Team Fortress 2 är gratis

Permalänk
Medlem

Skumt, låg just på 4-5mb/s.. Men nu ligger jag på 0

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Kul att man köpte spelet för 150:-

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Trådskaparen borde kanske länka till FAQ i första inlägget...http://www.teamfortress.com/freetoplay/faq.php
Då bl.a. folk som lagt pengar på spelet får små fördelar över andra.

Sen alla som klagar på att man kan köpa saker i butiken förstår jag inte då du kan crafta i princip allt som är i shoppen eller så kan det "droppas" åt en. Det är bara vissa få små saker som inte påverkar gameplay som inte går att crafta eller droppas.

Visa signatur

C2D E8500@4GHz | asus 4870 512mb dark knight cooler | asus P5Q Mb | Chieftec Aegis Midi Tower chassi | Chieftec ATX 500W PSU | 4GB OCZ pc2-6400
DeviantART

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Drog hem det och testade det idag. Roligt spel helt klart! Detta med mikrotransaktionerna antar att det är uppbyggt likt Battlefield Heroes? Bara det att Team Fortress 2 hade mycket mer valfrihet direkt när det gäller klasser och vapen.

Kul att du gillar det!

Det med mikrotransaktionerna är inte riktigt som i Battlefield Heroes. Du kan fortfarande få tag på de flesta vapnen via random drops, men i Battlefield Heroes så (om jag inte förstått det fel) så är mikrotransaktioner det enda sättet du kan få tag på vissa vapen.

Permalänk
Medlem

"Nedladdning startas"

Låg på 1,1mb/s innan jag råka starta om datorn ><

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

går ju förfan inte å hitta en enda server juu

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Det finns ju ingen server att joina?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Det finns ju ingen server att joina?

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan hitta en server här och lägga till i favoriter som du kan joina. http://www.game-monitor.com/search.php?game=tf2

Permalänk
Medlem

Spelet kraschar för mig efter introt :/. bara jag som har detta problemet?

Permalänk
Hedersmedlem

Det lär dröja länge innan någon släpper ett bättre gratisspel än TF2. Bara att ladda ner, skita i alla löjliga hattar och mikrotransaktioner, och njuta av riktigt bra multiplayer! Man kan tycka vad man vill om Valves affärsmetoder, men att släppa ett så här bra spel helt gratis är helt fantastiskt!

Permalänk

Enda andledmingen till detta är väl att folk ska köpa fler saker i spelet?

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av _michelin_:

Enda andledmingen till detta är väl att folk ska köpa fler saker i spelet?

Självklart vill Valve tjäna pengar på att göra det F2P. Grejen med just TF2 är att (i alla fall senast jag spelade, för ungefär ett år sedan) det är väldigt väl balanserat med "nya" vapen, vilket betyder att du för det första inte behöver köpa något alls för att spela på lika villkor som alla andra. Skillnaden är ju att du får mer variation med fler vapen. Jag håller på och laddar ner spelet nu, men det verkar som att jag inte är ensam om den saken, så det lär ta ett tag.

Kan någon uppdatera mig på hur det funkar nu för tiden med drops av vapen/hattar? Helt slumpmässigt? Finns det items som är exklusiva för in-game-shoppen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Kan någon uppdatera mig på hur det funkar nu för tiden med drops av vapen/hattar? Helt slumpmässigt? Finns det items som är exklusiva för in-game-shoppen?

Den hittar helt slumpmässigt när du spelar. Den kan vara en hatt/vapen eller liknande. Kan också vara en nyckel för att öppna en crate (låda). Personligen kommer jag aldrig köpa ifrån shopen. Man kan så kallad crafta för att få tillgång till nya vapen och hattar.

http://wiki.teamfortress.com/wiki/Crafting

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Kan någon uppdatera mig på hur det funkar nu för tiden med drops av vapen/hattar? Helt slumpmässigt? Finns det items som är exklusiva för in-game-shoppen?

Nu är jag helt säker men av det jag har hört av de jag spelar med så kan det mesta dropas random men det finns vissa saker som måste köpas. Nu tror jag inte det är vapen utan hattar det gäller.

Edit: någon han visst före

Permalänk
Medlem

Hattar och andra utstyrslar är ju helt okej om det är rent visuellt, och om vapen man köper är välbalanserade med de 'gratis' så är det väl också helt okej.
Får ta och testa någon dag för sakens skull.

Annars hoppas jag att Brink ska börja få fart. Trögstartat.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Självklart vill Valve tjäna pengar på att göra det F2P. Grejen med just TF2 är att (i alla fall senast jag spelade, för ungefär ett år sedan) det är väldigt väl balanserat med "nya" vapen, vilket betyder att du för det första inte behöver köpa något alls för att spela på lika villkor som alla andra. Skillnaden är ju att du får mer variation med fler vapen. Jag håller på och laddar ner spelet nu, men det verkar som att jag inte är ensam om den saken, så det lär ta ett tag.

