Permalänk
Inaktiv

Mitt paket är skickat ^^. Väntar på Kolliid.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Vänligen observera att trådarna i "Butiker och tillverkare" inte är till för supportärenden. Vid konflikter eller andra problem, skriv i avdelningen Konsumenträtt: http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/

*Rensad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Beställde en mus i torsdagskväll och först idag kom den med posten. Alltså ganska exakt 1 vecka tog det tills jag fick den trots att den var i lager. Den skickades först i tisdagskväll så posten är det inte som varit långsamma i detta fallet. Tyvärr för lång leveranstid för att jag ska fortsätta handla hos CDON.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk

Trist att erbjudandet bara gällde de 100 första, funderade lite på laptop-disken men när jag skulle kolla vad priset blev funka inte koden

När kommer nästa erbjudande?

Permalänk
Medlem

Hej CDON.

Den 4e mars köpte jag en dator "msi GT660"

Efter en vecka började den strula, touchpaden reagerade inte ibland och datorn bara stängde av sig lite när den själv ville.
Ytterligare ett par veckor började strömkontakten i datorn glappa ändan tills den inte alls kunde laddas.

Jag skickade in datorn via INFOCARE som ni sa och dom åtgärdade felet relativt fort.
När vi fick tillbaka datorn så kollade man såklart om allt va fixat men felet med touchpaden var fortfarande där men inte lika tydligt. Då kontaktade jag INFOCARE igen och dom hänvisade mig direkt till msi vilket jag tycker är dålig stil.

Nu ett par dagar efter det så dog disken i datorn, den bara klickar så fort något försöker nå den så som boot, recovery, windows installationen.

Jag börjar bli trött på att bli bollad omkring och vill bara att allt ska fixas.
Nu sitter jag med en 3,5kg tegelsten som samlar damm.

Mvh Jonas

Edit:
Jag tycker det är mycket dåligt att ni inte har någon form av kundservice via telefon, utan att man själv ska bli uppringd och skriva detta via ett mail. När man köper såhär pass dyra produkter vill man kunna få smidig support.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Trist att erbjudandet bara gällde de 100 första, funderade lite på laptop-disken men när jag skulle kolla vad priset blev funka inte koden

När kommer nästa erbjudande?

samma här satt o väntade på att dom skulle få in fler i5or men dom hann aldrig komma in och nu är erbjudandet borta

Permalänk
Cdon.com

E tillbaka efter en kort och intensiv semester, man kan inte hålla sig undan helt enkelt.

Skrivet av Kattfisken:

Beställde ett chassi och en PSU från er för några dagar sedan. När jag väl fått sms-koden för att hämta ut paketet visar det sig att ni delat upp ordern i två olika paket utan att nämna detta så jag var tvungen att kontakta er support för att få tag i rätt koll-id för att hämta ut nästa paket som dessutom blivit försenat, så jag fick ta ut paketet en dag senare.

När jag väl fått hem chassit så ser allting relativt ok ut, på ovansidan av paketet så hade det tejpats, såg aningen suspekt ut men jag tänkte inte mer på det och öppnade paketet. När jag öppnat paketet och tar ut chassit så ser det ut att vara i bra kvalité och jag börjar montera datorkomponenterna. Inga skruvar ingick i paketet till moderkortet så jag använde några reservskruvar. Sedan får jag dock reda på att det ska ingå skruvar till moderkort osv till chassit. Därmed även en post-beeper till moderkortet, manual, kabelbindare, samt gummiportarna för vattenkylning (dessa visade sig vara monterade redan, vilket som väntat betyder att paketet har öppnats och använts....) Detta är sjukt dålig stil, när jag beställer något så förväntar jag mig få det jag betalar för.. och om ni planerar att sälja något som redan använts så bör ni nämna detta....

Jag gillar även att adresslappen sitter klistrad på lådan där innehållet står skrivet så att man inte kan se vad det ska innehålla utan att dra bort skiten. När jag skulle kolla detta så såg jag även att en lapp redan suttit där sedan förr och tagits bort.... Va fan liksom. Jag förväntar mig någon sorts kompensation för detta, och NEJ jag tänker inte skicka tillbaks chassit och ta en ny i utbyte, jag har redan monterat allt och jag tänker inte slösa mer tid på detta. Speciellt eftersom det tog en vecka att få grejerna...

