Permalänk
Inaktiv
Skrivet av windmark:

Jag fick svar av Alina idag och deras dator har även den hybriddisk, vilket är väldigt positivt för mig då jag ska flytta till Uppsala där de har sina affärer
Vet ni förresten hur stor skillnad som det faktiskt gör att ha dessa 4gb i hybridhårddisken?

Jag ska köpa den här datorn! ;D

Jag har Hybrid disken med 4GB i min G53Sw och just uppstarten av datorn är betydligt snabbare. Sentycker jag den känns tystare också men de kan vara inbildning också.

Permalänk

Kikade in på Proshop, där jag lagt en order på RX100V varianten, och läste nu att den förväntas i lager 27 augusti!
RX060V kan enligt sidan dock levereras inom 4-5 dagar.

Dustin har också RX060V inom kort, 3 augusti.

Skall man tolka detta som att RX100V varianten lanseras senare? Blir det så sent som 27 aug kommer jag inte orka vänta utan får avbeställa och hitta något annat.

Permalänk
Medlem

Fan jävla skit Asus! Får bli en annan dator då!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Undrans om dom har stora problem med den datorn eftersom den förskjuts lanseringen hela tiden?
Börjar undra om man vågar köpa den :/

Permalänk

Hittade mer besked ifrån Proshop i skräpposten:
Från igår:
"Kære kunde

ASUS har desværre ikke været i stand til at levere den U36SD maskine med de specifikationer som vi havde bestilt den med.

ASUS har spurgt os om vi ønsker at slette vores indkøbsordre, eller om vi kan acceptere en ændring med hensyn til harddisken.
Vi har valgt at acceptere ændringen og får dermed maskinen på lager alligevel.

Du har bestilt maskinen med forventning om en 500GB Hybrid harddisk (som nu er udgået fra ASUS sortiment).

Maskinen vil i stedet blive leveret med en 750GB Almindelig harddisk i stedet."
Och idag:
"1. Salgsprisen er den samme – så ingen ændring der.
2. Den 750GB harddisk der kommer i maskinen kører 7200rpm
3. Forventet levering er p.t. skubbet til 27/8-2011 (så den er cirka 1 måned forsinket da ASUS skulle have ændret produktionen)"

Lite kasst, vill ju ha med Hybriddisk. Har lite dålig översikt vad som annars skiljer dem åt, har någon av de andra Hybriddisk? Verkar som att beskrivningarna skiljer sig åt.
På Proshop, Dustin och Misco har RX060V hybrid hårddisk, på Alina listas den med vanlig hårddisk. Finns det någon korrekt uppdaterad lista av vad de olika modellerna har?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nicke4ever:

Hittade mer besked ifrån Proshop i skräpposten:
Från igår:
"Kære kunde

ASUS har desværre ikke været i stand til at levere den U36SD maskine med de specifikationer som vi havde bestilt den med.

ASUS har spurgt os om vi ønsker at slette vores indkøbsordre, eller om vi kan acceptere en ændring med hensyn til harddisken.
Vi har valgt at acceptere ændringen og får dermed maskinen på lager alligevel.

Du har bestilt maskinen med forventning om en 500GB Hybrid harddisk (som nu er udgået fra ASUS sortiment).

Maskinen vil i stedet blive leveret med en 750GB Almindelig harddisk i stedet."
Och idag:
"1. Salgsprisen er den samme – så ingen ændring der.
2. Den 750GB harddisk der kommer i maskinen kører 7200rpm
3. Forventet levering er p.t. skubbet til 27/8-2011 (så den er cirka 1 måned forsinket da ASUS skulle have ændret produktionen)"

Lite kasst, vill ju ha med Hybriddisk. Har lite dålig översikt vad som annars skiljer dem åt, har någon av de andra Hybriddisk? Verkar som att beskrivningarna skiljer sig åt.
På Proshop, Dustin och Misco har RX060V hybrid hårddisk, på Alina listas den med vanlig hårddisk. Finns det någon faktiskt lista av vad de olika modellerna har?

Proshop säljer alltså U36SD med en 750 GB mekanisk disk ist. för en 500 GB hybriddisk om jag förstått det rätt? Och hybriddisken väntas komma först 27/8 p.g.a. Asus? Då antar jag att datorn även lär skjutas upp på Dustin och de andra butikerna, alt. att de säljs med den mekaniska disken ist. så länge. Jäklar vad det tar tid att få ut datorn.

Permalänk
Medlem

Neverclever, du vet väl att du kan få datorn genom dustin för 7700kr +200kr 4gb ram. och gratis frakt om du är student.

Permalänk
Medlem

En liten fråga.
Varför ska man välja denna över t.ex. Acer 3830tg som har kraftigare grafikkort och lägre pris?

Permalänk
Skrivet av exroz:

En liten fråga.
Varför ska man välja denna över t.ex. Acer 3830tg som har kraftigare grafikkort och lägre pris?

3830tg throttlar, dessutom är denna snyggare, lättare och har bättre byggkvalité!
My 2 cents

Permalänk
Inaktiv

U36JC-RX285V kommer inom kort nog bli väldigt prisvärd. De är inte Sandy Bridge men å andra sidan hybriddisk. Så stor skillnad är de inte på Sandy Bridge och inte. Båda i5'orna är snabba.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Asus.David:

U36JC-RX285V kommer inom kort nog bli väldigt prisvärd. De är inte Sandy Bridge men å andra sidan hybriddisk. Så stor skillnad är de inte på Sandy Bridge och inte. Båda i5'orna är snabba.

alt. U36JC-RX269V
http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptop-11---14-tum/as...

Permalänk

glöm inte att den har sämre grafik också!

VI VILL HA U36SD NU!!!!

Permalänk
Medlem

Nej vi vill inte ha U36SD, vi vill ha UX31!!!!

Permalänk
Skrivet av anon113729:

Proshop säljer alltså U36SD med en 750 GB mekanisk disk ist. för en 500 GB hybriddisk om jag förstått det rätt? Och hybriddisken väntas komma först 27/8 p.g.a. Asus? Då antar jag att datorn även lär skjutas upp på Dustin och de andra butikerna, alt. att de säljs med den mekaniska disken ist. så länge. Jäklar vad det tar tid att få ut datorn.

Min tolkning är att datorn kommer produceras med 750 gb mekanisk iställe för hybrid och att denna omställning orsakar förseningen. Det vill säga, väntar jag till 27/8 får jag en U36SD med mekanisk disk.

Det jag undrar är ifall någon har bekräftat att U36SD RX060V kommer i "tid", samt att den inte också drabbats av mekanisk hårddisk?

Permalänk

La nu en order på Dustin Home istället, på RX060V. Ringde upp dem först för att se ifall de visste något om leveransdatum och de sa helt enkelt att de inte visste bättre än det datum som var satt på hemsidan(3 aug).

Håller tummarna på att både det och att den innehåller hybriddisk stämmer.

Permalänk
Medlem

Att den blir försenad kan jag ändå förstå. Men hur fan kan ni vara så kassa Asus.David att ni inte ens kan skicka ut rätt egenskaper till era datorerna? Hur fan ska man kunna lita på er då?!!??!!??!??!!????

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Iof har folk rätt å va lite sura. Men vi ska vara
glada att nån från Asus över huvudtaget hänger på forum å andra ställen å svarar på frågor. De flesta firmorna skiter totalt i den biten.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Har hellre ngn som löser problemen än hänger på ett forum!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ställde lite frågor till Asus på Facebook angående svaret någon av er fick från Proshop. Verkar som om U36SD är försenad (vilket vi alla vet). Modellen med hybrid hårddisk kommer inte vara den som anländer tidigast utan en modell med SSD disken. Får se om jag får något svar på om det är i5 eller i7 modeller som kommer och ungefär vilket pris vi kan räkna med. För mig räcker i5 modeller långa vägar, SSD är ingen nackdel men vill inte lägga ut all för mycket utöver de 8000~ "basmodellen" ligger på idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicke4ever:

Lite kasst, vill ju ha med Hybriddisk. Har lite dålig översikt vad som annars skiljer dem åt, har någon av de andra Hybriddisk? Verkar som att beskrivningarna skiljer sig åt.
På Proshop, Dustin och Misco har RX060V hybrid hårddisk, på Alina listas den med vanlig hårddisk. Finns det någon korrekt uppdaterad lista av vad de olika modellerna har?

Jag mailade Alina och frågade och fick det här svaret:

"Det är vi som inte uppdaterat vår hemsida.
Det är hybrid hårddisk i denna.
Datorn ska komma in till oss om ca 7 dagar, så början på nästa vecka [not: 1-7 augusti] så ska
vi kunna leverera denna.

Mvh
jim"

Och det här låter lovande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanszeus:

Att den blir försenad kan jag ändå förstå. Men hur fan kan ni vara så kassa Asus.David att ni inte ens kan skicka ut rätt egenskaper till era datorerna? Hur fan ska man kunna lita på er då?!!??!!??!??!!????

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är ditt problem? Det är ju inte ens bekräftat alla gånger att det är fel på specifikationerna, eftersom ingen dator har anlänt än så går det heller inte att veta ifall specifikationerna som butikerna har stämmer. Att den är försenad är väl dåligt, men att klaga över det hjälper inte. Sen tycker jag inte det påverkar deras trovärdighet heller, ser hellre att de löser problem som har uppkommit istället för att släppa en ofärdig produkt. Det är inte heller deras skyldighet att berätta för oss vad som gått snett och varför den är försenad, även om det självklart hade varit väldiigt kul att veta för oss som är intresserade.

