Permalänk
Hedersmedlem

Ännu en tangentbordstråd :-)

Sitter här med mitt införskaffade Microsoft Sidewinder X4 och allt hade varit frid och fröjd om om inte dom där jävla makroknapparna. Jag skriver konstant fel eftersom tangenterna blir förskjutna åt höger. Så istället för att försöka vänja mig vid detta så köper jag mig ett nytt med gammal hederlig layout som man är van vid efter 25+ år bakom ett tangentbord.

Dock har jag ett par krav:

1. Inga JÄVLA makroknappar till vänster eller någonstans där dom förstör fingerplaceringen som jag är van vid.
2. Det måste ha bakgrundsbelysning. Ju mer finesser (ON/OFF/WASD/olika färger) ju bättre.
3. Det måste vara tyst som ett vanligt tangentbord.
4. Inga hörlura/mikrofonhubbar etc.
5. Max 700 kr.
6. Mediaknappar placerade så att dom inte stör fingerplaceringen.
7. En normal ENTER-tangent, ingen konstig avlång smal sak

P.S. Det tog mig allvarligt talat 10 minuter att renskriva detta inlägg, vilket ger er ett hum om hur jobbigt jag finner denna förändring.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

microsoft sidewinder x4 har allt man behöver!! och kostar 349kr! bästa anti-ghostingen dessutom!

http://cdon.se/hemelektronik/microsoft_sidewinder_x4_keyboard...

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

microsoft sidewinder x4 har allt man behöver!! och kostar 349kr! bästa anti-ghostingen dessutom!

http://cdon.se/hemelektronik/microsoft_sidewinder_x4_keyboard...

"Sitter här med mitt införskaffade Microsoft Sidewinder X4 och allt hade varit frid och fröjd om om inte dom där jävla makroknapparna."

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kevlarheart:

microsoft sidewinder x4 har allt man behöver!! och kostar 349kr! bästa anti-ghostingen dessutom!

http://cdon.se/hemelektronik/microsoft_sidewinder_x4_keyboard...

Skrivet av poww_genius:

"Sitter här med mitt införskaffade Microsoft Sidewinder X4 och allt hade varit frid och fröjd om om inte dom där jävla makroknapparna."

Eh. Jo, som sagt så hade ett Sidewinder X4 varit klockrent om man kunde sågat bort makroknapparna..

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Skulle du inte kunna plocka bort tangenterna på makroknapparna då?
Det kanske skulle fungera.

Permalänk
Avstängd

hehe har själv plockat bort macroknapparna på mitt blackwidow.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Skrivet av Überklass:

Eh. Jo, som sagt så hade ett Sidewinder X4 varit klockrent om man kunde sågat bort makroknapparna..

Alltså.. Dom knapparna är inte ivägen på något sätt. så sluta fjanta er över att t-bordet är 1,5-2cm bredare för att dom sitter där.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ferrell:

Skulle du inte kunna plocka bort tangenterna på makroknapparna då?
Det kanske skulle fungera.

Tror snarare att det handlar om vart tangenterna sitter på tangentbordet. Mina fingrar är vana vid en viss placering och allt har blivit förskjutet. Men absolut, det är ett tips som inte skall förringas.

Skrivet av Kevlarheart:

Alltså.. Dom knapparna är inte ivägen på något sätt. så sluta fjanta er över att t-bordet är 1,5-2cm bredare för att dom sitter där.

Är det DU eller JAG som avgör vad som är ett problem för MIG?

Har faktiskt funderat lite över det där tangentbordet trots det dyra priset.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Har haft det tangentbordet i över ett år och är hel nöjd över det, plus att det är snyggt och stilrent

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

töntigt om du har köpt ett nytt tangentbord sen vill du ha en ny för makroknappar, har själv sidewinder och stavade fel ganska mycket första dagen men man vänjer sig jag har ingen användning av makroknapparna heller, men ser någon mer prisvärd tangentbord än x4 så varsågod och berätta Men som sagt det är ditt problem

Visa signatur

Fractal design define r3 artic white, 2x 6950 CF Corsair AX850w Intel i5 2500k MSI GD-55 REV B3

Permalänk

Sitter personligen på ett Saitek Eclipse första generationen. Fungerar bra. Kan rekomendera det. Annars är ett tangentbord jag absolut älskar IBM PS/2 borden som kom med deras tidiga datorer. Sånt skönt Klick varje gång man trycker på en tangent. Underbart för att bara skriva på. Men tyst är det inte.

För spel och allmänt datorbruk känns det som saitek Eclipse är bättre val dock. Men som arbetstangentbord för att skriva är ibm PS/2 borden oslagbara!

Visa signatur

Coolermaster Stacker 810. Asus rampage II Extreme x58. Core i7 990x 3.46ghz. 24GB Corsair XMS3. 2st Nvidia 295 Q-Sli. 2x120gb ssd, 1.5tb wd green, 640gb wd blue. (6x500gb raid6, 2x1tb raid0 på adaptec 5805) Corsair AX1200 psu. Lexicon Lambda Usb ljudkort. 2st skärmar + tv.

Permalänk

Går väl inte att trycka shift+space+w samtidigt på det tagentbordet?

Suger ganska hårt om man kör FPS...