Naturligtvis inte acceptabelt och hör verkligen till ovanligheterna, PMa mig ditt ordernr så kikar jag på det.

Skrivet av Trazer:

Beställde en mus i torsdagskväll och först idag kom den med posten. Alltså ganska exakt 1 vecka tog det tills jag fick den trots att den var i lager. Den skickades först i tisdagskväll så posten är det inte som varit långsamma i detta fallet. Tyvärr för lång leveranstid för att jag ska fortsätta handla hos CDON.

PMa mig ditt ordernr så kikar jag

Skrivet av WolfOfVengeance:

Trist att erbjudandet bara gällde de 100 första, funderade lite på laptop-disken men när jag skulle kolla vad priset blev funka inte koden

När kommer nästa erbjudande?

5% gäller hela tiden! VIP erbjudanden kommer vi att köra lite titt som tätt.
Det enda jag kan avslöja är att nästa kommer att innehålla ett grafikkort!

Skrivet av Xaio:

Hej CDON.

Den 4e mars köpte jag en dator "msi GT660"

Efter en vecka började den strula, touchpaden reagerade inte ibland och datorn bara stängde av sig lite när den själv ville.
Ytterligare ett par veckor började strömkontakten i datorn glappa ändan tills den inte alls kunde laddas.

Jag skickade in datorn via INFOCARE som ni sa och dom åtgärdade felet relativt fort.
När vi fick tillbaka datorn så kollade man såklart om allt va fixat men felet med touchpaden var fortfarande där men inte lika tydligt. Då kontaktade jag INFOCARE igen och dom hänvisade mig direkt till msi vilket jag tycker är dålig stil.

Nu ett par dagar efter det så dog disken i datorn, den bara klickar så fort något försöker nå den så som boot, recovery, windows installationen.

Jag börjar bli trött på att bli bollad omkring och vill bara att allt ska fixas.
Nu sitter jag med en 3,5kg tegelsten som samlar damm.

Mvh Jonas

Edit:
Jag tycker det är mycket dåligt att ni inte har någon form av kundservice via telefon, utan att man själv ska bli uppringd och skriva detta via ett mail. När man köper såhär pass dyra produkter vill man kunna få smidig support.

PMa mig ditt Ordernr så kikar jag på det!

Skrivet av X-oiL:

samma här satt o väntade på att dom skulle få in fler i5or men dom hann aldrig komma in och nu är erbjudandet borta

Erbjudandet på 5% gäller för Swec. medlemmarna!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt tråkigt att man har snabbkontakt med CDON-supporten och frågar ifall 5-20% på datorkomponenter snart tar slut och man ska skicka en beställning direkt, eller om man har tid att vänta på löning och får svaret att det inte finns några planer på att ta bort erbjudandet ännu. Med det svaret väljer man självklart att vänta till slutet av månaden för att sedan se att erbjudandet är borta redan idag. Riktigt taskig support eller timing... Tråkigt att se när man till och med funderat på att beställa men ändrat sig då man fått tillfredsställande svar av supporten.

Kan tilläggas att detta var i helgen (8-10/7).

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Tobyl:

Riktigt tråkigt att man har snabbkontakt med CDON-supporten och frågar ifall 5-20% på datorkomponenter snart tar slut och man ska skicka en beställning direkt, eller om man har tid att vänta på löning och får svaret att det inte finns några planer på att ta bort erbjudandet ännu. Med det svaret väljer man självklart att vänta till slutet av månaden för att sedan se att erbjudandet är borta redan idag. Riktigt taskig support eller timing... Tråkigt att se när man till och med funderat på att beställa men ändrat sig då man fått tillfredsställande svar av supporten.

Kan tilläggas att detta var i helgen (8-10/7).

PM:a mig så löser vi det!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

När får ni in HAF X? VÄNTAR!

Visa signatur

HALLABLALA

Permalänk
Medlem

CDON har fått mycket skit för att ha lång leveranstid, kan bara påpeka att jag har köpt 3 ggr. från dom den senaste månad och har ALLTID fått varan dagen därpå ........ och ja det rör sig om datakomponenter.

