Acers första Ultrabook och Macbook Air-utmanare på bild

Permalänk
Melding Plague

Acers första Ultrabook och Macbook Air-utmanare på bild

Intels satsning på ultraportabla bärbara datorer enligt konceptet Ultrabook är på väg att bära frukt. Acer är en av jättarna som hakar på tåget.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser ut som Air har fått sig en riktig utmanare.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Lite sugen blir man allt. Air har fått konkurrens!

Permalänk
Medlem

Ser ju mysig ut!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Ser lite plastig ut, eller? Dock bra mycket billigare än en Air, så nånstans måste de ju kompromissa.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Jomen visst, en dator ifrån en riktig leverantör. Ser trevligt ut!

Personligen hade jag velat haft 200 gram till och lite längre batteritid, men det kommer nog fler liknande burkar.

Permalänk

Plötsligt blev jag väldigt sugen på en ny laptop...

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

Jomen visst, en dator ifrån en riktig leverantör. Ser trevligt ut!

Personligen hade jag velat haft 200 gram till och lite längre batteritid, men det kommer nog fler liknande burkar.

Don't start...

Jag tycker att denna ser trevlig ut. Bra pris också.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Kul men.. när får vi se riktig konkurrens till MBA 11"?

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Hmmm... Med tanke på att apple pratade om att stämma Samsung pga att Galaxy II var för lik iphone känns det ju lite som att den risken även finns här, fast när det gäller air så klart.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Man riktigt hör hur Apples jurister gnuggar händerna! Stiligt i vart fall, ska bli intressant att följa.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Priset gör denna laptop mycket intressant! Brukar inte tycka Acers datorer är speciellt estetiskt tilltalande, men denna är ju faktiskt riktigt snygg.

Permalänk

Det är en riktigt kompetent utmanare inför hösten laptop köp.

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk

Ultrabook kan nog bli en succé.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem

Faktiskt rätt så intressant för det priset och för ovanlighetens skull en Acer dator som inte är vrålful.

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Man riktigt hör hur Apples jurister gnuggar händerna!

Jo verkligen den är ju nästan löjligt lik

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Man riktigt hör hur Apples jurister gnuggar händerna! Stiligt i vart fall, ska bli intressant att följa.

Ja alltså det känns ju som att de inte ens försöker distansera designen längre...

Kul för alla som vill Air konceptet fast på PC, men alltså jag förstår inte riktigt varför det alltid skrikas om utmanare och dödare mot Apples produkter.
Det finns ingen utmanare till Air, vill man ha mac, då köper man mac och vill man ha en pc köper man pc...
Meen det ska ju sägas att folk som är ute efter konceptet men inte egentligen tänkte sig en mac, där kommer dessa produkter plocka marknadsandelar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mor5ives:

Faktiskt rätt så intressant för det priset och för ovanlighetens skull en Acer dator som inte är vrålful.

Som sagt, grundpriset gör denna riktigt lockande som ett alternativ till en netbook / ultra-light.

Permalänk
Entusiast

Jag ställer mig tveksam till den eftersom det är en Acer. Har dåliga erfarenheter av just Acer. Blir intressant att se vad Asus kan hitta på med den där plattformen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Musikälskare

Synd bara att mjukvaran inte kan stå sig mot OSX när de kommer till bärbara, enligt mig så klart

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Hmmm... Med tanke på att apple pratade om att stämma Samsung pga att Galaxy II var för lik iphone känns det ju lite som att den risken även finns här, fast när det gäller air så klart.

Skrivet av orginallinus:

Man riktigt hör hur Apples jurister gnuggar händerna! Stiligt i vart fall, ska bli intressant att följa.

Stämma för vad? Nej de kommer de knappast att lyckas med de fåntrattarna.

Permalänk
Medlem

Inte behöver man snegla på endast Apple i fortsättningen om man vill ha en lättvicktare med lite mer design.

Skulle vara kul om man gjorde ett test med dessa två där man benchmarkar i samma os. Tex OSx vs hackingtoch-OSx (reservation för felstavning) och Windows 7(boot-camp) vs. Windows 7. Kanske även slänga in nån vanlig linux dist.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

1.7 sekunder från strömsparläge kanske...? Och jag tror nog min netbook klarar väldigt mycket längre tid i viloläge än 30 dagar..

Viloläge är väl helt och hållet beroende på hur mycket program man har igång..?

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, många likheter med macbook air verkar det som, ser ut att ha en likadan/liknande touchpad också. Frågan är om de implementerat "gester" som i mac, annars är det nog enda fördelen mac kan ha över denna...

Vet någon vilken upplösning skärmen har?

Permalänk
Sötast

Trevligt att ultrabooks ska börja komma, helt klart ett sexigt segment, dock lite synd på just denna modellen att de verkligen försöker klona Macbookens design, barnsligt om något.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Allexz:

Trevligt att ultrabooks ska börja komma, helt klart ett sexigt segment, dock lite synd på just denna modellen att de verkligen försöker klona Macbookens design, barnsligt om något.

Varför? Det är ju utan tvekan en snygg och vinnande design. Finns garanterat en marknad för detta.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Sötast
Skrivet av Überklass:

Varför? Det är ju utan tvekan en snygg och vinnande design. Finns garanterat en marknad för detta.

För att jag aldrig gillat kopior.

Men då det är Acer så kan det nog kvitta, tippar på att de glömt kylflänsar ändå.

Permalänk
Medlem

Såg väldigt trevlig ut! Men själv är jag mer sugen på ASUS UX31 som kommer i höst.
Den ser väldigt mumsig ut får man säga.

Visa signatur

Core I5 2500K@ 5000MHz 1,455//Corsair 8GB Vengeance //Asus MAXIMUS IV EXTREME REV B3/Asus GTX 580 DIRECTCUII//Sandisk Extreme SSD 120GB//Intel X25-M G2 80GB /WD Black Edition 750GB/Samsung Spinpoint F3 1TBJ/WD Green Edition 1TBx2//Obsidian 800D//Corsair AX 850W 80+ GOLD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Trevligt att ultrabooks ska börja komma, helt klart ett sexigt segment, dock lite synd på just denna modellen att de verkligen försöker klona Macbookens design, barnsligt om något.

Må vara lite väl samma design och barnsligt men jag tycker ändå det är bra att den är lik eftersom datorn kommer bevisa att motsvarande Mac dator är överprisad. Man eliminerar tjatet om att "min dator är snyggare(och därmed värd massa extra pengar)".

Bra att någon visar att det inte behöver vara svindyrt bara för att det är snyggt och smidigt.

Permalänk
Medlem

Synd bara att dom ska sno designen. Något helt nytt hade varit roligare.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |