Onoff begärs i konkurs

Permalänk

Jag känner självklart med alla som förlorar sina jobb i och med detta. Men ska jag vara ärlig så har jag inte handlat från onoff på kanske, ja, låt säga fyra år. Gårdagens teknik till dagens priser är ingen bra marknasstrategi, särskilt inte när man slåss mot jättarna elgiganten och media markt. spelar roll om säljarna inte fattar ett dyft om produkterna, gör man bara eftersökningar innan man kommer till butiken går det hela relativt smärtfritt.

dock förvånar det mig att skräpkedjan expert inte strök med före. deras priser är skrattretande.

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|

Permalänk
Skrivet av Buzz996:

Jahopp, synd, där rök min 1-års garanti XD Men seriöst, det här är nåt jag kunde ha väntat mig... här i örebro går alla till mediamarkt eller elgiganten, och inte tills onoff o siba... next up: Siba / Expert / Netonnet. Håller faktiskt med -=FULLMOON=-, de vet inte ens skillnaden mellan cs o crysis....

lite kul faktiskt. bor också i örebro och skulle testa just detta med crysis hos MM. Gick fram till en säljare och frågade efter en burk som klarade crysis 2 med full settings (mest på skoj för självklart har jag redan en). Men killen visade mig en burk som knappt klarar av the sims 3 på max settings för ett hutlöst pris.

de stackare som köper datorer där lär bli grundlurade.

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|

Permalänk
Skrivet av Weargon:

haha så kan det gå x) trodde dock att typ Expert skulle gå före, vem handlar där egentligen? o.O det samma gäller Siba?

expert är ett stort skämt. har aldrig någonsin handlat där och skulle aldrig göra det.

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|

Permalänk

köpte ett par hörlurar där för runt 400 kr som gick sönder efter typ 2 veckor som dom inte ville ta på sig ansvaret för så för min del blir jag bara glad över se konkursen

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Proffsmoddare

Köpte en TV på lokala butiken i Västerås så sent som i lördags, känns lite skumt.
Ett jäkla bra pris fick man iaf!:D

Synd om alla berörda. Frågan är vad som händer med alla lokaler och produkter.
Kan ju inte annat än hoppas på utförsäljning.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Blir det inte utförsäljning i butikerna blir det nog att dom säljer saker via konkursboet. Dvs på diverse konkursauktioner.

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Medlem

Hmm detta var ju inte alls bra :/

Men SIBA känns inte så troligt just nu iaf, Dom köpte ju precis ut en stor del av netonnet. Vilket i sin tur ledde till att netonnet förlorade en stor kundkrets. Dom slutade ju sälja datorkomponenter också :/

Permalänk

För att en kedja lägger ner. visst en del butiker kommer nog finnas kvar eller under annat namn fast samma skit ändå. dock med halverad personalstyrka etc.
Men tänk så om hälften av butikerna försvinner. det innerbär att ca 450perssoner blir arbetslösa Svårt att starta upp nya buktiker då kunder kommer gå till andra redan befintliga butiker.

Vi dödliga som är i behov av butiker och företag för att ha ett jobb kommer även påverkas. kanske inte jättehårt pga det är en affär men hade det varit en industri så hade säkert både en byggfirma och el firma fått det magert på ett par orter och fått kära ner eller rent utav försvinna.

Det är väldigt hård konkurrens om jobben idag på alla plan. Liksom USA fick ju halva världen att förlora mängder med jobb för ett fel som egentligen inte fanns eller skulle ha uppkommit. Ännu har dock inte marknaden återhämtat sig. Svensson sitter och håller i pengarna. företagen går på sparlåga och vågar inte anställa eller bygga ut. byggfirmor, elfirmor och bilhandlare mm ligger flera månader efter väl när väl industrier och personer vill köpa/bygga hus och kanske en ny bil. Det är en gummibands effekt som blir för att folk håller i pengar. alltid skulle lösa sig om folk köpte lite mer skit och ökade sitt levnadsförhållande.

Sen har folk dåligt omdömme om ett företag så blir det negativt. liksom Skulle köpa en HDMI kabel till en kompis. 450kr på Audio Video. Säkert samma prissättningen i liknande affärer över 600kr nere på Ekströms. Beställde från Inet. Blev lite andra kablar i samma veva och då uppgick priset ändå inte til mer än ca 350kr ink frakt!
Snabbt och smidigt allting fanns i lager och det blev billigare. De fysiska butikerna hade dyrare pris plus att det var dåligt uppmärkt vad som stod var och dåligt utbud. Nu vet jag att det är en balansgång med att ha pris/utbud men någon Svensson lurar de väl kanske. Jag blir nog inte förvånad om vare sig Jysk eller Audio Video lägger ner här. för det har de gjort 1-2 gånger tidigare

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av puppetm:

Och varför in i h-lvete ska jag vara trevlig mot någon som påstår att ALLA som jobbar på ONOFF är otrevliga? och VARFÖR ska jag lägga den energin på att skriva ett vänligt svar till en jävligt korkad kommentar samma dag som jag får besked att min arbetsgivare lämnar in KK-ansökan?

Nu får du fan skärpa dig ett snäpp till.

Verkar vara två st som gör allt för att försvara onoff, anställd eller fd anställd...
Men iaf, vart tror du allt folk som skriver här har fått sin uppfattning?
OnOff har blivit stämplad som en butik med okompetent och otrevligt folk av en anledning, självklart finns det schysst folk ibland men man minns otrevliga väldigt väl, i princip räcker det med en av alla anställda som är på detta vis och butiken blir stämplad (även om dom brukar vara flera). Det är inte helt ovanligt att personalen springer & gömmer sig om dom känner igen en nu för tiden, vi har en tendens att inte ge efter för vilken skit som helst.

Ett möte jag minns:
Detta gäller inte endast onoff, utan elgig & expert också (här omkring har anställda hoppat mellan olika butiker). Ett exempel på okompetenta nissar var när jag & farsan tittade på bärbara datorer för många år sedan, bredvid stod det en kille som vi började snacka med och han rekommenderade en bärbar dator som skulle vara snabb på grafik bland annat. Jag snabbskummade på specskylten och noterade att det var ett av dom slöaste grafikkorten man kunde hitta och dessutom föråldrad arkitektur, då råkade jag nämna att jag hellre ville ta en titt på datorn bredvid, då den först hade snabbare grafik men också nyare arkitektur, som jag påpekade var nyttigt för grafikprogrammering (directx) och spel som jag pysslar med. Nisse ville inte ge sig utan pekade på den första datorn medan jag förklarade att man måste ha hårdvarustöd för directx för att kunna använda den fullt ut (om man nu inte skulle emulera i software mode). Nisse låter stolt & säger att directx endast är mjukvara (vilket stämmer), och att det kommer att fungera galant på den antika maskinen bredvid bara man uppdaterar mjukvaran (vilket inte stämmer). Jag skakar på huvudet i sidled medan nisse viftar dit nisse2 som verkade vara en kollega han kände väl. Nisse2 får förklarat vad vi pratar om men håller självklart med nisse1 utan minsta tvivel. Nu står jag & säger emot två nissar samtidigt, farsan står & smått garvar bredvid av nån anledning, förmodligen för att han antar att jag har rätt... Jag stod fast vid min åsikt och inhandlade datorn jag var mest intresserad av, vilket var lite av ett impulsinköp då jag vart galen på min gamla skrothög.

Ett annat möte:
Kikade på en tv (med farsan som vanligt) för flera år sedan och jag kollade in en som enligt pappret låg på 4ms i pixelrespons, nästa kille (vi kallar han för nisse3) halkade in på ett bananskal och började peka runt, speciellt på en tv med 8ms pixelrespons och jag råkade nämna att det är rätt mycket (finns visserligen olika sätt att mäta/ange det på) och att jag ska ha den som datorskärm (1080p), genast säger han att en tv inte alls fungerar på samma sätt som en datorskärm (säkerligen för att placera sig på en väldigt spinkig platå). Well, kan väll hålla med lite men sedan säger han att responstiden är oviktig och att den inte märks av alls, det var då jag mentalt placerade honom på en trehjuling åkandes i cirklar på golvet. Förmodligen hade han ingen aning om vad pixelresponstiden är och har för effekt, även om tvn bara klarar 60hz input så betyder ju inte det att bilden blir klarare, rörelser blir ju smörade även om det är 2 bilder/sek då pixlarna tar sina tider att ändras. Ca hälften av tiden (+-) för varje bildruta består ju av pixeljusteringar så varför skulle inte det märkas...

