Permalänk
Medlem

Ärvde en Logitech MOMO ratt från min morbror igår, och kan bara säga, JÄ*LAR va svårt det är att ställa om sig från tangentbord/xbox kontroll till ratt.

Jag bara snurrar HELA tiden, sanslöst svårt ju! Hur tusan gör ni xD

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linkus:

Ärvde en Logitech MOMO ratt från min morbror igår, och kan bara säga, JÄ*LAR va svårt det är att ställa om sig från tangentbord/xbox kontroll till ratt.

Jag bara snurrar HELA tiden, sanslöst svårt ju! Hur tusan gör ni xD

köpte en logitech g27 igår och tycker också det är skit svårt det gick mycket bättre med tangentbord för mig

Permalänk
Medlem

Är det någon mera än mig som har problemet med att spelet inte startar? Har det på steam, dirt 3 "splash" bilden kommerupp i windows men inget mer händer, och klickar man på den så blir den vitacktig och sedan kan man tvinga fram stägning eller vänta på programmet att svara. Haft detta nu sedan typ 2 månader. Ibland förut hjälpte det att dra ur 360 handkontrollen för att sedan koppling den igen när spelet startades. Men sedan hjälpte inte det, för en vecka sedan drog jag ur g35 headsetet och då startade det för första gången på över en månad. Nu startar inte spelet för fem öre. Någon som har några tips? Vill fan att skitspelet ska funka då man betalar för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem
Skrivet av sh4dy_05:

Är det någon mera än mig som har problemet med att spelet inte startar? Har det på steam, dirt 3 "splash" bilden kommerupp i windows men inget mer händer, och klickar man på den så blir den vitacktig och sedan kan man tvinga fram stägning eller vänta på programmet att svara. Haft detta nu sedan typ 2 månader. Ibland förut hjälpte det att dra ur 360 handkontrollen för att sedan koppling den igen när spelet startades. Men sedan hjälpte inte det, för en vecka sedan drog jag ur g35 headsetet och då startade det för första gången på över en månad. Nu startar inte spelet för fem öre. Någon som har några tips? Vill fan att skitspelet ska funka då man betalar för det.

Det "kan" ha att göra med GFWL, hade samma problem med DiRT 2 och löste det genom att omimstallera alla windows live produkter. Men enklast att utesluta detta är att testa ett annat spel med GFWL, exempelvis GTA IV och kolla om det startar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kompå det igår att jag inte testat inaktivera steam gemenskap, och testade det och nu funkar det klockrent, spelet funkade i början felfritt, sedan började det strula såhär mer och mer, men nu funkar det i alla fall. Tack endå för tipset

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk

Hej! Är det någon som kan förklara för mig hur man stänger av dem gröna sträcken som markerar idealbanan, och som är röda i kurvorna när man ska bromsa. Det är ju helt hopplöst, jag kör på full gas och min bil är som en bil på järnväg, bromsar själv i kurvorna och måste bero på något i samband med detta idealspår att göra.
Jag hittar inte var jag ska ta bort någon hjälp så detta med spåren, eller detta med bromshjälp försvinner???? Någon som kan hjälpa och säga var och hur?
Läste att någon hade liknande problem att bilen dör i kurvorna och att man inte kan få sladd, ja tror van när motorn bara dör. Eftersom den stryps rakt av...hmmm.
Jag vet att det ska gå och ta bort dessa gröna /röda pinnar, för i en recension så skrev recensenten att det gick, så det går väl då. Frågan är bara hur.
Tacksam för hjälp från er som fått det och fungera och som vill dela med er av lite hjälp.

Visa signatur

<Corsair Obsidian 700D>------<>------<>------<NH-D14>------<C>------<>------<WD 1,5 TB>------<Corsair CMPSU-850AX Gold>------<MICROBOOK>------<KRK Rokit 6>

Permalänk
Skrivet av Mr Simpson:

Hej! Är det någon som kan förklara för mig hur man stänger av dem gröna sträcken som markerar idealbanan, och som är röda i kurvorna när man ska bromsa. Det är ju helt hopplöst, jag kör på full gas och min bil är som en bil på järnväg, bromsar själv i kurvorna och måste bero på något i samband med detta idealspår att göra.
Jag hittar inte var jag ska ta bort någon hjälp så detta med spåren, eller detta med bromshjälp försvinner???? Någon som kan hjälpa och säga var och hur?
Läste att någon hade liknande problem att bilen dör i kurvorna och att man inte kan få sladd, ja tror van när motorn bara dör. Eftersom den stryps rakt av...hmmm.
Jag vet att det ska gå och ta bort dessa gröna /röda pinnar, för i en recension så skrev recensenten att det gick, så det går väl då. Frågan är bara hur.
Tacksam för hjälp från er som fått det och fungera och som vill dela med er av lite hjälp.

Jag har fått hjälp på annat forum, hmm det var ju inte så svårt, men med alla dessa inställningar borta så far ju bilen fram och tillbaka och hoppar ut i kurvorna så det blir ju en annan sak. Klart mycket jobbigare och givetvis roligare än innan när det bara var att styra bilen.

