Age of Conan Unchained

Permalänk
Medlem

Går det att logga in på sitt gamla acc och spela gratis från samma level?

Visa signatur

| Intel Core i7 5820K 3,3GHz @ 4,2 GHz |PowerColor Radeon HD6950 PCS++ 2 GB | ASRock X99 Extreme4| G.Skill Ripjaws 4 Red DDR4 PC21300/2666MHz Intel X99 CL15 4x4GB | EVGA SuperNOVA G2 750W |Intel 530 Series SSD 240GB |NZXT Source S340 | Cooler Master Nepton 280L |

Permalänk
Medlem

Det skall gå utmärkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av neX:

Aha! Kanske är det den gör, dock lite underligt då jag valt under options på start-up rutan att den skulle ladda in allt material. Och lagget är så gravt att jag trycker/vrider på kameran och det blir typ 2-5 sec fördröjning innan rörelsen sker, sedan dröjer det ytterligare sekunder innan något annat sker

Och jag spelar på den nya servern Rage, så blir svårt att afka om man inte är i en stad

*edit*
Får dessutom efter varje nerstängning att någonting är trasigt och måste lagas. Spelar ingen roll hur jag stänger ner spelet. Verkar dock vara något vanligt :s

Hade samma problem, och har alltid samma problem när jag har ny installation.. Men som sagt den "buffrar" hela zonen inget konstigt med det.. Efter ett tag så brukar det lösa sig av sig självt.. Det däär meddelandet när du stänger och startar upp är vanligt, har själv alltid haft det...

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ollemedo:

Går det att logga in på sitt gamla acc och spela gratis från samma level?

Om jag fattad det rätt så har du bara tillgång till 2 av dina karaktärer, dessutom bara 2 guld, så om en av dina toons har 100 så kommer du bara åt 2 av dessa, väljer du att senare uppgradera till ett vanligt konto så kommer du dock att komma åt resten av det du har på kontot. Detta är dock bara vad jag hört genom snacket på guilden jag är med i, så jag har inte verifierat om det verkligen stämmer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hjulstad:

Hade samma problem, och har alltid samma problem när jag har ny installation.. Men som sagt den "buffrar" hela zonen inget konstigt med det.. Efter ett tag så brukar det lösa sig av sig självt.. Det däär meddelandet när du stänger och startar upp är vanligt, har själv alltid haft det...

Det går ju att med programmet man laddar ner clienten med ladda ner alla zoner i förväg så slipper man buffrandet helt. Störde mig också på att det buffrade hela tiden men nu flyter allt på kanon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon172162:

Det går ju att med programmet man laddar ner clienten med ladda ner alla zoner i förväg så slipper man buffrandet helt. Störde mig också på att det buffrade hela tiden men nu flyter allt på kanon.

Jo det är sant, men lät som att han redan hade gjort det och jag gör alltid det själv, men behöver ändå "buffra" lite inne i spelet då det verkar som att patchern bara tar dom "stora" delarna och det fortfarande finns mycket kvar att tanka..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Fått två stycken blue screens idag, varav en skedde i samband med avslut av AoC, det ryker från burken nu, är fan knappt spelbart som det är, ska jag få massa andra problem kan det vara

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Skrivet av neX:

Fått två stycken blue screens idag, varav en skedde i samband med avslut av AoC, det ryker från burken nu, är fan knappt spelbart som det är, ska jag få massa andra problem kan det vara

Det låter ju som det är datorn som det är fel på, inte spelet ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

Det låter ju som det är datorn som det är fel på, inte spelet ...

Visst, lite är datorns fel, men vad det är för fel har jag ingenaning om prövat allt känns det som. Men AoC känns fortfarande väldigt ofärdigt, kan inte direkt påstå att pvpn imponerade på mig tycker inte att styrningen fungerar bra (för melee då), det fungerar i pve, men rörelserna är för stela, men kanske bara jag som saknar det rätta knycket..

