Gateway klämmer in 14"-skärm i 13"-dator

Permalänk
Melding Plague

Gateway klämmer in 14"-skärm i 13"-dator

Den amerikanska datortillverkaren Gateway släpper en ny bärbar dator med försvinnande tunn skärmram, inte helt olikt kantbelysta LCD-TV.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Billigt eller? Riktigt skönt att slippa alla skärmkanter mm. Hoppas det kommer mer sånt

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem

blir en koll på ebay:P

Men hittade inget där nu tyvärr:(
Finns den någon annan stans?
Har den släppts än?:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

Det var billigt. Man får hålla utkik på Ebay.

Visa signatur

"De är ju subjektsformen, dem är objektsformen.
Om man inte förstår skillnaden bör man använda dom."

Permalänk

Alla borde ta efter!

Verkar genialt. Varför följer inte fler tillverkare efter och varför har det inte gjorts tidigare? Är det ngn ny teknik som ligger bakom...

Visa signatur

Gött!

Permalänk

Riktigt stilrent måste jag säga!

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som föredrar lite fetare datorer som håller längre, som är lättare att sköta om och bättre komponenter?
Älskar min D800

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Äntligen. Har alltid hatat kanten på bärbara datorer. Det är nästan värt ett inköp enbart för att stödja tillverkaren.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att rubriken är lite små-roligt? xP

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Ge mig ge mig ge mig ge mig

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Är det bara jag som föredrar lite fetare datorer som håller längre, som är lättare att sköta om och bättre komponenter?
Älskar min D800
http://zwee1.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2010/02/Dell...

Själv har jag lite problem med Dell...
På jobbet har de gått sönder på löpande band.
Minnen som gått sönder, batterier som är helt slut (inte bara Dell, vet)
Andra konstiga fel har också förekommit...

Men men, Gillar Gateway'n.
Borde lanseras med en Fusion i också...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

varför finns inte sådana skärmar för en billig peng? =eyefinity win

Permalänk
Medlem

Riktigt nice! Visst jag kan acceptera en kant runt skärmen men är den nästan 2cm är det för mycket.

Permalänk
Medlem

Skulle jag göra en högst okvalificerad gissning så skulle jag nog säga att den modellen inte direkt kommer förbättra Gateway's RMA statestik.

Billig dator med lite stöd för skärmen kan egentligen bara sluta på ett sätt, speciellt med tanke på att målgruppen brukar gilla att ha laptop'en som "huvudkudde";)

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Tips på bra ställe att privatimportera igenom?

Permalänk

Trodde att de va skärmens storlek som avgjorde om datorn är en 13 tummare eller inte? Denna har en 14 tums skärm och är således en 14 tums dator i mina ögon...Sen att de yttre måtten är 13 tum är en helt annan sak....

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Trodde att de va skärmens storlek som avgjorde om datorn är en 13 tummare eller inte? Denna har en 14 tums skärm och är således en 14 tums dator i mina ögon...Sen att de yttre måtten är 13 tum är en helt annan sak....

Är det möjligt med dagens teknik?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Trodde att de va skärmens storlek som avgjorde om datorn är en 13 tummare eller inte? Denna har en 14 tums skärm och är således en 14 tums dator i mina ögon...Sen att de yttre måtten är 13 tum är en helt annan sak....

Instämmer. Så om en 42" tv har asfeta kanter kan de saluföra den som 50"

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk

Finns en sida som jag glömt namnet på där man kan skaffa en amerikansk adress, som senare företaget skickar worldwide.
Glömt namnet.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Skrivet av Fire_Ice:

Är det bara jag som föredrar lite fetare datorer som håller längre, som är lättare att sköta om och bättre komponenter?
Älskar min D800
http://zwee1.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2010/02/Dell...

Hade själv en Sån samma model tror jag de var till och med som skollaptop. Redigt härlig maskin även fast den inte var top of the line. Strulade aldrig och snabb var den med.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av slobodan87:

Trodde att de va skärmens storlek som avgjorde om datorn är en 13 tummare eller inte? Denna har en 14 tums skärm och är således en 14 tums dator i mina ögon...Sen att de yttre måtten är 13 tum är en helt annan sak....

