Här är huvudnyheterna i Mac OS X "Lion"

Permalänk
Medlem

Ja, det är större skillnad mellan två olika versioner av Windows.

Men å andra sidan så kostar Windows ungefär 4-21 gånger så mycket. Som folk har nämnt tidigare så kostar det 230 kr för en familj med 5 Apple-datorer att uppgradera. Om samma familj hade haft Windows hade det gått på 5000 kr. Sen går det å andra sidan ungefär 2 Mac OS uppdateringar på en Windowsuppdatering. Vilket gör att skillnaden "bara" är att Windows är 2-10 gånger så dyrt....

Grejen Apple tjänar mycket i supportkostnader på att strunta i äldre operativsystem tidigare och att se till att så många som möjligt använder det senaste operativsystemet.

Skrivet av IceDread:

Apple är ett fulare bolag än microsoft. Apple tar bort möjligheter till program och tjänster från apples app store som konkurrerar med deras tjänster.
Du måste köpa apples sladdar och tillbehör som kostar mer än standardsladdar.
Du kan inte själv uppgradera produkter så som att sätta i mer minne eller en ny hårddisk etc.
Allt du gör med en mobil apple produkt kräver att du har viruset itunes installerat.
Du kan inte själv välja vilken hårdvara och har ingen möjlighet att försöka ha ett samvete då apple köper produkter från kinas företag som snarare liknar avlönade slavar än frivilliga arbetare.

Nej apple är inget företag jag gillar. För nedstängt och för få möjligheter, ingen frihet.

Vill du tvinga Teliabutikerna att sälja Tele2-, Tre- och Telenorabonnemang? Vill du tvinga Coop att sälja Ica-varor eller tvärt om? Så vitt jag vet så får folk som har en butik välja vilka produkter de vill sälja...
Jag har inte Apple-hörlurar till min telefon....
Jag har bytt hårddisk i min MacBook...
Alla vet att iTunes är ett virus... Men det fungerar okej i Mac OS...
Och du kan välja att köpa en svensktillverkad XBox eller PS3 menar du? Sluta larva dig. Sen är fabriksjobben i Kina bland de mest eftertraktade för den stora massan fattiga kineser. De tjänar bra och är i allmänhet rätt nöjda med livet. Men ja, de jobbar typ 27 timmar om dygnet, men det gör massvis med asiater...

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Program i helskärm ... xD

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Kan bara säga att jag har suttit med Lion nu i några timmar och är störtförälskad i det. Bra mycket smidigare och lätthanterligt än Snow Leopard enligt mig. Lätt värt 229kr. 5 stjärnor och underbar uppdatering utan tvekan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Program i helskärm ... xD

har ju i princip gått innan med, maximerat och dölja docken, typ som i windows. Enda skillnaden, nu, som någon skrev är att dne döljer docken och menyn där uppe automatiskt. windows har inte fullskärm i den bemärkelsen heller, bara firefox t.ex via f10 och andra webläsare.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Apple är ett fulare bolag än microsoft. Apple tar bort möjligheter till program och tjänster från apples app store som konkurrerar med deras tjänster.
Du måste köpa apples sladdar och tillbehör som kostar mer än standardsladdar.
Du kan inte själv uppgradera produkter så som att sätta i mer minne eller en ny hårddisk etc.
Allt du gör med en mobil apple produkt kräver att du har viruset itunes installerat.
Du kan inte själv välja vilken hårdvara och har ingen möjlighet att försöka ha ett samvete då apple köper produkter från kinas företag som snarare liknar avlönade slavar än frivilliga arbetare.

Nej apple är inget företag jag gillar. För nedstängt och för få möjligheter, ingen frihet.

1. Apple tar bort möjligheter till program och tjänster från apples app store som konkurrerar med deras tjänster. - Det håller jag med dig om
2. Du måste köpa apples sladdar och tillbehör som kostar mer än standardsladdar. - Väldigt långt från 100% rätt
3. Du kan inte själv uppgradera produkter så som att sätta i mer minne eller en ny hårddisk etc. - Har uppgraderat minne samt hårddisk i min MacBook, står hur man ska göra i manualen.
4. Allt du gör med en mobil apple produkt kräver att du har viruset itunes installerat. - På vilket sätt är iTunes ett virus? Det är bland annat tack vare den nära kopplingen iTunes som iPhone har blivit så stort.
5. Du kan inte själv välja vilken hårdvara... - Gör att operativet blir mer skräddarsytt till hårdvaran vilket jag gillar. Ett problem med android är att det är så sjukt fragmenterat. Gör ju så att uppdateringar osv tar väldigt lång tid att pumpa ut.
6. har ingen möjlighet att försöka ha ett samvete då apple köper produkter från kinas företag som snarare liknar avlönade slavar än frivilliga arbetare. - Frivilliga är dom med 100 % säkerhet (tjänar säkert mer pengar där än på risfältet) och förvånar mig inte om andra företag har samma slags villkor (Apples fall blir mer uppmärksammade eftersom det är Apple vi pratar om...)

