Battlefield 3 Alpha i prestandatest

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Multi-GPU stöd ser jag som en optimering.

Ser du så om du vill, men det är inte en optimering. Det är en funktion.

Optimering är när man förbättrar spelkoden, eller grafiken så den är mindre prestandakrävande utan att se märkbart sämre ut.
Till PC är optimering dyrt och tar lång tid.

Gissa om DICE vill eller ens får (för EA) lägga ner massa tid dvs pengar på 8% av intäkterna, dvs PC marknaden.

Nä just det. Det är lättare att få folk att köpa nya grafikkort och datorer, och många är villiga till det.

På Xbox360 och PS3 däremot är det mycket optimering.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, inte allt för farligt.

Permalänk
Skrivet av Foster D:

Men ljudet! Lyssna på LJUDET! O_O
Kan inte beskriva med ord hur realistiskt ljudet är i den videon, vapnen, ekon, röster, allt.
Det är just den realismen i ljud som saknats i typ alla shooters! Vilken outstanding audiologisk skapelse/upplevelse.
ÄNTLIGEN kan man sitta och njuta till max av närvaron när man spelar, och slippa alla påhittade, överdrivna ljud helt utan verklighetsförankring och djup.
Guld till dem som "designat" ljudet.
Ett givet köp från mitt håll!

Håller med till fullo! Äntligen ett spel som verkligen levererar en häftig ljudupplevelse. Hoppas de har stöd för 7.2!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zhrooms:

Ursäkta språket men vad i helvete pratar du om?

Battlefield 3 Alphan med Frostbite 2.0 på High Quality är ett av världens snyggaste spel, fakta och observation

Fel... Bara för att du tycker att former på saker och att fysiken är bättre betyder det inte att det är särskilt fint. För det första var spelet endast i 720p, och inte i den upplösning min skärm ska ha matat till sig... Men på en 10" skärm är det säkert snyggt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Du har fel. Och har nog fel på ögonen.

Jaså? Jag spelade också alfan och redan då såg det bra mycket bättre ut än BC2 någonsin gjorde, motorn är väldigt välgjord till skillnad från den äldre..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FribBe:

Jaså? Jag spelade också alfan och redan då såg det bra mycket bättre ut än BC2 någonsin gjorde, motorn är väldigt välgjord till skillnad från den äldre..

Det är inte snyggare bara för att motorn är bättre.

Permalänk
Medlem

Så mycket tjaffs om grafik, är det inte spelkänslan som är det viktigaste? Att spelet är välbalanserat och framförallt ROLIGT?
Var det kul att lira alphan?

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MX510.:

Ser du så om du vill, men det är inte en optimering. Det är en funktion.

Optimering är när man förbättrar spelkoden, eller grafiken så den är mindre prestandakrävande utan att se märkbart sämre ut.
Till PC är optimering dyrt och tar lång tid.

Gissa om DICE vill eller ens får (för EA) lägga ner massa tid dvs pengar på 8% av intäkterna, dvs PC marknaden.

Nä just det. Det är lättare att få folk att köpa nya grafikkort och datorer, och många är villiga till det.

På Xbox360 och PS3 däremot är det mycket optimering.

Det är så du definierar optimering. Jag använder däremot standardbetydelsen av optimering; att förbättra en produkt, vilket multi-GPU stöd tillhör oavsett om det är en funktion eller inte, det är en förbättring.

Av dom 3-4 Alpha spelen jag testat via combattesting så har varenda en av dom kört fruktansvärt mycket bättre när det gått över till Betan.

Skrivet av cider123:

Du har fel. Och har nog fel på ögonen.

Tvärtom, hur kan du inte se det? Kör du BC2 på Low eller?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Första delen hade ju inte särskilt mycket ögongodis, men när man väl tog sig ner i metrot och upp igen så kom man ju lite i byxan.

Det var utan tvekan bättre grafik än BC2.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SeF.Typh00n:

Tvärtom, hur kan du inte se det? Kör du BC2 på Low eller?

Så du menar att det är bättre grafik på low i BC2, än i BF3 alpha. Det bygger bara på att BF3 Alphan inte är lika snygg som BC2... Tror du ska ge upp nu... Börjar bli pinsamt :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pacmax:

Helt riktigt, det komer lägga ner extremt mycket tid att optimerat spelet till PS3 & xBox, vi som sitter på våra 10-20-30-40tkr riggar är "så lurade".

