Permalänk

Dator startar men ger ingen bild

Hej Sweclockers!
Jag har fått ett problem, dator startar men ger ingen bild efter ett moderskort byte. Allting går igång även grafikkortet, jag har även testat 2 olika grafikkort men det gör ingen skillnad. Det går också inte att göra en "norsk avstängning" (hålla in power knappen)

Jag bytte moderkort för att det gamla bara dog, kan det ha tagit processorn med sig? Men jag har för mig moderkortet varnar för det med ett pip eller något liknande. Men jag kan ha fel?

Moderkort: MSI 870A-G54
Processor: AMD Athlon II 630
Grafikkort: AMD 5750 även testat med ett Nvidia 8600GT
RAM: Corsair XMS3 4gb
PSU: Fractal Design 500W

Tack
/TPH

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nätagget skulle jag gissa på. Prova med ett annat.

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Skrivet av Korgan:

Nätagget skulle jag gissa på. Prova med ett annat.

Varför tror du det? Det funkade perfekt mellan moderkorten, jag hade en annan dator med mitt nätaggregat medan jag väntade på mitt nya moderkort. Och jag har ingen chans att testa ett annat nätaggregat för dom jag har åliggandes saknar 8pin.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kolla så att du har satt in RAMen rätt. Kolla i manualen.

Jag hade samma problem för ett år sedan och det löste sig när jag bytte plats på dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

Har samma moderkort, samma fel..
Har provat att flytta på minnena, provat dem en och en men inte funkar det.. de borde inte ha gått sönder eftersom jag fick nya på garantin för någon vecka sedan..

specs:

MSI 870A-G54
Phenom II X4 955
Corsair XMS3
Corsair 550W VX
Gigabyte GTX460

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRIMSKRAMS-:

Har samma moderkort, samma fel..
Har provat att flytta på minnena, provat dem en och en men inte funkar det.. de borde inte ha gått sönder eftersom jag fick nya på garantin för någon vecka sedan..

Riv datorn och koppla in igen. Du KAN ha missat något.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

mobo kan va trasigt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag har också testat byta plats på minnerna och tagit ut allt och satt i igen 3 gånger.

Kan det vara att min processor är död eller ska moderkortet säga till då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Riv datorn och koppla in igen. Du KAN ha missat något.

Jag har inte missat nåt, alla distanser osv ligger rätt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

testa att köra från mobos video uttag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte234:

testa att köra från mobos video uttag.

Skickades från m.sweclockers.com

msi 870a-g54 har inget videouttag.