Visa signatur

Compacq NC6000 | Seagate FreeAgent GoFlex 250Mb. |

Permalänk
Cdon.com

Preliminärt är det den 15 Aug. som gäller.

Skrivet av equipped:

När får ni in HAF X? VÄNTAR!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad hände med rabattkoden?
tänkte slänga iväg en beställning

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Är påväg att beställa en mus från er och har fått en kod som ger 50:- rabatt. Av någon anledning så fungerar varken den eller sweclockerskoden. Dom står som inlagda men inget händer med priset..

Permalänk
Medlem

Tror Sweclockerskoden inte fungerar och den fungerade då inte för mig för 1v sedan. Den ska gälla en gång per månad, men har aldrig använt den. Blev ingen beställning då och blir ingen beställning nu heller eftersom deras 10-20% rabatt på datordelar är borta nu.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Allison:

CDON har fått mycket skit för att ha lång leveranstid, kan bara påpeka att jag har köpt 3 ggr. från dom den senaste månad och har ALLTID fått varan dagen därpå ........ och ja det rör sig om datakomponenter.

Samma här. Två beställningar och två snabba leveranser. Datorkomponenter. Så alla kunder är inte missnöjda. Vi som är nöjda hörs bara inte lika tydligt antar jag.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

... VIP erbjudanden kommer vi att köra lite titt som tätt.
Det enda jag kan avslöja är att nästa kommer att innehålla ett grafikkort! ;)...

Hmm. Har aldrig varit förtjust i teasers som döljer både när och vad. Så jag frågar:

1. När?
2. Vilket kort?
3. Vad krävs för att få ett VIP erbjudande?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk
Medlem

undrar också vad hänt med rabattkoden

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

undrar när ni får in fler GTX 580 MATRIX?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Skrivet av cat_fish_1:

undrar när ni får in fler GTX 580 MATRIX?

Verkar dock inte va "platinum" de ska ha in om det är den du vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Samma här. Två beställningar och två snabba leveranser. Datorkomponenter. Så alla kunder är inte missnöjda. Vi som är nöjda hörs bara inte lika tydligt antar jag.

Ställer mig också hos den skaran som inte hörs allt för väl! :<
La en beställningen i torsdag och fick paketet i brevlådan i fredags!

Tack för en awesome snabb leverans!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Verkar dock inte va "platinum" de ska ha in om det är den du vill ha.

580 matrix finns bara i platinum.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Lägger också till mitt bidrag, har handlat allt från grafikkort, hushållsartiklar, hårddiskar, ljudtillbehör och mobiltillbehör.
Allt paket har skickats snabbt(4 dagar max), förutom en vara som inte fanns i lager.

Permalänk
Skrivet av cat_fish_1:

580 matrix finns bara i platinum.

http://www.sweclockers.com/nyhet/14036-asus-geforce-gtx-580-matrix-platinum-ar-gf110-for-extremoverklockare

Som jag förstår det finns det en ej platinum version men skillnaden verkar bara vara fabriksklockningen, men den kanske aldrig blev släppt.

*edit* Såg nu att de hade speccen längre ner och att det var platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

http://www.sweclockers.com/nyhet/14036-asus-geforce-gtx-580-matrix-platinum-ar-gf110-for-extremoverklockare

Som jag förstår det finns det en ej platinum version men skillnaden verkar bara vara fabriksklockningen, men den kanske aldrig blev släppt.

*edit* Såg nu att de hade speccen längre ner och att det var platinum

de där har jag helt missat! stort tack för den infon!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Jag har beställt rätt mycket och jag har alltid fått mina saker fort också. Ca 3 dagar högst.

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk

När får ni in Asus Direct CUII 6950 eller 6970 i lager igen?

//Michael

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

undrar när ni får in fler GTX 580 MATRIX?

Kolla på webhallen.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Kolla på webhallen.

aldrig mer webhallen för min del.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

5% gäller hela tiden! VIP erbjudanden kommer vi att köra lite titt som tätt.
Det enda jag kan avslöja är att nästa kommer att innehålla ett grafikkort!

När kommer det erbjudandet och varit kan man hålla utkik bäst?