Permalänk
Medlem

229kr för ett "nytt" os är väl inte så farligt även om det bara år små uppdateringar men det är nog ändå småpengar för den som redan valt apple

Vet inte om ingen här på sweclockers har pluggat på universitet eller högskola men så fort du börjat där får du helt gratis ladda ner i princip alla microsoft produkter så som eng och sv versioner av xp, vista och win7. I x86 eller x64 utförande. Även office, server osv finns helt gratis och licenserna är livslånga. Hört att det även gäller i många andra länder. Så tycker knappast MS är giriga om de erbjuder fattiga studenter sina varor helt gratis eller?

Sen finns det inget applehat, de gör oftast helt ok och hyfsat snygga prylar. Hatet riktas mot fanboysen som jämt måste försvara allt.

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aridif:

1. Apple tar bort möjligheter till program och tjänster från apples app store som konkurrerar med deras tjänster. - Det håller jag med dig om
2. Du måste köpa apples sladdar och tillbehör som kostar mer än standardsladdar. - Väldigt långt från 100% rätt
3. Du kan inte själv uppgradera produkter så som att sätta i mer minne eller en ny hårddisk etc. - Har uppgraderat minne samt hårddisk i min MacBook, står hur man ska göra i manualen.
4. Allt du gör med en mobil apple produkt kräver att du har viruset itunes installerat. - På vilket sätt är iTunes ett virus? Det är bland annat tack vare den nära kopplingen iTunes som iPhone har blivit så stort.
5. Du kan inte själv välja vilken hårdvara... - Gör att operativet blir mer skräddarsytt till hårdvaran vilket jag gillar. Ett problem med android är att det är så sjukt fragmenterat. Gör ju så att uppdateringar osv tar väldigt lång tid att pumpa ut.
6. har ingen möjlighet att försöka ha ett samvete då apple köper produkter från kinas företag som snarare liknar avlönade slavar än frivilliga arbetare. - Frivilliga är dom med 100 % säkerhet (tjänar säkert mer pengar där än på risfältet) och förvånar mig inte om andra företag har samma slags villkor (Apples fall blir mer uppmärksammade eftersom det är Apple vi pratar om...)

2) Jasså? Du kör med icke apple godkända märken, är de ens lagliga? Apple har ju sina egna modifikationer på anslutningsdonerna till sladdarna.
3) Vänta bara, pga ny firmware som apple börjat kräva av hdds så måste du köpa specifika hårdiskar från just apple. Apple gillade inte att folk själva kunde köpa en bra hdd utan att de tjänade några pengar.
4) Varför skulle jag behöva gå genom itunes för att kopiera saker från och till datorn? Jag vill inte ha itunes på min dator.
5) Nej, det gör att jag inte får min frihet att skapa en dator som passar mina behov.
6) Så du tycker det avlönade slaveriet från apples underleverantörer är ok..

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Man kan skratta åt helskärm, men Apple har gjort det ruskigt bra.
Och ska man jämföra kostnad mot windows, glöm inte jämföra mot vad Ultimate kostar och inte någon stympad Home.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

229kr för en patch tycker jag det ser ut. Nog för att det är lite för många uppdateringar för att kallas patch (service pack) men det är väl ändå det?

Jag har då aldrig sett någon uppgradering av Windows 7 som kostar pengar förutom mellan de olika versionerna. (Enterprise, Home Premium, Ultimate etc.)

Undrar varför jag inte minns längre vad en uppgradering till Win7 från Vista kostade. Inte var det väl 229:-? Och när kostade Ultimate 595:- senast? (fick dock min Win7 för 50:-, så ska väl inte klaga...)

