Permalänk
Medlem

Hitta drivrutiner till moderkortet

Hej
Jag fick min dator formaterad och den fungerade bra med koppling mot Internet, den som formaterade installerade också IE8, som sedemera togs bort, och då försvann möjligheten att koppla upp mig mot Internet, det kommer meddelande om att " en nätverkskabel är inte ansluten" vilken den är.
Nätverkskortet ligger inne i moderkortet.
Nu tror jag kanske att man bör installera nya drivrutiner till moderkortet och det är det problemet jag har.
Jag hittar dem inte...
Moderkortet: MSI 945 GM3 (MS-7267 V3.o)
När jag googlade på det, kom jag till en sida där de hade en massa drivrutiner, men ingen som hette exakt som ovanstående, kan det vara så att det finns drivrutiner som passar till mitt moderkort, men som heter liknande?
Hoppas någon kan hjälpa mig, ..

Permalänk
Hedersmedlem

Titta här: http://se.msi.com/product/mb/945GM3-F.html
Men varför ta bort IE8? Använder ni Opera eller FF?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Du kan även testa systemåterställa. Det vill säga om det finns det något att gå tillbaka till.

Visa signatur

Dator| Intel 2600K@ 4,5 Ghz | ASUS P8P67 EVO B3 | Sapphire HD 7970 3GB | 4tb Raid | 8gb 1600mhz | Samsung Blackrose 24" | BenQ 24" LED XL2420T

Permalänk
Medlem

Jag använder XP

Skrivet av Jalle64:

Titta här: http://se.msi.com/product/mb/945GM3-F.html
Men varför ta bort IE8? Använder ni Opera eller FF?

Jag använder XP och är nöjd med den
Skall titta in på sidan.

Permalänk
Medlem

Glömde tillägga...

Skrivet av Jalle64:

Titta här: http://se.msi.com/product/mb/945GM3-F.html
Men varför ta bort IE8? Använder ni Opera eller FF?

Jag har varit inne på den sidan och kikat runt, men fattar nog inte vilken av alla dessa drivrutiner jag skall ladda ner... Letade efter MS-7267 V3. o men inget hette exakt så? Kan det vara ett med liknande namn som passar?

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Gick inte :(

Jag tog hem dessa drivrutinerna, men det fungerar fortfarande inte.
Till saken hör att det är gula utropstecken framför videostyrenhet och framför SM-Busstyrenheten.
Vad kan man göra åt det? Och det står fortfarande "en nätverkskabel är inte ansluten"
Har kollat nätverkskabeln på min laptop och den fungerar.

Permalänk
Medlem

Börja om från början med formatera osv, sedan ta inte bort IE8, vilket inte bör gå att ta bort heller, så undrar hur du lyckades där?, däremot så kan du använda en annan webläsare såklart

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Formatera om

han som hjälpte mig, han formaterade datorn sedan lade han in IE8, allt fungerade utom då dessa 2 utropstecken..
Han avinstallerade IE8, och den är borta ..hur vet jag inte, sedan formaterade han om den, för Internetuppkopplingen försvann med IE8.

Måste nämna att Intenet-uppkoppling har jag på Laptopen, så det är inte den som strular till huset.

Skall testa nu att formatera den igen...
Återkommer vare sig det lyckats el inte
Tack sålänge för all hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Börja om från början med formatera osv, sedan ta inte bort IE8, vilket inte bör gå att ta bort heller, så undrar hur du lyckades där?, däremot så kan du använda en annan webläsare såklart

Hej
Nu kommer jag ut på Internet, men det är är fortfarande gula utropstecken framför videostyrenhet och framför SM-Busstyrenheten.
Vad betyder det?
Tack ....

Permalänk
Hedersmedlem

För video/grafik plocka hem Intel 945G Series VGA Drivers från driversdelen. För det andra ta hem Intel INF Drivers for 945/955/965/975/Q3x/P3x/G3x/X3x Chipsets från samma ställe. Glöm inte att välja rätt OS (XP).

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Drivrutiner

1 000 tack, skall "gå ut" och testa om jag fixar detta...:)
Återkommer med resultat....

Permalänk
Medlem

Inbäddad?

Skrivet av Jalle64:

För video/grafik plocka hem Intel 945G Series VGA Drivers från driversdelen. För det andra ta hem Intel INF Drivers for 945/955/965/975/Q3x/P3x/G3x/X3x Chipsets från samma ställe. Glöm inte att välja rätt OS (XP).

Hej igen
Jag har allt inbäddat i moderkortet, skall jag då ladda hem Intel@945G Express Chipset?

Permalänk
Medlem

Fann inte det andra:(

Skrivet av euacarp:

Hej igen
Jag har allt inbäddat i moderkortet, skall jag då ladda hem Intel@945G Express Chipset?

Sedan fick jag detta meddelande på det andra??
No results found for "Intel INF Drivers for 945/955/965/975/Q3x/P3x/G3x/X3x Chipsets"

Permalänk
Hedersmedlem

Har du fått hem .zip-filen Vista_All_OS_Intel_INF_MB? Packat upp den och installerat från den?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Drivproblem består...

Skrivet av Jalle64:

Har du fått hem .zip-filen Vista_All_OS_Intel_INF_MB? Packat upp den och installerat från den?

Nej, det jag laddade ner heter inte så, men jag har inte installerat det jag laddat ner ännu, då jag inte vet om det är den rätta ...Den som jag laddade ner heter IEGD_10_3_1_Gold

Permalänk
Medlem

Har gjort det nu

Skrivet av euacarp:

Nej, det jag laddade ner heter inte så, men jag har inte installerat det jag laddat ner ännu, då jag inte vet om det är den rätta ...Den som jag laddade ner heter IEGD_10_3_1_Gold

Jag tog hem och installerade Vista_All_OS_Intel_INF_MB och ett gult utropstecken är borta
men det för Videostyrenheten är fortfarande kvar SUCK.....

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jalle64:

För video/grafik plocka hem Intel 945G Series VGA Drivers från driversdelen.

Eget citat

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

10 st

Hej du...
Det finns 10 olika varianter att välja på....hur i allsindar vet jag vilken av de 10 man skall ladda ner???
Frågan är säkert "dum" för dig, men jag vet inte faktiskt....

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av euacarp:

Hej du...
Det finns 10 olika varianter att välja på....hur i allsindar vet jag vilken av de 10 man skall ladda ner???
Frågan är säkert "dum" för dig, men jag vet inte faktiskt....

Nej det finns bara en på denna sida iaf längst ned: http://se.msi.com/product/mb/945GM3-F.html#/?div=Driver&os=XP...

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)