Bara för en tredje:
Efter en bunt med datorskärmar med pixelfel och diverse andra konstigheter, backlight bleeding och fel på overdrive och alla paneler som tillverkades för samma modell som gav olika resultat. Detta var när jag skulle lämna tillbaka skrothögen för sista gången och någon tjej börjar inspektera skärmen så den ser ok ut, genast börjar hon sura & klaga över en repa på skruven under foten på skärmen, där det dessutom sitter en låsanordning man ska vika över så skruven inte rör på sig, för i helvete tänker ja & farsan och undrar vad som sker i hennes skalle och hon förklarar att hon är tveksam att ta tillbaka skärmen pga detta, vi står kvar och kräver att få prata med någon annan, chefen brukar alltid fungera men kom ytterligare en anställd, dock kille (nisse4), han står & tittar en stund och hon talar om för honom vad hon tycker medan jag & farsan blir mer & mer förbannade. Killen säger dock efter pratstunden att det är ok och dom packar ner skiten i kartongen.

Finns ett fint exempel till som skedde med en tidigare tv, men orkar inte skriva hela morgonen.

Men är det så här man ska bli behandlad?
Nu är ju detta bara på onoff häromkring så kan ju inte tala för alla, men i alla år och till&med nu i denna tråd så kommer det kommentarer som påminner...

Permalänk
Medlem

Onoffs inkomster kommer från deras finansbolag Resursgruppen

En stor del av Onoffs inkomster kommer från deras finansbolag Resursgruppen som de driver tillsammans med Siba. Resursgruppens verksamhet omfattar bland annat konsumentkrediter och försäkringar vid köp i elektronikkedjornas butiker. Vinsterna där var år 2005 större än från bolagens försäljningen av varor, enligt en artikel i Dagens Nyheter.[4]

Den 11 juli 2011 meddelade OnOff Sveriges styrelse genom ett pressmeddelande att företaget begärts i konkurs hos Attunda Tingsrätt

Visa signatur

Intel Core i5 750 2,66GHz@3,67GHz Socket 1156 8Gb Corsair XM3 1600Mhz @1750Mhz Gigabyte GeForce GTX 570 Gigabyte GA-P55A-UD3 Corsair TX 750W PSU 2,5TB HDD

Permalänk
Medlem

Rätt kedja konkade.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk

Inte speciellt konstigt när de är/var ungefär lika prisvärda som alienware... Tråkigt att konkurensen minskar dock.

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag det är synd att detta händer, och så många verkar kasta smuts och elände över detta och andra företag i branschen.

Först och främst tänker jag på alla som mister jobben och för det andra så tänker jag mig följande mardröm:

...att tvingas till ett köpcenter av sin käring och till den stora fasan inse att alla hemelektronik-butiker stängt och lämnat in. Då ska man behöva gå i tyg och skoaffärer istället, ve och fasa!

I min värld var det perfekt att kunna gå och "känna och klämma" på prylar i butiker som Onoff, och det hände ofta att man köpte småsaker där det inte kändes lönt att slänga pengar på frakt och dylikt. Sen är det klart att i en sådan stor kedja fanns det såklart något stolpskott till "säljare" men att generalisera hela kedjans personal och avdelningar för detta tycker jag är synd.

inget ont om någon på något håll, jag sörjer bara en förlorad son

Visa signatur

Fractal Design Define C TG, Ryzen 2600, ASUS TUF gaming B450, HyperX Fury 16gb 2666mhz, Sapphire Radeon Vega 56, Corsair AX850, Samsung 970 Evo 250gb m.2, Crucial 480gb ssd
HTPC: Lian Li PCQ08, Corsair CX430, 2500k @4,4ghz, Corsair H80, Zotac Z68-ITX WiFi mITX , Corsair XMS3 8gb 1600mhz, Asus GTX680

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon96120:

Och om säljaren inte hade några 'produktblad' eller möjlighet att skriva ut.. Vad föreslår du att han borde gjort?

