Permalänk
Avstängd

Från sommarhetta till skön kyla!

Hej, nu är det ju en skön sommar med roliga händelser. Men vissa dagar kan det bli lite värre, att vara hemma i sitt rum med rumstemperatur 32 grader. Jag har kommit på en lösning, det är inte vilken som helst lösning utan en jätte bra lösning men kan vara lite knepigt. Följ med och se!

Från sommarhetta till skön kyla!

Permalänk
Medlem

Nice! lite getto mod, men det e de vi gillar här på sweclockers uppfinningar (Y)

Visa signatur

Main | Fractal Design R4 | Asrock B550 | AMD 5600X | 32Gb | RTX 2080Ti | Corsair RM1000
Hosting Server | Asrock B550 | AMD 5700G | 64Gb | SSD: ioDrive 2

Permalänk
Medlem

Kylklampar är mkt bättre och kyler minst lika bra, se till att få tag i små bara. Skall rösta men jag ger idén en 3:a

Permalänk
Medlem

tackar för dagens skratt!

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dannnw:

Nice! lite getto mod, men det e de vi gillar här på sweclockers uppfinningar (Y)

Tackar!!

Skrivet av Luddaso:

Kylklampar är mkt bättre och kyler minst lika bra, se till att få tag i små bara. Skall rösta men jag ger idén en 3:a

ok tack!

Skrivet av ÖverKlockaN:

tackar för dagens skratt!

hehe, aa du det är därför den finns här ute på swec

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Carlpetolv:

Både billigt och effektivt

Permalänk
Medlem

Ghetto! 5p minst sagt!

Permalänk
Medlem

Du skulle göra ett stort hål. Så skulle det vara toppen:P Jag har själv likadant fläkt på mitt rum. Fast det blåser år alla håll, så jag får väll lägga en liten handduk istället:P Det är 38.9 grader på sol sidan ( som råkar vara min jävla vägg) och det är 29 grader i rummet. Jag är lagom trött på all värme nu.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Jag tror det blir dyrt i slutänden, då du måste frysa vatten. Dels blir det varmare i frysen när du tar ut/lägger in ny is. Dessutom kommer det krävas energi till att frysa själva vattnet

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Avstängd

bara man håller persienerna nerdragna hela tiden så är det svalt inne men rolig ide även om den inte är så praktisk.

Permalänk
Medlem

Hahaha, sånt här gillar jag!

Gjorde en tribute, man var ju bara tvungen att testa det, dock känner jag ingen skillnad. :S

Permalänk
Medlem

hahaha, för jevla härligt

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loziam:

Hahaha, sånt här gillar jag!

Gjorde en tribute, man var ju bara tvungen att testa det, dock känner jag ingen skillnad. :S

http://i55.tinypic.com/whl3ie.jpg

dålig is

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aptjack:

Ghetto! 5p minst sagt!

Tack!!

Skrivet av pecill:

Jag tror det blir dyrt i slutänden, då du måste frysa vatten. Dels blir det varmare i frysen när du tar ut/lägger in ny is. Dessutom kommer det krävas energi till att frysa själva vattnet

Det kan bli kanske lite dyrare men man kommer ju inte hålla på 24/7 exakt för när det drar sig imot kvällen så blir det allt mer kyligt och då kan man ha fönstret öppet. De är bra att ha en kylskåp som ha A cerfikat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Loziam:

Hahaha, sånt här gillar jag!

Gjorde en tribute, man var ju bara tvungen att testa det, dock känner jag ingen skillnad. :S

http://i55.tinypic.com/whl3ie.jpg

lägg på mer is minst 20st isbitar skulle sätta sig bra och full ös på fläkten!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Hur sitter isen?
Har du satt fast grejerna med en sladd ._.`?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chainzaw:

Hur sitter isen?
Har du satt fast grejerna med en sladd ._.`?

isen lägger man i själva "skölden". Sladden är till att fästa "skölden" på fläkten

Permalänk
Medlem

okej och hur ska det där fungera

Visa signatur

Ta på mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av og900turbo:

bara man håller persienerna nerdragna hela tiden så är det svalt inne men rolig ide även om den inte är så praktisk.

Dagens lögn!

Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: Gigabyte RTX 2070 Super | Ssd: Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitors: Dell Alienware AW2723DF, Acer Predator XB271HU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av T1taN:

okej och hur ska det där fungera

simpelt

isen är ju kall som sagt och om man testar att blåsa på den så delar isen själv ut det kalla luften, den varma luften som du tar in i rumstemeratur till kallare luft (testa själv med att blåsa på ett närhåll på ett isbit och känn efter) ett exempel där när man är i en bastu och blåser på sig själv så inser man att det blir mycket varmare än i själva bastun. Samma sak gäller det när man använder en hel glas med isbitar och lägger det framför en fläkt. Det kan ta en tid att kyla ett rum men det är både billigt och effektivt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mellis:

Dagens lögn!

Han har faktiskt rätt att dra ner persienerna, eftersom att när solens ljusstrålar når hemmet så värms huset upp.

Permalänk

Jag undrar om den här iden gör så stor skillnad egentligen. Jag tror inte luften som passerar isen blir särskilt avkyld i den hastigheten. Det effektivaste vore någon typ av kylfläns som sprider ut kylan mer, men de förlorar man ju hela iden med att det ska vara enkelt

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av klasvonklas:

Jag undrar om den här iden gör så stor skillnad egentligen. Jag tror inte luften som passerar isen blir särskilt avkyld i den hastigheten. Det effektivaste vore någon typ av kylfläns som sprider ut kylan mer, men de förlorar man ju hela iden med att det ska vara enkelt

man ska ju inte fylla hela "skölden" med massa isbitar utan det räcker kanske med en tredje del. Min fläkt som jag har snurrar kring 2800rpm på högsta och det är tillräckligt att få en bra kylningsförmåga.

Permalänk
Medlem

hahah väldigt bra modd men den lär väl inte alls funka så bra?

Kör på en sån här istället:

Ett koppar rör och en hink samt en billig pump and ur up n running!

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Forbidden:

hahah väldigt bra modd men den lär väl inte alls funka så bra?

Kör på en sån här istället:

http://www.instructables.com/image/FSKI8728W5EPA8L3XW/Homemad...

Ett koppar rör och en hink samt en billig pump and ur up n running!

det funkar om man gör rätt, den ser bra ut!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mellis:

Dagens lögn!

du vet då inte mkt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av og900turbo:

du vet då inte mkt

Det räcker med att säga att han har fel och berättar istället för att vara elak mot han

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alle22:

Det räcker med att säga att han har fel och berättar istället för att vara elak mot han

jag är inte elak kolla gubben jag gjorde efter det jag skrev. jag skrev att han hade fel på mitt sätt. hoppas ingen tog illa upp