Permalänk
Medlem

iphone 4 behöver hjälp

Okej jag har en iphone 4 nu som är låst till en svensk operatör(vet ej vilken)

Vill ha den olåst

Kan jag jailbreaka och ta bort operatörs lås utan ett giltigt sim kort?

kan jag komma in i telefonen och komma åt programmen utan ett giltigt sim kort efter jag jailbreakat den?

Kan jag se vilken operatör den är låst till på något sett, finns ingen start logo utom apples.

bakgrundshistoria, telefonen är köpt på onoff på deras konkurs försäljning och en kollega köpte telefonen där och fick reda på att den var låst och kan inte få tillbaka pengarna, sedan hamnade den här hos mig och jag ska försöka fixa den.

Permalänk
Skrivet av agitax:

Okej jag har en iphone 4 nu som är låst till en svensk operatör(vet ej vilken)

Vill ha den olåst

Kan jag jailbreaka och ta bort operatörs lås utan ett giltigt sim kort?

kan jag komma in i telefonen och komma åt programmen utan ett giltigt sim kort efter jag jailbreakat den?

Kan jag se vilken operatör den är låst till på något sett, finns ingen start logo utom apples.

bakgrundshistoria, telefonen är köpt på onoff på deras konkurs försäljning och en kollega köpte telefonen där och fick reda på att den var låst och kan inte få tillbaka pengarna, sedan hamnade den här hos mig och jag ska försöka fixa den.

Det finns på ex. tradera upplåsningsverktyg till Iphone 4, kostar ca.139kr+12kr frakt.
http://bit.ly/pVd5eB

Finns högst troligtvis på andra sidor också.
Det ända sättet jag känner till att ta reda på låsningen är väl att pröva med olika operatörers simkort i. Annars kanske det går att spåra med serienummer? Dock så är detta bara spekulation.

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Medlem

jo känner till dem upplåsningsverktygen men inget som intresserar mig

Permalänk
Skrivet av agitax:

jo känner till dem upplåsningsverktygen men inget som intresserar mig

Då blir det lite svårare för min del. Jag tror du måste ha ett giltigt simkort för att jailbrake:a, dock verkligen ingen expert på området. Annars vet jag att det finns företag som låser upp telefoner. Ex. mobilrep.se

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Medlem
Skrivet av finnejanson:

Då blir det lite svårare för min del. Jag tror du måste ha ett giltigt simkort för att jailbrake:a, dock verkligen ingen expert på området. Annars vet jag att det finns företag som låser upp telefoner. Ex. mobilrep.se

för att jailbreaka behöver jag inte giltigt sim, fast jag kan inte se rätt version i itunes så det blir svårt att hitta rätt jailbreak program, och det e så långt jag kommit än så länge.