Skickades från m.sweclockers.com

Om "chefen" hade varit intresserade av att sälja datorn till honom så kunde han faktiskt tagit sig tid att skriva ner spec:sen på ett papper (om man nu inte får skriva ut till kunder) istället för en url. Det är det som kallas för kundservice.

OnT: Tråkigt att så många förlorar sina jobb. Hoppas detta dock blir en tankeställare för många av dem då flertalet bör känna efter ifall säljaryrket verkligen är rätt val.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG X670E Tomahawk WIFI | MSI GTX 1080 Ti Armor | 32GB Kingston Fury Beast Black 6000MHz | Corsair RM1000W | SBx AE-5 | Kingston Fury Renegade m.2 1TB | Samsung 960 250GB (boot drive) | Seagate 2TB HDD | Steelseries Rival 300 | Corsair K95 Platinum | Glorious PC Gaming Race Extended | AOC G2460P + 3x AOC Q2577PWQ | Corsair Carbide Air 540 | Windows 10 Home

Permalänk
Medlem

Rätt åt skit-butiken!

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Tråkigt att folk inte ser längre än dålig butik. Jag svär att hälften vet knappt egentligen vad dom grundar det på. Utan på vad dom läst av andra.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Skrivet av puppetm:

Och varför in i h-lvete ska jag vara trevlig mot någon som påstår att ALLA som jobbar på ONOFF är otrevliga? och VARFÖR ska jag lägga den energin på att skriva ett vänligt svar till en jävligt korkad kommentar samma dag som jag får besked att min arbetsgivare lämnar in KK-ansökan?

Nu får du fan skärpa dig ett snäpp till.

Är du inte läskunnig?

Citat:

OnOff har alltid varit dyrare än alla andra och otrevlig personal. Synd för de anställda och dåligt för konkurrensen.

Mitt första inlägg.
Tycker du borde lägga energin på att hetsa och vara otrevlig mot folk som tycker det var rätt åt er
istället för folk som faktiskt har lite medkänsla kvar åt OnOff.

Visa signatur

"De är ju subjektsformen, dem är objektsformen.
Om man inte förstår skillnaden bör man använda dom."

Permalänk
Medlem

har inget o säga om säljarna men har gjort ett fynd på onoff iaf, hittade alla 3 pirate of caribbean för 79kr st på bluray i en utförsäljningslåda när dom stog fint uppradade på hyllan till fullpris

Permalänk

Droppen var när kompisen skulle köpa .5.1 system. Han öppnade som tur var kartongen i butiken och vi hittade bara 2 högtalare. På kartong och i annons stod det tydligt att detta var ett 5.1 system. Personalen fattade inte vad som menades och hade noll koll på begreppen samt sina produkter. Skitbutik i mina ögon som själva bäddat för sin situation genom okunnig personal och omotiverade priser på i princip hela sortimentet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Ett möte jag minns:
Detta gäller inte endast onoff, utan elgig & expert också (här omkring har anställda hoppat mellan olika butiker). Ett exempel på okompetenta nissar var när jag & farsan tittade på bärbara datorer för många år sedan, bredvid stod det en kille som vi började snacka med och han rekommenderade en bärbar dator som skulle vara snabb på grafik bland annat. Jag snabbskummade på specskylten och noterade att det var ett av dom slöaste grafikkorten man kunde hitta och dessutom föråldrad arkitektur, då råkade jag nämna att jag hellre ville ta en titt på datorn bredvid, då den först hade snabbare grafik men också nyare arkitektur, som jag påpekade var nyttigt för grafikprogrammering (directx) och spel som jag pysslar med. Nisse ville inte ge sig utan pekade på den första datorn medan jag förklarade att man måste ha hårdvarustöd för directx för att kunna använda den fullt ut (om man nu inte skulle emulera i software mode). Nisse låter stolt & säger att directx endast är mjukvara (vilket stämmer), och att det kommer att fungera galant på den antika maskinen bredvid bara man uppdaterar mjukvaran (vilket inte stämmer). Jag skakar på huvudet i sidled medan nisse viftar dit nisse2 som verkade vara en kollega han kände väl. Nisse2 får förklarat vad vi pratar om men håller självklart med nisse1 utan minsta tvivel. Nu står jag & säger emot två nissar samtidigt, farsan står & smått garvar bredvid av nån anledning, förmodligen för att han antar att jag har rätt... Jag stod fast vid min åsikt och inhandlade datorn jag var mest intresserad av, vilket var lite av ett impulsinköp då jag vart galen på min gamla skrothög.

