Torrent + ssd + hdd??

Permalänk
Medlem

Torrent + ssd + hdd??

Vet inte om jag skriver detta i rätt forumsdel men provar här anser någon att det är fel så få de flytta den.

Jag har os på en ssd enhet och skulle vilja ladda lite med torrent program, hur kommer detta att fungera?

Min teori är att stoppa i en vanlig hdd, installera typ utorrent eller liknande på ssd´n men lägga målfilen på hdd´n, då borde allt material gå via ram till hdd direkt eller har jag förstått det fel då??

Det jag är ute efter är alltså att spara så mycket som möjligt på ssd´n och låta hdd´n få allt material stämmer min teori eller är det på något annat sätt man måste göra??

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du väljer ju att ladda ned till valfri HDD/Mapp sen är det så, varför skulle det mellanlagras på din SSD?

Permalänk
Medlem

Det vet jag inte, var det jag var orolig för. Men ville vara säker på att jag hade förstått det rätt, så ssd´n kommer inte att "belastas" alls om man gör på detta sätt?

Permalänk
Medlem

Som jag har och haft i eoner! Utorrent på C målmapp på D. Det är så det ska vara!!

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem

Du installerar µTorrent, sen går du in i inställningar ---- (i µtorrent)---->Kataloger.
I fönstret "Kataloger" ser du då, placering av nedladdade filer, då bockar du i "Lägg nya nedladdningar i: och så väljer du den hårddisk du vill ha dina torrenter i, jag själv har har gjort som så att jag har en hårdisk som heter tank T:\(1TB), sen har jag skapat mappar i den som ser ut så här!

"Lägg nya nedladdningar i" T:\Nertankning Nutid

"Flytta färdiga nedladdningar till" T:\Nertankning

"Lagra Torrents i": T:\ Torrentfiler

"Flytta färdiga torrentfiler till" T:\Färdiga torrentfiler

"Ladda torrent automatiskt från" T:\Nertankning

Så skapa först mappar med namn (till den hårddisk du avser att tanka till) som du anser vara passande till dig.

Så får du ett lätt o överskådligt sätt att hantera dina torrenter.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]