Permalänk
Medlem

Badat och bränt axlar, rygg, mage och ansikte.

Permalänk

Tvättat bilen och varit hos frisören.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Lanat och fått hem mina nya högtalare

Permalänk
Medlem

Monterat partytältet inför fredagens firande & fixat lite annat som kan vara bra att ha, t.ex mat

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem

Nämn inte party tält :S
förr föra helgen var vi nere hos frugans syster och CO, firade 30års jippo.

ganska so stort tält, men fan 42 pers in där.
Herre jävlar va fuktigt och varmt det var =P
trotts öpnnade sidor samt fläkt pressade ut...tills det började regna ännu mer.

annars så sitter man nu med en kopp kaffe i näven, ner till posten sen skicka packet, packa resväskor m.m

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Lyckats kopiera semesterbilder från ett halvkasst minneskort i kameran. Sådan lättnad!

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Chillat,städat,chillat,handlat+hämta paket,märkt att det jag hämtade inte passade så nu chillar jag igen. Semester på högsta nivå

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Försökt koda DOS på en BASIC miniräknare (TI-83)
Insett hur enkelt BASIC är
Kodat ett "infinity" program till en miniräknare som får den att begå självmord p.g.a. fullt RAM
Druckit kaffe
Tuggat tuggummi

(Alltså har jag varit på en mattelektion hela dagen)

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

Jobbat, filat på några blanketter. Kokat gröt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Drack någon polsk häxbryggd baserad på vodka till frukost, öl till lunch, mellanmål och middag. Simmat i en pool, spelat GTA2 och trackmania i multiplayer och lite annat bös.

Semestern fortsätter

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Köpt mig en bil, hämtar den på tisdag. Ska bli roligt med tarbo.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Köpt mig en bil, hämtar den på tisdag. Ska bli roligt med tarbo.

Bilder skulle vara najs eller kommer de i "senaste köpt" tråden?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

Nog kommer det bilder, det är inte mycket att se dock, en mörkblå saab 9000 cse med jävulskt rostiga skärmar, men helt klart värt 1500 spänn, trasiga grenrörsbultar och allt på köpet

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

vaknat för 1h sen.
sitter och minglar på nätet.

svårt att sova då man vet att man drar till Kroatien imorgon..woho!

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

sitter och minglar på nätet.

Haha what?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Haha what?

glider runt på diverse sajter =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Ett olämpligt inlägg har raderats

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Köpt mig en bil, hämtar den på tisdag. Ska bli roligt med tarbo.

En kompis har en Saab turbo liggande om det är av intresse sedan.. Inzanity Heter han här.

Jag har iaf kopplat in 4 st lysrör i ett garage och två vägguttag idag.
Städat lite på rummet. Bar ner en UPS till källaren. Hittade en lång TP kabel och en koax och ett par nätkablar som bara låg och gömde sig bakom skärmen. Dammsög lite här och var dessutom. Städade upp lite på bordet och packade ner lödkolven i väskan.

Igår var jag 9 timmar i ett garage och drog fram ny matning.
4 st lysrör sattes upp i garaget.
2st vägguttag borrades upp på väggen och drog fram el till de.
2st uttag i väggarna (ena dubbel och ett blir två st 1vägs i ram runt dubbeltrapp brytaren vid dörren)
Drog ut 3 st slangar till fasad belysning
Satt upp en takdosa och kopplingsdosa dit allting är draget.
Även dragit mellantrådar och signaltråd till den andra trappströmbrytaren. Det var lite joxigt men fy fan vad snyggt det blir. lyckades återanvända ett av De gamla rören i en betongvägg ner till den brytaren. Prefekt!
Sen har det dragits en massa slang och förberett för garageports öppnare och sånt.
Även dragit i FK i alla rör och kopplat ihop.
Blev en jäklans springandes upp och ner från vinden dessutom.

Så nu väntar jag bara på att han ska slå igen väggarna och måla så man kan sätta upp fasadbelysning strömbrytare och lite små pill.
Sen kopplar jag in det i centralen när allt är klart. Kändes onödigt att koppla in det när man ändå sen får lossa massa brytare och vägguttag.

Blev faktiskt överförväntan vad jag själv trodde att det skulle bli. Lite stolt faktiskt

Sen drog jag iväg till en kompis och spenderade kvällen där ^^
Lyckades även rödglögga turbon och grenröret lite.

I fredags så var jag rastlös så lekte lite med farsans bil. Kopplade in Auto Down relän i dörrarna på bilen så rutorna kan gå ner på ett knapptryck om man vill. Nice!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm.

Kommit hem från en tre dygn lång techno-festival belägen på en ö på västkusten; Schweden Party. Dagen bestod av nedpackning och väntan på att en fiskebåt skulle plocka upp oss från ön. Vart en galen helg.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

Har klippt gräsmattan och ska iväg på arbetsintervju morgon

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Klev upp halv 10, packade ihop mina saker och körde förbi Coop för att köpa lite frukost innan jag körde i spöregn hem till Umeå och sen har jag stått som parkeringsvakt på Nolia tills nu.