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Vet någon här om Macrosoft Office 2008 funkar med Lion? Och med alla plugins som Perian, Flip4Mac osv?
Growl? Skype 2.8.0.866?

Mycket tacksam för svar!

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel. Men skulle inte SSD diskar fungera bättre med Lion pga något garbage control?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felix:

Ja, det är större skillnad mellan två olika versioner av Windows.

Men å andra sidan så kostar Windows ungefär 4-21 gånger så mycket. Som folk har nämnt tidigare så kostar det 230 kr för en familj med 5 Apple-datorer att uppgradera. Om samma familj hade haft Windows hade det gått på 5000 kr. Sen går det å andra sidan ungefär 2 Mac OS uppdateringar på en Windowsuppdatering. Vilket gör att skillnaden "bara" är att Windows är 2-10 gånger så dyrt....

Grejen Apple tjänar mycket i supportkostnader på att strunta i äldre operativsystem tidigare och att se till att så många som möjligt använder det senaste operativsystemet.

Vill du tvinga Teliabutikerna att sälja Tele2-, Tre- och Telenorabonnemang? Vill du tvinga Coop att sälja Ica-varor eller tvärt om? Så vitt jag vet så får folk som har en butik välja vilka produkter de vill sälja...
Jag har inte Apple-hörlurar till min telefon....
Jag har bytt hårddisk i min MacBook...
Alla vet att iTunes är ett virus... Men det fungerar okej i Mac OS...
Och du kan välja att köpa en svensktillverkad XBox eller PS3 menar du? Sluta larva dig. Sen är fabriksjobben i Kina bland de mest eftertraktade för den stora massan fattiga kineser. De tjänar bra och är i allmänhet rätt nöjda med livet. Men ja, de jobbar typ 27 timmar om dygnet, men det gör massvis med asiater...

Windows kostar mer för att apple tar betalt för sitt os när du köper en dator från apple vilket gör att det ser ut som att ms os är väldigt dyrt (vilket jag iofs tycker att det är) och det gör att linux os inte ser lika attraktivt ut om du vill ha apple och det bara kostar några hundringar.

Jag vill att telia och tele2 inte säljer operatörslåtsa telefoner så jag kan göra vad jag vill. Det du säger är bara larvigt.
Du kommer inte längre kunna gå in i vilken datorbutik som helst och köpa vilken hdd du vill och sätta in i din apple dator, apple har slängt in ny firmware för att stoppa detta då de inte tjänar några pengar på om du köper av någon annan.

Så du menar att så länge någon arbetar och har det bättre än något annat alternativ så är det ok? Du kan få städa hos mig för 10 kr timmen 8 timmar om dagen om du vill, det är väll ok lön eftersom du skulle leva mycket bättre på de förutsättningarna än alla svältande i somalia. Nej, sådana argument håller inte eftersom du kan rättfärdiga vad som helst med det. Du kan få jobba och få mat hos mig om du är min slav och städar, det är också bättre än vad flera människor har det i världen.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

2) Jasså? Du kör med icke apple godkända märken, är de ens lagliga? Apple har ju sina egna modifikationer på anslutningsdonerna till sladdarna.
3) Vänta bara, pga ny firmware som apple börjat kräva av hdds så måste du köpa specifika hårdiskar från just apple. Apple gillade inte att folk själva kunde köpa en bra hdd utan att de tjänade några pengar.
4) Varför skulle jag behöva gå genom itunes för att kopiera saker från och till datorn? Jag vill inte ha itunes på min dator.
5) Nej, det gör att jag inte får min frihet att skapa en dator som passar mina behov.
6) Så du tycker det avlönade slaveriet från apples underleverantörer är ok..

2) Jag har fina USB/DVI/3.5mm-kablar som fungerar prima med min mac, eller vad menar du för sladdar?

3) Låter väldigt dåligt, källa?

4) Sant, men man kan tänka sig att för den stora målgruppen är det smidigt med ett program som samlar all kommunikation med mobiltelefonen.

5) Det enda behov som inte kan lösas är egentligen spelande. Det vore dumt att säga att Apples målgrupp är krävande gamers dock.

