Permalänk
Medlem

Uppgradera hårddisk

Hej min nuvarande hårddisk har blivit riktigt slö och jag tror jag måste köpa en ny med lite mer plats än vad jag har just nu. Så min fråga är om jag haft denna:
http://www.inet.se/artikel/4303124/250gb-western-digital-cavi...

hårddisken nu ett tag... hur stor skillnad kommer det vara med
http://www.inet.se/artikel/4304155/500gb-seagate-st3500413as

Vill ha en ganska snabb men billig hårddisk(för kommer ej ha den länge) och jag behöver ej mer än 500gb, är denna bra då? Tänkte på att denna har 6gb/s emot den andra som låg på 3.

Vill ej köpa en SSD just nu då priset fortfarande ligger lite högt och ska ändå köpa en helt ny dator inom nästa år. Hårddiskar är ej min starka sida

Permalänk
Medlem

Om din HD har blivit slö så är det dags att installera om windows. Har den alltid varit för slö och du vill ha snabbare så är det nog bättre att skaffa en HD ur black serien istället för blue.

Permalänk

Storleks mässigt kommer den så klart vara nästan dubbelt så stor (läs dubbelt så stor).
Sen blir det ingen hastighets skillnad om du inte har en SATA 6,0 Gbit/s ingång på Moderkortet.

(funkar ändå, men går då bara i vanliga 3)

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk
Medlem
Skrivet av Livingdead4life:

Storleks mässigt kommer den så klart vara nästan dubbelt så stor (läs dubbelt så stor).
Sen blir det ingen hastighets skillnad om du inte har en SATA 6,0 Gbit/s ingång på Moderkortet.

(funkar ändå, men går då bara i vanliga 3)

Spelar ju ingen roll om han har SATA6 eller inte, en mekanisk HD maxar inte ens SATA 1,5.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.