Jag garvade också när jag läste det precis som din farsa. Han måste ha varit jätte stolt över dig.

Jag skulle dock ha skickat iväg nissarna tidigare och sen förklarat för farsan med enkla ord hur det egentligen låg till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Snarare 3-400.

Det skojigaste i tråden är alla nötter som påstår att ONOFF haft högre priser än alla andra utan att faktiskt koppla att det är just prishetsen som lett till ett klimat med sämre service och hårdare garantivillkor. När samtliga aktörer i branschen går med förlust borde det vara uppenbart för konsumenterna att det måste skäras in någonstans. Jagar man alltid lägsta pris bidrar man aktivt till ett uselt företagsklimat, men dessvärre tänker alltför många inte längre än plånboken räcker.
Att PhoneHouse sedan slår på stora trumman med en kampanj där de annonserar "Laptops under inköpspris!" borde få magen att vända sig på varenda kotte med lite insikt i företagsekonomi.

Finns en anledning varför jag hellre köper grejer i mindre butiker där de verkligen tar hand om och är måna om sina kunder.......

Permalänk
Medlem

Vad skulle man annars förvänta sig? Höga prisser och liten utbud- klart att folk inte handlade där så ofta...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Har bara dåliga erfarenheter av ONOFF faktiskt. Höga priser och dålig service.
Tråkigt ändå för de som förlorar sina jobb såklart, men detta känns som ett logiskt steg i utvecklingen med hård konkurrens för billigare hemelektronik.

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

Har bara dåliga erarenheter av onOFF. Försäljare som ljugit mig rakt upp i ansiktet med ett flin. Försökt dra mig bort från det jag vill köpa till något om de har bättre marginal på. Fick en försäljare att darra på läppen och börja stamma när jag påpekade att antingen var han inkompetent och visste inte vad han pratade om, eller så ljög han för mig. När jag påtalade att jag viste var på deras skärm marginalen på varan syntes under ett par sekunder för säljaren, så drog han sig undan med nån lam ursäkt.

Personalen har i system att lura kunder. Felmutanten är ännu värre, där skolas man in i hur man blåser folk. Blev själv utbildad om hur mycket man kan ljuga för olika kateorier av kunder. Gamla tanter var det bästa offret och där kunde man bre på hur mycket som helst. I fikarummet var det närmast en tävling över vem som hade ljugit mest. Av 50 apparater framme för display fick jag sälja två. De andra var bara i nödfall och då skulle man säga att de var slut på lagret och allt möjligt. Bara om kunden blev förbannad fick man sälja nått med minus i marginalen. Jag slutade kort därefter...

Handlar bara på elektroniklador om de är billigast på prisjakt , vilket hänt mig en gång på fem år...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Framtida generationen kommer förstå datorer mycket bättre än idag(Dvs. att handla datorer hos "riktiga" datorförsäljare som inet, webhallen och komplett). Så det kommer väl sluta med att eljättarna tar bort datorerna från sina sortiment.

Permalänk
Medlem

SIBA:
Konstigt att inte Siba eller Expert går i konkurs. Handlade på siba efter en kabel och de som jobbade på kabelavdelningen visste inte att xbox360 hade optisk ingång och kunde kopplas till tv.n via HDMI....WOW, tjejen var snygg men tyvärr inte så kunnig..