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Du saknar nog det rätta knycket, pvpn är det bäst utvecklade som finns enligt mig ifall man tänker på combatsystemet, du måste sikta dit du träffar helt enkelt, så.. lär dig sikta

Permalänk
Medlem

Jag har startat en veckoshow då jag släpper en pvpvideo från Rage servern varje vecka, se första avsnittet

Permalänk
Medlem
Skrivet av magnum92:

Jag tänkte vi kunde ladda upp bilder på våra karaktärer

Kan bjussa på en bild på min Conq med full Black Dragon

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Skrivet av neX:

Aha! Kanske är det den gör, dock lite underligt då jag valt under options på start-up rutan att den skulle ladda in allt material. Och lagget är så gravt att jag trycker/vrider på kameran och det blir typ 2-5 sec fördröjning innan rörelsen sker, sedan dröjer det ytterligare sekunder innan något annat sker

Och jag spelar på den nya servern Rage, så blir svårt att afka om man inte är i en stad

*edit*
Får dessutom efter varje nerstängning att någonting är trasigt och måste lagas. Spelar ingen roll hur jag stänger ner spelet. Verkar dock vara något vanligt :s

Får samma fel jag hur jag än stänger ner spelet, vi får ju inte glömma vilka som gjort spelet.

Permalänk
Medlem

Jag har haft en liten paus från gaming men började lira lite Conan igen nu när det blev gratis, kan bjössa på en bild av min Bear shaman

Har även en 80 guardian, assassin och barb. Är sugen på att levla en på Rage, men jag kan inte skapa någon ny karaktär på någon server nu :S knepigt med tanke på att jag har en unlock kvar...

Permalänk
Medlem

Fan vad härligt, då ska jag absolut testa det igen!
Köpte spelet när det kom ut, lirade några dagar och lade sedan ner det.

Jag funderade för bara några dagar sedan om jag skulle ge mig på att prova det igen, nu är det givet!

Permalänk
Medlem

Håller på att ladda ner hela spelet nu, men har hunnit lira lite på en polares dator så är i lvl 7 just nu. Hade varit kul att spela med några svenskar som kan spelet lite mer och som kan förklara vissa grejer för mig. Lirar på servern "rage".

Permalänk

Här har vi mina fina två skönheter ;].

Permalänk
Medlem

Jag blev intresserad av gratis conan och satt o pillade lite idag, hur är egentligen gameplay skillnaden mellan magi/vapen klasserna högre upp i levels? Testade en guardian ett tag, funkade rätt bra och jag gillade hur skills och strid hanteras. Skapade en demonologist sen och möttes av den fulaste "fireball" spell jag sett i ett RPG. Visst gör man mycket skada, men det blev noll flyt i striderna.

Blir magi bättre eller är conan ett spel som bör avnjutas med melee?

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Jag blev intresserad av gratis conan och satt o pillade lite idag, hur är egentligen gameplay skillnaden mellan magi/vapen klasserna högre upp i levels? Testade en guardian ett tag, funkade rätt bra och jag gillade hur skills och strid hanteras. Skapade en demonologist sen och möttes av den fulaste "fireball" spell jag sett i ett RPG. Visst gör man mycket skada, men det blev noll flyt i striderna.

Blir magi bättre eller är conan ett spel som bör avnjutas med melee?

Tja, det var en svår fråga ... personligen är jag inte så förtjust i min guardian , vill du spela melee skulle jag nog föreslå en Dark Templar. Iofs så är min bara lvl 50 så jag har inte hunnit spela den på de högsta nivåerna.

När det gäller magi så tycker jag bättre om min necromancer än min Demonologist. Demon är dock kraftfull, har väldigt kraftfulla spells, jag kör dock min på Havoc så jag använder inga fire spells.

Tycker dock magi funkar bra på både Demon och Necron, jag har iaf inga problem med dem.

Permalänk
Medlem

Man kan varken köra necro eller templar i gratis versionen, så det hjälper inte

Permalänk
Medlem

Vilken är den bästa servern? för world pvp, instance pvp, raids och instancer? kan säkert hitta detta på deras forum men kanske någon som vet här

Permalänk
Medlem

O jävlar, finns Exalted fortfarande kvar... Ha.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Jag blev intresserad av gratis conan och satt o pillade lite idag, hur är egentligen gameplay skillnaden mellan magi/vapen klasserna högre upp i levels? Testade en guardian ett tag, funkade rätt bra och jag gillade hur skills och strid hanteras. Skapade en demonologist sen och möttes av den fulaste "fireball" spell jag sett i ett RPG. Visst gör man mycket skada, men det blev noll flyt i striderna.

Blir magi bättre eller är conan ett spel som bör avnjutas med melee?

Gameplayet för melee är väl det som är unikt med spelet. Vid lvl 80 är i dagsläget melees klart intressantare än casters. Necron är ett skämt på lvl 80 PVP, demon gör det den ska. Hoxen behöver även den en rewamp.