6) Jag antar att det är Foxconn du tänker på eftersom att det är det mest omdiskuterade företaget i media. Med tanke på att du tycks äga saker från ASUS, Microsoft, Intel och troligtvis andra företag som också köper komponenter från just Foxconn så kan inte ditt argument tas på allvar. :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tanax:

229 kr för ett nytt OS som du får installera på vad var det.. upp till 5 olika maskiner? Till skillnad mot Win7 OEM för runt 1000kr som du endast får installera på en enda maskin - byter du moderkort så får du heller inte chansen att installera om det(fastän det egentligen är samma dator). Känns som en no-brainer to me.

Snacka skit. Jag har haft OEM Vista på 3 olika datorer och jag har bytt både moderkort och hårddisk på min OEM W7 burk och det har inte varit några problem alls att aktivera window nån av gångerna.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av white_rabbit_:

Rätta mig om jag har fel. Men skulle inte SSD diskar fungera bättre med Lion pga något garbage control?

Apple har stöd för TRIM sedan några patchar nu, har inte direkt läst något om Lion, misstänker att man kommer att behöva Cindoris TRIM enabler fortfarande.
Dock så har OWC nyligen gått ut och sagt att de inte rekommenderar TRIM för sina SAndforce SSD eftersom dess GC är fullt tillräcklig.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av white_rabbit_:

Rätta mig om jag har fel. Men skulle inte SSD diskar fungera bättre med Lion pga något garbage control?

Citat:

The first developer preview of Lion added TRIM support for SSDs shipped with Macs, which is also included in the latest version of Snow Leopard (10.6.8) shipping with current MacBook Pros before July 20, 2011. As of yet, there is no TRIM support for other SSDs

http://en.wikipedia.org/wiki/Mac_OS_X_Lion#Hardware_Support_....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

3) Låter väldigt dåligt, källa?

Till exempel http://www.sweclockers.com/nyhet/13956-apple-hindrar-hemmafix...

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Tycker det är tråkigt med alla fansboys som skriker hit och dit
Jag kan inte säga att jag gillar Apple men likförbannat sitter jag inte framför skärmen och försöker övertyga andra om det :S

OT: Vill ha en Apple dator bara för att :'<

Permalänk
Medlem

Fy fan, de va girigt. Speciellt om man vill uppgradera till en SSD då Apple tar hutlösa priser för deras modeller.

Permalänk
Medlem

Ja, det är korrekt att senaste iMac har HDD med ett firmware som känner av/rapporterar värmen.

Det går fortfarande att ansluta en 3:e parts SSD utan problem (monterinskit behövs ev)

Vill man byta hårddisken kan man bygla någon "jumper" så får inte fläktarna spel har jag för mig.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

2) Jasså? Du kör med icke apple godkända märken, är de ens lagliga? Apple har ju sina egna modifikationer på anslutningsdonerna till sladdarna.
3) Vänta bara, pga ny firmware som apple börjat kräva av hdds så måste du köpa specifika hårdiskar från just apple. Apple gillade inte att folk själva kunde köpa en bra hdd utan att de tjänade några pengar.
4) Varför skulle jag behöva gå genom itunes för att kopiera saker från och till datorn? Jag vill inte ha itunes på min dator.
5) Nej, det gör att jag inte får min frihet att skapa en dator som passar mina behov.
6) Så du tycker det avlönade slaveriet från apples underleverantörer är ok..

2. Lagliga? Varför skulle dom inte vara? Sen är det väl aldrig fel med bakåtkompatibilitet?
3. Du menar hårddisken i nya iMac (generalisering)? Har för mig att det var något problem dom ville lösa (orkar inte googla fram det) men att dom inte valde den smidigaste vägen för dom som vill byta hårddisk själv.
4. Hur ska du tex få över väldigt stora Apps till en iPhone hade du tänkt då? (tänk amerikans internetanslutning)
5. Bra, då kan vi släppa den. Folk tycker olika helt enkelt!
6. Med västerländska mått mätt, nej. Men det jobbet som dom hade innan (slava på ett risfält?) var säkert inte bättre än att jobba i en Foxconn fabrik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

Fy fan, de va girigt. Speciellt om man vill uppgradera till en SSD då Apple tar hutlösa priser för deras modeller.

Hmm Apple tar t.ex 4550 för en 256GB SSD till iMac (monterad vid leverans) och det är i dyrare segmentet men knappt hutlöst.

Sedan kan du stoppa in 3:e parts SSD i alla Mac så det är bara att välja fritt.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Hmm Apple tar t.ex 4550 för en 256GB SSD till iMac (monterad vid leverans) och det är i dyrare segmentet men knappt hutlöst.