Kan någon uppdatera mig på hur det funkar nu för tiden med drops av vapen/hattar? Helt slumpmässigt? Finns det items som är exklusiva för in-game-shoppen?

Originalvapnen är fortfarande bäst widL

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Aeqvist:

Originalvapnen är fortfarande bäst widL

Eller också beror det på att vi är mer vana vid dem? Hur som helst så spelade jag några timmar i förmiddags, och allt verkade fortfarande balanserat, trots mängder av nya vapen. Tack för era svar om vapen och hattar. Jag fick några nya vapen under de timmar jag spelade, och hade även fått lite hattar som "bonus" när jag köpt lite andra spel på Steam. Trevligt, men tämligen meningslöst!

Hade nästan glömt bort vilket underbart spel det är!

Permalänk
Medlem

Även jag har problem med att hitta servrar i listan.. får inte fram någon alls

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk

Någon som vet varför jag inte hittar några servrar alls?

Visa signatur

Huvv´e dumt får kroppen lida

Permalänk
Hedersmedlem

Sök servrar en gång och ni får inte fram några. Låt sökrutan stå uppe 10-15 minuter sen sök igen, då kommer de. Är alltid så för mig när jag söker servrar första gången när jag startat TF2, får vänta en stund innan något hittas.
Trodde först det var min router men det var det minsann inte.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

För er som söker bra servrar att spela på kan jag tipsa om Lokalen

http://tf2.lokalen.nu/

Permalänk
Hedersmedlem

Lokalen rekommenderas absolut för både nya och lite mer duktiga spelare.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Hedersmedlem

Lokalen är mycket riktigt väldigt trevliga servrar. Jag har också problem med server-browsern, men som tur var så hade jag några gamla favoriter sparade, och favoriterna kommer upp som vanligt.

Det borde gå att hitta IP till servrar på nätet och sen connecta via konsolen och/eller lägga till i favoriter tills problemet blir fixat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hanslar:

Förstår inte varför spelet skulle förstöras av att det finns en massa vapen och hattar. Hattarna är ju bara visuellt vilket inte gör dig bättre över huvudtaget. De nya vapnen får fördelar jämfört med originalvapnen men de får också nackdelar så förstår inte varför det skulle göra än bättre. Mer vapen och hattar ger ju bara mer variation och det har jag svårt att se som något negativt.

Många utav de nyare vapenen är inte balanserade och sen MannCo. uppdateringen så har allting gått utför och de har lagt in massor av vapen som inte har några nackdelar alls etc. Själv så skulle jag upskatta en server som inte tillåter vapen som släppter vid MannCo och senare, men Valve har pillat lite i motorn så om man försöker begränsa vapen så får man helt plötsligt en server som "brickar" alla klienter tills de startar om steam...

Permalänk
Hedersmedlem

widl: Vad kör du för nick på lokalen? Själv brukar jag heta kenny när jag är där

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Många utav de nyare vapenen är inte balanserade och sen MannCo. uppdateringen så har allting gått utför och de har lagt in massor av vapen som inte har några nackdelar alls etc. Själv så skulle jag upskatta en server som inte tillåter vapen som släppter vid MannCo och senare, men Valve har pillat lite i motorn så om man försöker begränsa vapen så får man helt plötsligt en server som "brickar" alla klienter tills de startar om steam...

Det stämmer säkert, är som sagt inte jätteinsatt. Har nog inte märkt av det eftersom folk man spelar mot inte direkt blivit bättre än vad de var innan

Permalänk

Måste man ladda ner steam för att det ska gå och få ner? Laddade ner de för några år sen och vet att det var ett riktigt besvärligt program att ha att göra med. Kan dock ha blivit bättre.

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LeovinceZX:

Måste man ladda ner steam för att det ska gå och få ner? Laddade ner de för några år sen och vet att det var ett riktigt besvärligt program att ha att göra med. Kan dock ha blivit bättre.

Ja, du måste ha Steam. Förr kunde det vara ganska struligt, men det har hänt en hel del på några år. Nu för tiden fungerar det hur bra som helst.

Permalänk
Medlem

Kan vara skoj att pröva!
Körde sen Quake 1 Teamfortress fram tills ETF.
Lär inte vara densamma men några timmar kanske man kan döda

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av widL:

Ja, du måste ha Steam. Förr kunde det vara ganska struligt, men det har hänt en hel del på några år. Nu för tiden fungerar det hur bra som helst.

Missade du min fråga eller var det bara ignore?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.