Visa signatur

<Corsair Obsidian 700D>------<>------<>------<NH-D14>------<C>------<>------<WD 1,5 TB>------<Corsair CMPSU-850AX Gold>------<MICROBOOK>------<KRK Rokit 6>

Permalänk
Hjälpsam

Blev rätt imponerad av Dirt3 racingen men menyerna och säsongupplägget var riktigt kass, där var Dirt2 trevligare tycker jag.

Den inbyggda YouTube funktionen är helt OK den med, men kör max till 480p, finns det något sätt att kringgå så man kan få lite högra upplösning på YouTube-biten?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Simpson:

Hej! Är det någon som kan förklara för mig hur man stänger av dem gröna sträcken som markerar idealbanan, och som är röda i kurvorna när man ska bromsa. Det är ju helt hopplöst, jag kör på full gas och min bil är som en bil på järnväg, bromsar själv i kurvorna och måste bero på något i samband med detta idealspår att göra.
Jag hittar inte var jag ska ta bort någon hjälp så detta med spåren, eller detta med bromshjälp försvinner???? Någon som kan hjälpa och säga var och hur?
Läste att någon hade liknande problem att bilen dör i kurvorna och att man inte kan få sladd, ja tror van när motorn bara dör. Eftersom den stryps rakt av...hmmm.
Jag vet att det ska gå och ta bort dessa gröna /röda pinnar, för i en recension så skrev recensenten att det gick, så det går väl då. Frågan är bara hur.
Tacksam för hjälp från er som fått det och fungera och som vill dela med er av lite hjälp.

När du går in i ett race och får ställa in sakerna på bilen kan du samtidigt välja "difficulty and assists". gå ner till advanced settings och kryssa ur "dynamic raceline" throttle managment" och "corner braking"..

Själv kör jag med allting OFF förutom ABS eftersom man då inte kan bromsa hårt och styra samtidigt

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Simpson:

Jag har fått hjälp på annat forum, hmm det var ju inte så svårt, men med alla dessa inställningar borta så far ju bilen fram och tillbaka och hoppar ut i kurvorna så det blir ju en annan sak. Klart mycket jobbigare och givetvis roligare än innan när det bara var att styra bilen.

När man kört ett bra tag lär man sig lira med allting OFF. Mycket roligare utan massa hjälp

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk

Älskar Dirt 2 och beställde just Dirt 3 + en 360 kontroll till datorn. Hur är multiplayer i Dirt 3? Är den ''levande'' så att säga?

Visa signatur

|Asus P8P67 PRO REV B3 | i5 2500K @ 3,3GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB | 16 GB Corsair XMS3 | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Western Digital Caviar Black | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem

Har nu skaffat det här spelet och måste säga att det är grymt roligt! men en sak som inte fungerar riktigt för mig är ljudet, har ett Logitech z906 system och det är bara läget mellan 2.1 och 3D som jag hör motorljudet, men alltså inte 4.1 utan det när man är på 2.1 och trycker en gång så lyser ingen av dom..ni förstår? ska det vara så eller?

Visa signatur

Asus P8P67 EVO| Intel I5 2500K@ 4.6 Ghz Vattenkyld | Asus Radeon 6950 DCII| 8GB Vengeance 1600Mhz | WD 500gb | WD 300gb | Corsair Force GT | Corsair 750W | NZXT Phantom

Permalänk
Medlem

Provade spelet lite spontant med en G25'a, blir nog ett köp när jag fixat en rigg till g25an framför projektorn

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Avstängd

funderar på att skaffa Dirt3
men av videos man har sett från cockpiten så är det ett nervöst skakande på kameran
går det att ta bort?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Provade spelet lite spontant med en G25'a, blir nog ett köp när jag fixat en rigg till g25an framför projektorn

Det tycker jag att du ska göra!
Jag kör själv med den uppsättningen här.
Kolla mitt galleri om du vill se hur det ser ut.

Visa signatur

Spel och Biorum: Nzxt Switch 810 | Intel i7 3960X | Corsair Vengeance 32gb | Asus Rampage 4 Extreme | 3st 7970 Crossfire | 2st Samsung 840 250gb | Och vatten på allt | Win 7 Ultimate
Surfdator: E6600 @ 3,6ghz | Xms2 8500 2gb | Asus P5K-R | XFX 6970 | Win 7 Ultimate
Spel och Biorum

Permalänk
Medlem

Köpt det här spelet och började lite igår.
Men spelet vill hela tiden kontakta "dirtnet". Men det får aldrig någon kontakt.
Det verkar som att man måste ha kontakt för att kunna starta en karriär.
Är det problem med "dirtnet" eller vad?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Jahapp, formaterade datorn i helgen. Skulle testa och börja spela dirt3 igen tänkte jag.
Installerade spelet och när jag startar det så vill det att jag loggar in på gfwl (sämsta skit som någonsin skapats för övrigt).
Men när jag trycker ok efter att jag lagt in mina uppgifter så kommer det: "wrong live region bla bla bla". Wtf!!!!.

