Permalänk

Windows cp

Igår fungerade min pc(som jag kör windows 7 på) alldeles utmärkt, tills jag skulle stänga ner den. Precis som det med jämna mellanrum händer, ville datorn vid nedstängning köra någon windowsuppdatering. När jag sätter på den igen vill den i vanlig ordning konfigurera denna uppdatering eller vad det är(då det samtidigt står: stäng inte av datorn). Då tar batteriet slut, och datorn stängs ner. Inte bra!

Resultatet är att windows inte längre svarar efter uppstart, och så fort jag för musen över tex. verktygsfältet blir det bara ett timglas och ingentng går att göra.

Med mina enkla datorkunskaper skulle jag gärna vilja försöka med en systemåterställning till i förrgår eller annan lämplig tidpunkt, men hur gör man en sådan utan att gå via startmeny och de saker som inte fungerar? Det finns säkert fler smarta knep som någon där ute sitter inne med, så snälla, skriv och hjälp mig!

Tack på förhand!

Viktor

Permalänk
Medlem

Tryck F8 precis när windows börjar laddas alternativt boota med installationsmediat (dvd/usbstick)

Visa signatur

Celeron 300A @ 450MHz

Permalänk

Aha, kommer hela datorn att systemåterställas då, eller kan jag välja det sen? Jag har många filer på datorn som jag är väldigt angelägen om att ha kvar i fortsättningen också...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500