Summa summarum, tagga ner lite och skriv trevligt så ska du se att du kan få bättre respons!

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hanszeus:

Att den blir försenad kan jag ändå förstå. Men hur fan kan ni vara så kassa Asus.David att ni inte ens kan skicka ut rätt egenskaper till era datorerna? Hur fan ska man kunna lita på er då?!!??!!??!??!!????

Skickades från m.sweclockers.com

I tillverkar ledet svänger de väldigt fort men vilka "tredje parts" komponeter som går att få tag på...exempel...vi lanserar en dator med i5 480m...säljer in 3000st enheter till sverige...
men sen kanske inte fabrikerna räknat med att asus sverige behövde 3000st av just den processorn och måste meddela oss att vi måste byta till nästa processor modell eller motsvarande. Kan gälla Hårddisk, grafik, minnestyp också, färg på chassi.
Det är oftast i såna här lägen när de byts modell pga av komponent brist eller generationsbyte som inte alla leden hinner uppdatera ändringarna.
Just nu under semestertider är de mycket personal borta hos distributörer och butiker som gör att de kanske inte alltid hinner uppdatera samma dag som vi skickar ut ny info.

Iaf en liten förklaring men självklart vill vi ju att de ska vara rätt info hela tiden och vi kan leverera som vi planerat.

Permalänk
Inaktiv

Jag mailade Proshop och frågade om leveransdatumet på deras sida stämmer och fick detta svaret:

Citat:

Ja, enligt våran leverantör skulle den kunna levereras till oss den runt den 30/7.

Med vänlig hälsning | Best regards
Angelica Wahlberg

http://www.proshop.se/Barbar-Dator/ASUS-U36SD-RX060V-13%2c3--...

Permalänk
Skrivet av anon113729:

Jag mailade Proshop och frågade om leveransdatumet på deras sida stämmer och fick detta svaret:

http://www.proshop.se/Barbar-Dator/ASUS-U36SD-RX060V-13%2c3--...

Oh noes! Ytterligare en försening! Skulle verkligen behöva den till skolstarten! Det är mycket möjligt att jag klarar mig tills den 30e augusti, men det verkar ju finnas en risk för att den skall försenas ytterligare, och då blir det inte roligt då jag inte har någon bärbar som jag kan använda så länge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thisisafakenick:

Oh noes! Ytterligare en försening! Skulle verkligen behöva den till skolstarten! Det är mycket möjligt att jag klarar mig tills den 30e augusti, men det verkar ju finnas en risk för att den skall försenas ytterligare, och då blir det inte roligt då jag inte har någon bärbar som jag kan använda så länge!

Han skrev ju 30/7, det vill säga slutet av juli, inte augusti.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Skrivet av marukusu:

Han skrev ju 30/7, det vill säga slutet av juli, inte augusti.

Haha, o damn! Nu känner jag mig dum! >_<

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Var?

Skrivet av mel0dy:

Var väldigt sugen på denna tills jag var o klämde på en U36JC i butik.
Tyckte att den kändes fruktansvärt plastig och billig, dessutom var den mycket tjockare än vad jag fått intrycket av från bilder.
Tråkigt.

Var kände du på den? har svårt o hitta fysiska butiker..

Visa signatur

1, Asus U36SD-RX145V | Intel i7 2620M | 8GB SDRAM 1333 MHz | Intel 310 160 GB | GeForce GT 520M | Laptop
http://www.asus.se/Notebooks/Superior_Mobility/U36SD/#specifi...
2, HP Pavilion DV7-3197EO | CI7 720QM 1.6 | 6GB RAM 1066mhz | 500 GB 7200 rpm | GeForce GT 230M | Laptop

Permalänk
Skrivet av qsker:

Var kände du på den? har svårt o hitta fysiska butiker..

U36JC som är likadan finns hos Inet i Stockholm. Håller däremot verkligen inte med om vad ovanstående sagt.

Visa signatur

Intel i7 920 | Asus P6T | OCZ Gold 1600MHz 6Gb | Asus GTX 560 Ti | Antec 300

Permalänk

Fruktansvärt tråkigt att den blev försenad. Hade inte tid att vänta mer så det blev en ASUS Eee PC 1215B i väntan på ultrabook istället

Permalänk

Det får nog bli en sån här i Augusti, om prisbilden är bra Har alla egenskaper jag är ute efter, förutom att jag hellre hade haft ett FireGL eller Quadro-kort i den.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3