Permalänk

Ny dator för flera skärmar

Hej,

tänkte skaffa ny dator. Den används primärt för att spela poker på, och jag kommer antingen köra 3 st 1600x1200, 2 st 2560x1440, eller 1 2560x1440 och 2 1600x1200 (kör i dag 2 st 1600x1200). Vill dock även kunna spela spel på den, (Witcher 2, Starcraft2 och senare Diablo3).

Min nuvarande burk är inte ens 2 år gammal, men jag kör windows XP, ingen SSD, ett GeForce9600GT och jag börjar uppleva den som seg. Jag tror ärligt talat inte jag vill köpa till grejer och sitta och byta ut i den burken utan betalar troligen hellre nån tusing extra och kör helt nytt.

Viktigaste frågan gissar jag - Vad är bästa lösning för skärmuppsättningarna ovan? Jag har läst på så gott jag kan och gissar att dubbla radeon 6950 (alt. dubbla 6850 eller 6970) blir bäst/enklast även om folk pratar om en del problem med Crossfire?

Intels 2500k eller 2600k är rätt väg? Har aldrig sysslat med överklockning, men det låter inte alltför avancerat och har sina klara fördelar? Jämfört med AMD?

Var köper man? Har tidigare köpt på komplett och varit hyfsat nöjd, dom har dock inget konfigurerbart alternativ med Intelprocessor och dubbla grafikkort (utom värstingen med dubbla gtx580 vilket känns onödigt). Ser att många här använder Inet?

Har försökt förklara så bra som möjligt och följa reglerna för trådskapande. Hoppas någon vill hjälpa mig med lite idéer och tips.

Mvh, B

Permalänk
Medlem

Ser at du spelar poker, hur stor budget har du ?
Det du kräver kostar lätt upp til 14-15k

http://www.inet.se/kundvagn/visa/585289/lillmonster

Om du kan ta dig råd, i7, om du orkar inte bruka mer pengar än det krävs I5.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Skrivet av zeleni:

Ser at du spelar poker, hur stor budget har du ?
Det du kräver kostar lätt upp til 14-15k

http://www.inet.se/kundvagn/visa/585289/lillmonster

Om du kan ta dig råd, i7, om du orkar inte bruka mer pengar än det krävs I5.

Hej, och tack för svar!

Sorry, glömde budget. Men jo, det är väl där nånstans smärtgränsen går känns det som. 15 tusen ungefär. Måste ha råd med en skärm till också, antingen en 1600x1200 till eller en 27 tums 2560x1440.

Det där ser väl ut ungefär som jag har funderat. Vattenkylning är riktigt bra eller?

I den prislappen saknas väl iofs OS och ihopbyggande vilket borde gå på 2000 eller nåt? Hmm...som vanligt lär jag bli så prylkåt att jag köper dyrare än jag tänkt.

Mvh, B