Provade med dirt2 som jag också har men samma sak där Har de problem med sin inloggning eller vad?

Edit: efter lite googlande så hittade jag att Xfire kan krocka med dirt. Stängde av det och då funkade det att logga in
SÅ NU VET NI!!!!

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Mitt spel verkar inte vilja installera sig eller starta.
Gick till affären och fick min skiva utbytt, men ingen skillnad.
Vid installationen står installationsmätaren bara still på samma ställe...

Skräp att man inte ens ska kunna installera spelet man köpt.

Ska tilläggas att jag inte haft några som helst problem att installera något annat spel.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Man kan få vänta ett bra tag på att installationen ska fortsätta. Prova att ta en kaffe eller nåt så länge.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Fixade Dirt3 idag. Har tidigare kört mycket Formul1 spel. Jag har så sjukt svårt för att inte överstyra bilen vad jag än kör. Har hamrat på inställningarna för ratten åt alla möjliga håll men inget hjälper.. Någon som har några bra tips ?

Visa signatur

Cooler Master 690, Corsair CX600, Asus p5qlds pro, Intel E6800 3,33 GHZ @ 4,16 GHZ, 8 GIG Corsairs XMS ddr2 800 Mhz, Saphire Radeon HD 5770, M-Audio Audiophile 2496, Corsair H70,OCZ SSD 120GB, 2x Samsungdiskar 250GB, 1 Western Digital Green 1TB, 5x Scythe GT 1850rpm + fläktkontroller.

Permalänk
Inaktiv

Jag har en fråga om fps,
Jag har ett hd6950 2gb och kör eyafinity och ligger på 33 till 41fps. På högsta inställningar. Vad ligger ni på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon167567:

Jag har en fråga om fps,
Jag har ett hd6950 2gb och kör eyafinity och ligger på 33 till 41fps. På högsta inställningar. Vad ligger ni på?

Jag ligger på ungefär samma i 1920x1080 en skärm bara självklart(till skillnad från dig ) och allt på högsta. så jag tycker du har helt ok FPS.
Dator i sig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon167567:

Jag har en fråga om fps,
Jag har ett hd6950 2gb och kör eyafinity och ligger på 33 till 41fps. På högsta inställningar. Vad ligger ni på?

Har samma inställningar en skärm och ligger på 30-35 fps med ett 5770 klockat. Benchmark säger samma sak.

Visa signatur

Cooler Master 690, Corsair CX600, Asus p5qlds pro, Intel E6800 3,33 GHZ @ 4,16 GHZ, 8 GIG Corsairs XMS ddr2 800 Mhz, Saphire Radeon HD 5770, M-Audio Audiophile 2496, Corsair H70,OCZ SSD 120GB, 2x Samsungdiskar 250GB, 1 Western Digital Green 1TB, 5x Scythe GT 1850rpm + fläktkontroller.

Permalänk
Medlem

Har spelet och spelar det i väntan på bf3 men det är ett dåligt spel, jättetråkig känsla i bilarna. Antingen kör man på låg svårighetsgrad och då känns det som man långsamt böjer rälsen framför ett lok som går på rälls eller så kör man som vanligt och då går det som på en isgata oavsett vägunderlag. Att det kräver gfw och steam är ju inte heller så kul

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Avstängd

köpte på mediamarkt alldeles nyss, håller på att installera (tror jag) har fastnat efter ca: 20% har vart här i 10 min nu, är det bara för mig det är såhär?

Permalänk

Jag har installerat Dirt 3 nu under natten, Men jag får inte spelet att starta. Det ända som händer är att steam skickar upp en ruta där det står Förbereder start av Dirt 3, sen stängs den och inget händer

Snälla hjälp mig, vill verkligen spela

Visa signatur

LittleBennyBoi

| i5 3570k | MSI Z77A-G43 | DDR3 8GB TEAM GROUP | XFX 6870 1GB |

Permalänk
Skrivet av littlebennyboi:

Jag har installerat Dirt 3 nu under natten, Men jag får inte spelet att starta. Det ända som händer är att steam skickar upp en ruta där det står Förbereder start av Dirt 3, sen stängs den och inget händer

Snälla hjälp mig, vill verkligen spela

Högerklicka på DiRT 3 i Steam, sen Properties > Local Files, sen kör du Verify Integrity of Game Cache & Defragment Cache Files. Det funkade för en polare för nån dag sedan. Prova det, annars ominstallera!

Visa signatur

|Asus P8P67 PRO REV B3 | i5 2500K @ 3,3GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB | 16 GB Corsair XMS3 | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Western Digital Caviar Black | Cooler Master HAF X |

Permalänk

hej! har precis kopplat in min logitech gt ratt och skulle testa dirt 3 MEN! jag får det inte att fungera, jag har installerat ratten och allt men ändå så går det inte att köra med den på dirt?! vad är felet? måste man göra någon inställning på dirt eller vad är det? tacksam för snabbt svar!