Låt mig förklara:
EA räknar med att sälja 10 miljoner kopior, varav 800 000 till PC. dvs 8%. Det är på konsoll marknaden man gör pengar, inte PC. Därför skiter speltillverkarna i PC plattformen mer eller mindre. Iaf är den mycket mindre prioriterad. Dessutom på det här forumet finns det lika många olika datorer som det finns användare. Alltså säger det sig själv att det är enklare, billigare mer motiverat för en speltillverkare att få konsoll versionerna att fungera som de ska än PC. Därav av blir det som det blir.

Det är bara att inse att FPS och spelmarknaden i framtiden kommer domineras av konsoll. Like it or not. Vi ska vara "glada" att DICE/EA släpper spelet överhuvudtaget till PC.

Så mitt tipset är att köpa en PS3:a det kan man få för hälften av vad ett 6990kostar, sa jag att vi var lurade

Har redan en PS3:a! och visst den är rolig men...Hallå, vad är det du skriver!!

Känner mig inte lurad alls, jag vet vad jag vill, jag vill spela FPS spel som man ska spela det! Men en Pc!! !! !! Sen så tillkommer det så mycket mer på ett pc bygge, att välja hårdvara, att bygga den, klocka den, få bygget snyggt, älskar att pilla o dra sladdar o få det riktigt "som jag vill"

Så ska jag skriva från hjärtat, så är du helt ute o reser! Visst det är roligt att spela, men det finns andra saker man kan ha en kraftig dator till!! Vad dom sakerna är behöver jag inte skriva för du gör det säkert själv!! Visst det handlade om BF3 och.......jo man ska ha en kraftig pc för att spela det! Men om jag känner mig lurad ?? Neää! Det var inte därför jag byggde mig en dator, BF3 är bara en fin bonus!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Det var ett jäkla tjat om grafiken då! Allt handlar inte om hur bra grafiken är, det ska vara kul/gå att spela också...

Skrivet av Foster D:

Men ljudet! Lyssna på LJUDET! O_O
Kan inte beskriva med ord hur realistiskt ljudet är i den videon, vapnen, ekon, röster, allt.
Det är just den realismen i ljud som saknats i typ alla shooters! Vilken outstanding audiologisk skapelse/upplevelse.
ÄNTLIGEN kan man sitta och njuta till max av närvaron när man spelar, och slippa alla påhittade, överdrivna ljud helt utan verklighetsförankring och djup.
Guld till dem som "designat" ljudet.
Ett givet köp från mitt håll!

Håller med! Ljudet är riktigt grymt och mycket bättre än i BC2. Lättare att höra vad skotten kommer ifrån osv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MX510.:

Ser du så om du vill, men det är inte en optimering. Det är en funktion.

Optimering är när man förbättrar spelkoden, eller grafiken så den är mindre prestandakrävande utan att se märkbart sämre ut.
Till PC är optimering dyrt och tar lång tid.

Dock händer det att dom gjort tokigheter ibland och reducerar hack och ojämnheter, att flera effekter ges på objekt som inte tas bort och stjäl kraft, memory leaks whatever. Sedan som inte tillhör själva spelet är ju drivrutinerna till grafikkorten, inte helt ovanligt att se upp 25-50% bättre prestanda när officiella drivers & profiler kommer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cider123:

Så du menar att det är bättre grafik på low i BC2, än i BF3 alpha. Det bygger bara på att BF3 Alphan inte är lika snygg som BC2... Tror du ska ge upp nu... Börjar bli pinsamt :/

Tänk lite, Jag syftade på att du kör på inställningar som är usla.
Det är du som skämmer ut dig. Hur kan du inte inse detta? BC2 är en konsollport, BF3 är inte det.

Jag använder GTX 580 SLI, kör BC2 med 16x AA, AF etc. Precis all ögongodis som går att få tag på. Och BF3 ser fortfarande bättre ut.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MX510.:

Ser du så om du vill, men det är inte en optimering. Det är en funktion.

Optimering är när man förbättrar spelkoden, eller grafiken så den är mindre prestandakrävande utan att se märkbart sämre ut.
Till PC är optimering dyrt och tar lång tid.

