LG Optimus 3D eller Samsung Galaxy S2

Permalänk
Medlem

LG Optimus 3D eller Samsung Galaxy S2

Jag äger just nu en Samsung Galaxy S och haft den sedan release dagen i princip. Riktigt bra lur. Men ja börjar bli sugen på något nytt men det känns ännu inte som att de så stort steg för mig men de nya mobilerna som kommer. Dessa två verkar mest intressanta.

LG Optimus 3D är något större än SGS2 och betydligt tyngre. Den har nog sämre batteritid också pga 1500mah batteri mot 1650mah i SGS2. Men ändå så är 3D kameran en riktigt kul funktion. Spela in i 720p 3D och kunna ta 3D bilder låter skoj. Vet inte vad för nytt jag med min nuvarande SGS kommer få om jag köper en SGS2. Att den har vassare hårdvara märker jag nog inte av för att jag spelar inte på mobilen grafisk tunga spel. Dessutom flyter min nuvarande SGS på snabb som blixten. Inget lagg.

Några tankar? Tipps?

Visa signatur

Dell Inspiron 7577

gammalt: Antec P180, AM3 X6 1055T@3,3ghz, Scythe Mugen2, Asus M4A87TD EVO, Samsung 830 128gb SSD, 4x2gb Gskill Ripjaws PC-16000, GTX 670, OCZ 600watt.

Permalänk
Avstängd

3D mobilen skulle jag aldrig någonsin rekommendera.
Köp en om 5 år istället, när det är standard.

Samsung Galaxy S2 är grejen.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

3D mobilen skulle jag aldrig någonsin rekommendera.
Köp en om 5 år istället, när det är standard.

Samsung Galaxy S2 är grejen.

Tänkte skriva exakt samma sak.

Permalänk

Du har ju bättre skärm på SGS2 också. 3D är bara skit, inte värt några pengar alls. Men att uppgradera från SGS känns idag väldigt onödigt. Vänta något år till tills Android blivit GPU-accelererat och Qualcomm släppt 4-kärniga. Då kommer du märka skillnad.

Men vill du ha en nu skulle jag ändå kolla på SGS2 eller kommande HTC Sensation, som bör släppas ungefär samtidigt.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Du har ju bättre skärm på SGS2 också. 3D är bara skit, inte värt några pengar alls. Men att uppgradera från SGS känns idag väldigt onödigt. Vänta något år till tills Android blivit GPU-accelererat och Qualcomm släppt 4-kärniga. Då kommer du märka skillnad.

Men vill du ha en nu skulle jag ändå kolla på SGS2 eller kommande HTC Sensation, som bör släppas ungefär samtidigt.

SGS2 är hårdvaru-accelererad