räcker batteriet i ca 4 timmar hårt spelande vilket inte är särskilt bra om man säger så... Har inte provat på högsta med 1000 då jag inte är en tillräckligt seriös spelare för att ska ha någon inverkan för mig.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Då kanske en hybrid mus hade varit något för dig?(En som både går trådlös och trådad)

det låter som en bra idé. Är det någon som vet hur mycket en sån kan kosta?

Permalänk

BUmb vill gärna höra mer om detta! och lite länkar till möss!=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwillroflmao:

BUmb vill gärna höra mer om detta! och lite länkar till möss!=)

Den enda jag kom å tänka på för tillfället är http://www.inet.se/artikel/6606182/razer-mamba-wireless-gamin... men den var ju inte så biilig