Så har man inte levlat upp till 80 och börjat rejält med AA progression samt gillar combatsystemet melees har finns det ingen tvekan

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikerrer:

Necron är ett skämt på lvl 80 PVP

Som att den är löjligt kass eller sjukt bra? Har en 76 Necro jag kanske borde dra upp till 80 isåfall.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Började lira med en polare nu när det blev "F2P" måste säga att det är den roligaste mmo'n jag lirat! Level 27 just nu, questar i Conalls valley, spelar som Barbarian förövrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Som att den är löjligt kass eller sjukt bra? Har en 76 Necro jag kanske borde dra upp till 80 isåfall.

Den är mindre bra. I princip alla andra klasser är antiklasser till en 80 necro. Du är även den enda klassen (förutom DT och till viss del demo) som inte har en "bubbla" vilket ger låg survivability. Och ju längre andra spelar desto sämre blir den (pga AA feats).
Som Nightfallnecro har du fortfarande löjligt dålig burst dmg jämfört med en demo. Som petnecro håller du inte petsen vid liv speciellt länge om du inte speccat General of the Dead.

Däremot inte sagt att man inte ska prova på. Kör själv necro och har haft min som main sedan launch 2008.

Ryktas även om en rewamp. Några på officiella forumet har samlat ihop feedback ifrån communityt med hjälp av moderatorer som kommer överlämnas till dev-teamet.

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem

Nu spelar jag inte PVP, men vid PVE så har då jag inga problem att6 hålla pets vid liv, enda gången de dör är när jag överför aggrot till dem (för att hålla mig vid liv). Tycker det är kul att spela necro, man behöver inte hacka frenetiskt på tangenterna som vid melee, utan pets'en tar hand om det. Visst blir det en del klickande på ikonerna för de olika spells, men det är relativt lugnt

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

Nu spelar jag inte PVP, men vid PVE så har då jag inga problem att6 hålla pets vid liv, enda gången de dör är när jag överför aggrot till dem (för att hålla mig vid liv). Tycker det är kul att spela necro, man behöver inte hacka frenetiskt på tangenterna som vid melee, utan pets'en tar hand om det. Visst blir det en del klickande på ikonerna för de olika spells, men det är relativt lugnt

I PVE fungerar klassen helt okej, vissa modifikationer i featträden behövs dock för att få klassen up to date. Det man speccar där nu var tänkt för necron anno 2008/2009 och allt är inte aktuellt i dagsläget. Det är däremot extremt stor skillnad på necron i PVP, går inte att jämföra

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikerrer:

Den är mindre bra. I princip alla andra klasser är antiklasser till en 80 necro. Du är även den enda klassen (förutom DT och till viss del demo) som inte har en "bubbla" vilket ger låg survivability. Och ju längre andra spelar desto sämre blir den (pga AA feats).
Som Nightfallnecro har du fortfarande löjligt dålig burst dmg jämfört med en demo. Som petnecro håller du inte petsen vid liv speciellt länge om du inte speccat General of the Dead.

Däremot inte sagt att man inte ska prova på. Kör själv necro och har haft min som main sedan launch 2008.

Ryktas även om en rewamp. Några på officiella forumet har samlat ihop feedback ifrån communityt med hjälp av moderatorer som kommer överlämnas till dev-teamet.

Tack för informationen Låter nog AoC samla lite mer damm på hyllan. Sist jag testade var för någon månad sen när man fick 7 dagar gratis. Rangern jag började med från lvl1 klarade knappt mobs i sin egen level (10+) och liknade inget av det episka jag sett från Rangers som smiskar allt och alla både i PvP men även PvE. Å andra sidan var det 2009 jag lirade AoC så mycket har nog hänt sen dess Dessutom blev jag bara lvl 15 och kanske blir de bättre sen?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Tack för informationen Låter nog AoC samla lite mer damm på hyllan. Sist jag testade var för någon månad sen när man fick 7 dagar gratis. Rangern jag började med från lvl1 klarade knappt mobs i sin egen level (10+) och liknade inget av det episka jag sett från Rangers som smiskar allt och alla både i PvP men även PvE. Å andra sidan var det 2009 jag lirade AoC så mycket har nog hänt sen dess Dessutom blev jag bara lvl 15 och kanske blir de bättre sen?

Stämmer, Rangern smiskade allt framförallt på låglevel under den perioden.
Nu har rangern fått en rewamp, har ett nytt combatsystem och allt så den ser inte ut som du minns den. Ganska balanserad klass numera.

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb