Valve avslöjar Counter-Strike: Global Offensive

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej, gör det inte till konsoller VALVE!!!

Låt oss PC-spelare ha någon form av värdighet kvar!

Skrivet av Jeddan:

ADS?

Dock har det funnits andra CS till konsol också... inget större genombrott där

Hehe roligast var ju Quake 3 till Playstation 1/2 om ja minns rätt, jämfört med PC Nä aldrig lirat CS direkt, bara lite lätt och testat på men gillar inte upplägget. Får bli BF3 istället. Minns så gått när man sköt en player som körde helikopter med M95 geväret. Sprang uppe på en lyftkran och rätt som det var kom det en attackhelikopter sakta uppstigandes precis framför mig. Kändes rätt gott efteråt. Det som gillas med BF. Kan få så goa kills. Eller på en annan map, minns inte namnet, var sniper även där. Låg i en skog och kröp fram mot en bas som var fiendens. Sprang förbi 4 st av det andra laget precis bakom mig, max 2 meter. Gick hukandes fram och lyckades kniva ihjäl alla 4 bakifrån. Så visst har man mått bra i BF2. Roligaste minnerna i multiplayer någonsin, bortsett från Diablo 2 tiden med vännerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

det står "Counter Strike" men det är samma som Condition Zero på PC.

Är det? Jag har inget minne alls av något singleplayer-läge. Det var dock 8+ år sedan jag spelade det, så jag kan helt klart minnas fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lynx:

Hehe roligast var ju Quake 3 till Playstation 1/2 om ja minns rätt, jämfört med PC Nä aldrig lirat CS direkt, bara lite lätt och testat på men gillar inte upplägget. Får bli BF3 istället. Minns så gått när man sköt en player som körde helikopter med M95 geväret. Sprang uppe på en lyftkran och rätt som det var kom det en attackhelikopter sakta uppstigandes precis framför mig. Kändes rätt gott efteråt. Det som gillas med BF. Kan få så goa kills. Eller på en annan map, minns inte namnet, var sniper även där. Låg i en skog och kröp fram mot en bas som var fiendens. Sprang förbi 4 st av det andra laget precis bakom mig, max 2 meter. Gick hukandes fram och lyckades kniva ihjäl alla 4 bakifrån. Så visst har man mått bra i BF2. Roligaste minnerna i multiplayer någonsin, bortsett från Diablo 2 tiden med vännerna.

Du, min vän, är vad man kallar en nåb på BF-serien Nä men skämt åsido så tycker jag det goaste är när man mejar ner 3+ pers med flygplan på BF1942...dock så är en streak på COD4 precis lika härlig ;)"När man ändå snackar spel..."

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Du, min vän, är vad man kallar en nåb på BF-serien Nä men skämt åsido så tycker jag det goaste är när man mejar ner 3+ pers med flygplan på BF1942...dock så är en streak på COD4 precis lika härlig ;)"När man ändå snackar spel..."

Hehe och jag ska inte tas som en camper. Spelade nästan aldrig sniper klassen. Även om jag hade gjort så är det ett bra upplägg. Krypsskyttar behövs alltid var så jävla roligt när man hamnade i bra teams som hade bra sammarbete. Lirade aldrig klan, så du kan förså att man kunde bli irriterad när folk sprang och flög iväg ensamma i passagerarhelikopters m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aejt:

Är det? Jag har inget minne alls av något singleplayer-läge. Det var dock 8+ år sedan jag spelade det, så jag kan helt klart minnas fel.

spelet ser exakt ut som CZ rekylen är lika etc även om singelplayer del kanske inte är med (minst inte) så är det betydligt mer CZ av det än 1.6

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Cs börjar nästan bli nostalgiskt.!!

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lynx:

Hehe roligast var ju Quake 3 till Playstation 1/2 om ja minns rätt, jämfört med PC Nä aldrig lirat CS direkt, bara lite lätt och testat på men gillar inte upplägget. Får bli BF3 istället. Minns så gått när man sköt en player som körde helikopter med M95 geväret. Sprang uppe på en lyftkran och rätt som det var kom det en attackhelikopter sakta uppstigandes precis framför mig. Kändes rätt gott efteråt. Det som gillas med BF. Kan få så goa kills. Eller på en annan map, minns inte namnet, var sniper även där. Låg i en skog och kröp fram mot en bas som var fiendens. Sprang förbi 4 st av det andra laget precis bakom mig, max 2 meter. Gick hukandes fram och lyckades kniva ihjäl alla 4 bakifrån. Så visst har man mått bra i BF2. Roligaste minnerna i multiplayer någonsin, bortsett från Diablo 2 tiden med vännerna.

Instämmer totalt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Ja, TF2 spårade verkligen ur helt. Lite synd, för det var ett bra spel med bra potential som E-sport spel med en varierad och annorlunda spelstil.
Sedan började Valve introducera fler och fler allt fjantigare vapen och massa trams i form av hattar. Det hela blev som en stor lekstuga och naturligtvis attraherade det de spelare de "förtjänade".

Ja, huga! Lirade hela nätterna 2007-2008 (orange_x4). Nyligen gick jag tillbaks för att se om det var något att börja med igen. Inte direkt!