Sedan kan du stoppa in 3:e parts SSD i alla Mac så det är bara att välja fritt.

Inte så farligt, men med tanke på att du måste ge upp en 1 tb 7200 rpm hdd så blir det lite värre.

Enligt nyheten som Teknocide hänvisade så står det att Apple använder en specialdesignad strömkabel vilket borde betyda att det inte går att koppla in en vanlig SSD heller.

EDIT: Fy fan, diskussionen börjar glida rätt bra ifrån nyheten nu. :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Snacka skit. Jag har haft OEM Vista på 3 olika datorer och jag har bytt både moderkort och hårddisk på min OEM W7 burk och det har inte varit några problem alls att aktivera window nån av gångerna.

ja man kan i princip använda sin kopia hur länge man vill och på hur många datorer man vill. Den enda begränsningen är att du bara kan använda samma kopia på en dator åt gången

Jag fick problem en gång då jag bytte i princip allt utom processor. Men det löste sig smidigt när jag kontaktade MS å de låste upp min licens igen. Np alls. Har dock bara hänt en gång. Normalt sätt brukar det bara vara att aktivera. Den gången det strulade var det med win xp. Inte haft några problem med Win 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Program i helskärm ... xD

Förklara gärna hur man får det i Windows 7 för jag hittar det inte. Hur gör jag så att jag får t.ex. IE i helskärm?

Skrivet av Tomhas:

229kr för ett "nytt" os är väl inte så farligt även om det bara år små uppdateringar men det är nog ändå småpengar för den som redan valt apple

Vet inte om ingen här på sweclockers har pluggat på universitet eller högskola men så fort du börjat där får du helt gratis ladda ner i princip alla microsoft produkter så som eng och sv versioner av xp, vista och win7. I x86 eller x64 utförande. Även office, server osv finns helt gratis och licenserna är livslånga. Hört att det även gäller i många andra länder. Så tycker knappast MS är giriga om de erbjuder fattiga studenter sina varor helt gratis eller?

Sen finns det inget applehat, de gör oftast helt ok och hyfsat snygga prylar. Hatet riktas mot fanboysen som jämt måste försvara allt.

Det där var något nytt. Hur går det ihop att studenter får windows helt gratis? Har hört att MS har studentRABATT(som dessutom inte gäller när man köper en ny dator utan enbart när man ska uppgradera en licens får man rabatt) men inte att det är helt gratis. Vart får man tag på det i så fall?

Skrivet av kaya:

Snacka skit. Jag har haft OEM Vista på 3 olika datorer och jag har bytt både moderkort och hårddisk på min OEM W7 burk och det har inte varit några problem alls att aktivera window nån av gångerna.

Åhfan? Enligt OEM licensen får du enbart installera det på 1 dator och om du byter moderkort så räknas det som en ny dator. Sen om det går att lösas genom att ringa support vettefan men det är i så fall hush-hush, i annat fall är det emot deras egna licensregler. 1000kr~ är dock fortfarande mera än 229kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Förklara gärna hur man får det i Windows 7 för jag hittar det inte. Hur gör jag så att jag får t.ex. IE i helskärm?

f11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Jag såg hellre att Sweclockers spenderade den tiden på tester, hårdvarunyheter etc, det är det man är bra på och anledning till varför dom flesta är här, jag tror få söker sig hit pga mac nyheterna.

Jag ser SweClockers som en nyhetsportal om de mesta inom datorer, hårdvara och mjukvara. Allting som handlar om det är helt i min smak. Om IBM t.ex. nyligen kommit på ett annat sätt att lagra data(som är 100x snabbare än flashminnen) så är det en nyhet som intresserar mig och platsar på SweClocker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Trevligt, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Förklara gärna hur man får det i Windows 7 för jag hittar det inte. Hur gör jag så att jag får t.ex. IE i helskärm?

F11

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Det där var något nytt. Hur går det ihop att studenter får windows helt gratis? Har hört att MS har studentRABATT(som dessutom inte gäller när man köper en ny dator utan enbart när man ska uppgradera en licens får man rabatt) men inte att det är helt gratis. Vart får man tag på det i så fall?

MSDNAA, vilket de flesta högskolor/universitet är anslutet till.

4 st Win7 Professional-licenser bjuder de på t ex, inte dumt alls. Stämmer dock inte att man får Office gratis.

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2