Gissa om DICE vill eller ens får (för EA) lägga ner massa tid dvs pengar på 8% av intäkterna, dvs PC marknaden.

Nä just det. Det är lättare att få folk att köpa nya grafikkort och datorer, och många är villiga till det.

På Xbox360 och PS3 däremot är det mycket optimering.

Suck. Bad Company 2 har sålt 9 miljoner ex. Över 3 miljoner till PC. Det är lite mer än 8%, eller hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strogge:

Det var ett jäkla tjat om grafiken då! Allt handlar inte om hur bra grafiken är, det ska vara kul/gå att spela också...
Håller med! Ljudet är riktigt grymt och mycket bättre än i BC2. Lättare att höra vad skotten kommer ifrån osv...

Sen ska man inte glömma att väldigt många har "mindre bra ljud system" sitter man på ett inbakat 2.0 ljud hör man som man gör, !! sitter man på ett 5.1 -7.1 ljudkort med matchande högtalare så får man en annan upplevelse!!

När jag spelar så kan jag höra hur en motspelare går "på andra våningen" och det är riiktigt fet! Och när jag smyger upp på andra våningen, så är han där! Helt obeskrivlig känsla!! (ni vet vad jag menar, ni som har)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SeF.Typh00n:

Tänk lite, Jag syftade på att du kör på inställningar som är usla.
Det är du som skämmer ut dig. Hur kan du inte inse detta? BC2 är en konsollport, BF3 är inte det.

Jag använder GTX 580 SLI, kör BC2 med 16x AA, AF etc. Precis all ögongodis som går att få tag på. Och BF3 ser fortfarande bättre ut.

Det roliga med att du anser att BF3 alpha i 720p utan alla krimskrams ser bättre ut, är att du sen påstår att jag kör BC2 i low och anser det vara bättre.

Snälla förklara varför jag skulle tycka att BC2 med low ser finare ut än BF3 på high?

You sir, makes no sense.

Går bra utan bilden, tack.
Permalänk
Avstängd

Blev lite besviken på texturen på marken, blommorna främst.. Ser kantiga ut o.s.v. Texturer på tidningsblad och annat ser också dåligt ut.. Må vara för att detta endast är
Alpha, och kanske inte maxat grafikmässigt?

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur BF3 alphan använder CPU kärnorna? Är det bra trådat? Får man någon prestandavinst på tex. HT på en i72600k?

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Asus Maximus IV Extreme | Intel Core i7 2600K 3,4GHz @ 4,6GHz | Corsair H100 | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Corsair 4x4GB 1600MHz XMS3 | MIS GeForce GTX 680 | Samsung SSD 840 512GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ | Seagate 2TB SATA-II 5900 RPM | LG 22" TFT & BenQ TFT 24" XL2410T 120Hz | Win 7 x64 |

Permalänk
Avstängd

ja det får man jag har i7 2600k och har nästan 20 % bättre prestanda än min kompis i5 2500k

Permalänk
Avstängd
Skrivet av M1NT:

Blev lite besviken på texturen på marken, blommorna främst.. Ser kantiga ut o.s.v. Texturer på tidningsblad och annat ser också dåligt ut.. Må vara för att detta endast är
Alpha, och kanske inte maxat grafikmässigt?

Det är korrekt, inget AA osv igång vad jag såg i inställningarna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cider123:

Det roliga med att du anser att BF3 alpha i 720p utan alla krimskrams ser bättre ut, är att du sen påstår att jag kör BC2 i low och anser det vara bättre.

Snälla förklara varför jag skulle tycka att BC2 med low ser finare ut än BF3 på high?

You sir, makes no sense.

Skämtar du med mig? Läste du ens mitt inlägg? För att du kör på inställningar som är dåliga, så du inte kan se skillnad.
Vart skrev jag att BC2 low ser bättre ut? Ta och läs mina inlägg ett par gånger till så ska du se att det sjunker in.

Du har ju inte ens motiverat dina åsikter. Dessutom är snacket om 720p låter helt befängt, har du någon källa på det?