MEDIAMARKT:
Bara gymnasieelever som jobbar där och inte kan någonting, på varje avdelning.

Expert: Hade hopp här, tänkte personalen ska vara kunniga här, ska man ju tro. MEN, stod med tjejen och letade hemmabio, personalen stod i hörn och snackade i 20 minuter, ingen kom fram och hjälpte till. Kom dit en andra gång och sa att jag letade efter en kabel till hemmabio, då fick jag gå fram till killen som stod och snackade med andra som jobbar där återigen, för att han ska komma och säga, jag vet inte, letade efter en optisk kabel.

On off har jag bra erfarenhet av, de kom iafall fram och var trevliga och försökte hjälpa till, och de är inte dyrare än mediamarkt och siba.

Enda som är "bra" nu är elgiganten och netonnet.

Permalänk
Medlem

Enda stora kedjan jag haft positiv erfarenhet är Mediamarkt där de i allafall har folk med samma intressen som de avdelningar de jobbar på.
Alltid skoj kunna snacka foto med säljare som gärna pratar om det utan att vara säljande

Onoffs personal har jag aldrig haft någon vidare erfarenhet av mer än att de försöker mer än de kan och detta är väl mest pga att företaget tar alla de kan få tag i, och det är väl inte vidare konstigt det går som det gick då.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Skrivet av Oldvikingschool:

Framtida generationen kommer förstå datorer mycket bättre än idag(Dvs. att handla datorer hos "riktiga" datorförsäljare som inet, webhallen och komplett). Så det kommer väl sluta med att eljättarna tar bort datorerna från sina sortiment.

Jag tror det stämmer ganska bra. Själv är man född 84 och första dator-generationen nästan men dagens ungdomar använder datorer hela tiden och vet hur internet funkar. De är uppväxta med de och kommer använda de så Onoff är nog den första av flera som kommer gå i konkurs.

Tror Siba/Expert och Media Markt står på tur med dåliga år framför sig.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av facedark:

Det verkar fungera, MM ligger ju som sagt 2a på omsättningslistan nu, och bara varit i spelet 5 år?

Ni som säger att netonnet ska konka snart, vad baserar ni det på? Jag tycker personligen att netonnet är perfekt, de har internetpriser i fysisk butik och personalen har alltid varit trevliga och bra att göra med när jag besökt butikerna i Ullared och i Helsingborg.

Skrivet av Mstandar:

Hmm detta var ju inte alls bra :/

Men SIBA känns inte så troligt just nu iaf, Dom köpte ju precis ut en stor del av netonnet. Vilket i sin tur ledde till att netonnet förlorade en stor kundkrets. Dom slutade ju sälja datorkomponenter också :/

Åter igen, SIBA äger/ har ej köpt NetOnNet. SIBAS ÄGARE(Waldir) är det som köpt netonnet. Det kan vara
så att de tycker att netonnet är mer lönsamt än SIBA. Det är därför OnOff försvinner, det är EJ lönsamt. Det är inte så de har slut på pengar. Tror det blir pengar "över" till alla så man ska nog inte oroa sig.

Visa signatur

Grafik Gigabyte GeForce GTX 460 OC CPU Intel i7 2600K CPU Kylning Noctua NH-D14 RAM Kingston ValueRAM DDR3 4x4GB DDR3 1333MHz Moderkort Asus P8P67 Deluxe SSD Intel X25-M G2 80GB PSU Corsair CMPSU-1200AX 1200W Chassi Corsair Graphite 600T Svart Skärm Dell UltraSharp U2711 27" Tangentbord/Mus Logitech Logitech Cordless Desktop Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Först netonnet som gick till SIBA och nu är ONOFF borta. Var väl bara en tidsfråga.

Nu tror jag jag minsann har missat något! Netonnet till SIBA?

Visa signatur

| Fractal Design R | Corsairs 850W | Gigabyte Z270-P | i7 7700K OC 4.6GHz| Noctua NH-15D | Corsair Vengeance 16GB (2 x 8GB) DDR4 3000MHz | 750 GB SSD, 2 TB HDD| ASUS GTX 1080 Ti |