Ang. CS så ser jag fram emot att se vad som kommer hända. Det är på många sätt en helig gral som inte får petas på. Kommer ihåg hur gnälliga många är ang. source. Men man kan ju inte vara hur konservativ som helst. Vad som oroar mig är att det kan bli ett jippo med xp och grader och upplåsbara vapen etc.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Skrivet av Hennnkee:

Hoppas att de blir så pas bra att även 1.6'are hoppar över till det (:

Tror jag aldrig. Efter att jag började med 1.6 slutade jag tro det

Skrivet av vikham:

Det kommer aldrig någonsin komma ett spel med samma känsla som i 1.6... Aldrig...

Sant. Dagens spel suger hårt jämfört med 1.6 tyvärr

Skrivet av chainzaw:

Känslan i 1.6 är ju inget å skryta med då den är sämst, laggigt spel.

Finns inget bättre. Dagens spel som har sjukt bra grafik och kräver ett dyrt grafik, cs har fortfarande skönare grafik. Eller att alla skott far spikrakt... skitkul

Det finns 3 saker cs saknar, det ena är spelare det andra är mindre fuskare och p12or

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Jag hade hellre sett half-life 3...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Skrivet av jooelhoglund:

Sant. Dagens spel suger hårt jämfört med 1.6 tyvärr

Finns inget bättre. Dagens spel som har sjukt bra grafik och kräver ett dyrt grafik, cs har fortfarande skönare grafik. Eller att alla skott far spikrakt... skitkul

Måste vara dagens roligaste svar

Visa signatur

(Core i5-760) (Asus HD6970 Direct CU II 2048Mb) (Asus P7P55D-E PRO) (16GB Corsair XMS3 DDR3 1600MHz) (Kingston SSDNow V+100 96GB) (PHILIPS 273E3LHSB) (Fractal Design Define R3 Black Pearl) (Fractal Design Newton R2 800W) Steel? We have no butter, but I ask you - Would you rather have butter or guns? Shall we import lard or steel? Let me tell you, Preparedness makes us powerful. Butter merely makes us fat. Lard?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Tror jag aldrig. Efter source kom så slutade jag tro det

Sant. Dagens spel suger hårt jämfört med 1.6 tyvärr

Finns inget bättre. Dagens spel som har sjukt bra grafik och kräver ett dyrt grafik, cs har fortfarande skönare grafik. Eller att alla skott far spikrakt... skitkul

Det finns 2 saker cs saknar, det ena är spelare det andra är mindre fuskare och p12or

Är inte det tre saker?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen det håller fast vid fast-motion stilen från originalet.
Det är sällsynt idag.

Men hur det ska funka på konsol är ju svårt att säga...

Permalänk
Medlem

finns det inga screen? vill ju se hur det ser ut, blir besviken om det är gamla source motorn...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Tycker att CS fortfarande är ett av dom roligaste spelen att spela. Spelar CSS nästan dagligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

finns det inga screen? vill ju se hur det ser ut, blir besviken om det är gamla source motorn...

Det finns redan CS med source motorn.
Tror inte dom bemödar sig att göra en till, det här lär vara ny motor.

Permalänk

tvivlar rätt starkt på det är ny motor

Visa signatur

(Core i5-760) (Asus HD6970 Direct CU II 2048Mb) (Asus P7P55D-E PRO) (16GB Corsair XMS3 DDR3 1600MHz) (Kingston SSDNow V+100 96GB) (PHILIPS 273E3LHSB) (Fractal Design Define R3 Black Pearl) (Fractal Design Newton R2 800W) Steel? We have no butter, but I ask you - Would you rather have butter or guns? Shall we import lard or steel? Let me tell you, Preparedness makes us powerful. Butter merely makes us fat. Lard?

Permalänk
Skrivet av PaNts0NhEaD:

Måste vara dagens roligaste svar

Nämn ett spel som är bättre

Skrivet av Jeddan:

Är inte det tre saker?

Haha, sant

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Bara dem har kvar det som CS står för så blirre nog bra :]

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Hoppas verkligen det håller fast vid fast-motion stilen från originalet.
Det är sällsynt idag.

Men hur det ska funka på konsol är ju svårt att säga...

Då är Hard Reset ett spel för dig som är PC-exklusivt.
http://arstechnica.com/gaming/news/2011/08/hard-reset-pc-excl...
http://www.youtube.com/embed/488L20UXUKU

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Var fan på tiden, det kommer förmodligen bli succé!

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av jooelhoglund:

Nämn ett spel som är bättre

UT04

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Skrivet av FLAXMANNEN:

Har inte spelat men bättre är det knappast

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av FLAXMANNEN:

Håller med om det

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av jooelhoglund:

Nämn ett spel som är bättre

Haha, sant

Skrivet av vinylens:

Håller med om det

Grymt kul fps!

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av jooelhoglund:

Har inte spelat men bättre är det knappast

Då har du missat något!

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Skrivet av FLAXMANNEN:

Då har du missat något!

Kanske det, tycker inte så mycket om sånt typ av spel. Verkar likna Quake och det är ett bra spel

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Barak:

Jag hade hellre sett half-life 3...

Hade nog de flesta, hoppas de kommer någon dag

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

spelet ser exakt ut som CZ rekylen är lika etc även om singelplayer del kanske inte är med (minst inte) så är det betydligt mer CZ av det än 1.6

Har inte xbox men nog tycker jag det ser ut som CS och inte CZ: http://www.gamespot.com/xbox/action/counterstrike/review.html ?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av jooelhoglund:

Kanske det, tycker inte så mycket om sånt typ av spel. Verkar likna Quake och det är ett bra spel

Okej, nej det kan vara lite svårt att tycka om hur det utspelar sig, men det är grymt kul iallafall! Jo Quake är bra det med!

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index