BF3 är snyggare, punkt. Och du borde seriöst se över din mognadsnivå, kan du inte argumentera för dina saker så tycker jag fantastiskt synd om dig.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SeF.Typh00n:

Skämtar du med mig? Läste du ens mitt inlägg? För att du kör på inställningar som är dåliga, så du inte kan se skillnad.
Vart skrev jag att BC2 low ser bättre ut? Ta och läs mina inlägg ett par gånger till så ska du se att det sjunker in.

Du har ju inte ens motiverat dina åsikter. Dessutom är snacket om 720p låter helt befängt, har du någon källa på det?

BF3 är snyggare, punkt. Och du borde seriöst se över din mognadsnivå, kan du inte argumentera för dina saker så tycker jag fantastiskt synd om dig.

Det bisarra är att du av någon anledning fått för dig att jag spelar med inställningar på low.

Testa att ta en screenshot så får du den riktiga upplösningen. /facepalm

Permalänk
Medlem

fan vad nice, nu längtar man ännu mer till spelet släpps

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Skämtar du med mig? Läste du ens mitt inlägg? För att du kör på inställningar som är dåliga, så du inte kan se skillnad.
Vart skrev jag att BC2 low ser bättre ut? Ta och läs mina inlägg ett par gånger till så ska du se att det sjunker in.

Du har ju inte ens motiverat dina åsikter. Dessutom är snacket om 720p låter helt befängt, har du någon källa på det?

BF3 är snyggare, punkt. Och du borde seriöst se över din mognadsnivå, kan du inte argumentera för dina saker så tycker jag fantastiskt synd om dig.

Cider trollar, eller så är han helt ny på datorer och har MINUS koll. han tror att BF3 körs i 720p och är uppskalat till 1080p, det är inte konsoller vi spelar på. Ignorera honom bara.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

hur kan han se gpu temperna och fpsen i hörnet?

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Sen ska man inte glömma att väldigt många har "mindre bra ljud system" sitter man på ett inbakat 2.0 ljud hör man som man gör, !! sitter man på ett 5.1 -7.1 ljudkort med matchande högtalare så får man en annan upplevelse!!

När jag spelar så kan jag höra hur en motspelare går "på andra våningen" och det är riiktigt fet! Och när jag smyger upp på andra våningen, så är han där! Helt obeskrivlig känsla!! (ni vet vad jag menar, ni som har)

Precis, A och O med ett ordentligt ljudsystem.
Men, jag sitter med ett väldigt litet 99kronors 2.0 system, och det krävdes inte många sekunder av BF3 videon för att höra
att ljudet är enastående, skarpt, tydligt och framförallt verklighetstroget och "naturligt".
Det går att höra med nästan vilket system som helst.

Sen råder det ingen tvekan om att känslan och närvaron inte går att jämföra med mitt och ett rejält 7.1 system, såklart.
Jag är hur som helst väldigt imponerad.

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foster D:

Precis, A och O med ett ordentligt ljudsystem.
Men, jag sitter med ett väldigt litet 99kronors 2.0 system, och det krävdes inte många sekunder av BF3 videon för att höra
att ljudet är enastående, skarpt, tydligt och framförallt verklighetstroget och "naturligt".
Det går att höra med nästan vilket system som helst.

Sen råder det ingen tvekan om att känslan och närvaron inte går att jämföra med mitt och ett rejält 7.1 system, såklart.
Jag är hur som helst väldigt imponerad.

Verkligen kul att läsa att du kan höra att ljudet är så enastående!!
Jag ser verkligen fram emot när BF3 släpps så man kan köpa det!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

Det jag hoppas är att BF2-känslan blir kvar i BF3. Redan när de tagit Destruction-biten från BC2 så blir jag
redan tveksam när det gäller BF2-känslan. Spelkänslan kmr uppenbart vara fantastisk men frågan är hur mkt
Destruction-biten kmr att påverka BF2-känslan vilket i sin tur såklart kmr att påverka den totala spelkänslan.

Jag hoppas Dice själv har tänkt i dessa banor när de bestämde sig för att ta Destruction-biten till BF3 och
till och med uppgradera den. Kanske dess uppgradering gör att BF2-känslan trots allt finns kvar må tro???

\\\ AplAy ///

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Tungt att man byte från gtx 480 till 590 så får 590 sämre resultat :/ kanske kommer stöd för multi gpu senare

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802