Visa signatur

Intel Core i5-2500K @ 4.2Ghz | MSI P67A-C45 | KFA2 GeForce GTX 560Ti 1024MB | Corsair Force 3 120GB + 3.2TB | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Fractal Design Define R3 | Cooler Master Hyper 212 EVO PnP

Permalänk
Medlem

Vaknade, läste lite game of thornes, blev serverad frukost, hämtade lite öl i ölstugan nere på gården och efter det har det spelats GTA2 multiplayer lokalt, lite q3, left 4 dead 2 och nu senast starcraft 2 online med lite vänner i Sverige. Semestern här i slovakien rör sig mot sitt slut. Öltunnan börjar sina och det fina vädret avtagit. På onsdag blir det england igen och om vädret tillåter blir det till att kika på de mystiska stenarna vid stonehenge och på fredag återresa till Sverige. Hoppas på gött väder i de mer nordvästliga delarna av europa, för här börjar det bli riktigt blött med det ihängande regnet.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Har klippt gräsmattan och ska iväg på arbetsintervju morgon

Lycka till!

Jag har jobbat och tränat. Sitter på bussen på väg hem nu. Hemifrån 12-14 timmar per dag. Yeey!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Jobbat lite extra nu på semestern med att sälja fiberinstallationer. Aldrig varit säljare så jag tänkte att det kunde va kul att testa i en vecka då de behövde lite folk. Summa summarum för första dagen var blandat. Jag vet iaf att många gamlingar aldrig kommer tro att internet inte är mer än en fluga. Framtiden vad är det?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Skrivet av Arginj:

Lycka till!

Jag har jobbat och tränat. Sitter på bussen på väg hem nu. Hemifrån 12-14 timmar per dag. Yeey!

Skickades från m.sweclockers.com

Tack tack

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av jonazz:

Jobbat lite extra nu på semestern med att sälja fiberinstallationer. Aldrig varit säljare så jag tänkte att det kunde va kul att testa i en vecka då de behövde lite folk. Summa summarum för första dagen var blandat. Jag vet iaf att många gamlingar aldrig kommer tro att internet inte är mer än en fluga. Framtiden vad är det?

Jag har det framdraget men har inte kopplat in mig då de jävlarna vill ha ca dubbla normala avgiften och sen kan de ändå inte garantera utlovad hastighet.. De kör med sämsta skiten som finns att få tag på i princip Så jag förstår om en del tycker det är dyrt och onödigt.

Iaf jag känner igen dig på något sätt.. Hmm Du råkar inte hänga på några andra sidor eller vara känd för nått?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Packat upp mitt andra 6970. Som nu sitter i datorn och jag benchade och hade mig. Kom fram till att min i7 950 har skit dålig prestanda. Jag vill ha en lga 2011 processor nu

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Jag har det framdraget men har inte kopplat in mig då de jävlarna vill ha ca dubbla normala avgiften och sen kan de ändå inte garantera utlovad hastighet.. De kör med sämsta skiten som finns att få tag på i princip Så jag förstår om en del tycker det är dyrt och onödigt.

Iaf jag känner igen dig på något sätt.. Hmm Du råkar inte hänga på några andra sidor eller vara känd för nått?

Ljungby bredband? ;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Jag har det framdraget men har inte kopplat in mig då de jävlarna vill ha ca dubbla normala avgiften och sen kan de ändå inte garantera utlovad hastighet.. De kör med sämsta skiten som finns att få tag på i princip Så jag förstår om en del tycker det är dyrt och onödigt.

Iaf jag känner igen dig på något sätt.. Hmm Du råkar inte hänga på några andra sidor eller vara känd för nått?

Det vi installerar är öppen fiber så det kommer råda fri konkurrens på det vilket medför att det inte blir en enda aktör som sätter drömpriser. Alla seriösa leverantörer kommer att få ansluta sig till nätet. Att de tjänsterna sedan är billigare då fibernätet är billigare än kopparnätet att underhålla gör ju även det sitt. Sen att tjänster som tele/TV/internet inte heller kommer att bli segt av att dela allt på samma lina är ju även det ett plus vilket man knappast kan säga om ADSL. De som skaffar fiber tror jag gör en väldigt bra affär. De får den indragen och klar för 16700 vilket inte alls är mycket för människor som har bott i sin villa sedan 80talet^^ Sen att det ökar deras värde på fastigheten med mer därtill gör ju knappast saken sämre. Vem skulle inte välja ett hus med fiber vs ett jämlikt hus utan fiber?

Är nog inte känd för något speciellt utan det är nog bara här du känner igen mig i så fall.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Sökt en massa massa jobb