Nej, de yttre måtten är inte 13", däremot håller den yttermått som bärbara datorer med 13"-skärm brukar ha. om skärmen skulle vara 14" och resten 13" skulle skärmdelen sticka ut längre på sidorna än tangentbordsdelen.

Skrivet av Granis_1980:

Är det möjligt med dagens teknik?
Skickades från m.sweclockers.com

Att ha en 14"-skärm i en dator med ett yttermått på 13".....nej.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av schkutt:

Billigt eller? Riktigt skönt att slippa alla skärmkanter mm. Hoppas det kommer mer sånt

Jag håller med. Önskar att fler laptops och fler datorskärmar kommer som är i princip kantfria.

Denna laptop var riktigt snygg dessutom.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Är det bara jag som föredrar lite fetare datorer som håller längre, som är lättare att sköta om och bättre komponenter?
Älskar min D800
http://zwee1.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2010/02/Dell...

Hehe jag har exakt en sådan i mitt sovrum som jag kör serier på när jag ska sova. Funkar klockrent

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Att ha en 14"-skärm i en dator med ett yttermått på 13".....nej.

Har du aldrig sett en Thinkpad W700ds

Men Gatewayen var ju riktigt läcker. Frågan är hur praktisk den egentligen är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

Finns en sida som jag glömt namnet på där man kan skaffa en amerikansk adress, som senare företaget skickar worldwide.
Glömt namnet.

Borderlinx, comGateway och Viadress låter en göra detta. Har inte använt någon av dom, så jag vet inte vilken som är bäst, jag själv var/är väldigt nära på att beställa en laptop genom borderlinx dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aejt:

Borderlinx, comGateway och Viadress låter en göra detta. Har inte använt någon av dom, så jag vet inte vilken som är bäst, jag själv var/är väldigt nära på att beställa en laptop genom borderlinx dock.

Borderlinx har jag använt i jobbet för att köpa in iphone och ipad till jobbet innan de fanns i sverige. fungerat toppen alla gångerna. kan räkna ut pris för frakt på aktuella vikten man man vill skicka och om jag kommer ihåg rätt kan man ange VAT nummer med mer så man slipper problem med momsen om man köper som företag.

Visa signatur

Server 1: HP DL380 G7 2*xeon med HT, 64GB ram 1TB i raid 10 OS: esxi. (Virtuellt labb för nätverk)
Server 2: HP DL380 G5 2*xeon utan ht 64GB ram, 600GB disk i raid5 OS:esxi (virtuellt labb för Massa olika Linux distar och applikationer)

NAS: (Hemma backup) Synology DS1812+

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Jag håller med. Önskar att fler laptops och fler datorskärmar kommer som är i princip kantfria.

Denna laptop var riktigt snygg dessutom.

Inte bara laptops.

Jag vill ha monitorer som är nästan kantfria så det lir värt att satsa på 2-3 skärmar för nvdia sorround eller eyefinity!

Kommer aldrig att köpa eller bygga så länge de inte börjar sälja med minimala kanter.

Stör mig jättemycket på de breda svarta strecken mellan skärmarna.

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Medlem

Inga kanter FTW!

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lafiel:

Inte bara laptops.

Jag vill ha monitorer som är nästan kantfria så det lir värt att satsa på 2-3 skärmar för nvdia sorround eller eyefinity!

Kommer aldrig att köpa eller bygga så länge de inte börjar sälja med minimala kanter.

Stör mig jättemycket på de breda svarta strecken mellan skärmarna.

Väldigt bra sagt, även jag känner likadant. En svart kant på 2-3 cm i eyefinity setups är alldeles för mycket.

Permalänk
Medlem

Om man tittar på bild #2 så dert det ut som att det sitter en lite webcam bakom skärmytan.
Det kanjag inte påminna mig om att jag har sett förut.