Lära sig utveckla Android 3.X appar?

Permalänk
Medlem

Lära sig utveckla Android 3.X appar?

Tjena!
Har fått en idé som jag har velat göra till Android-plattor. Jag kan redan lite java så det behövs inte men att hitta tutorials/sätt att lära sig utveckla för Android plattor har jag inte hittat någon stans. När jag testat med att kolla på mobil-tutorials så kommer det alltid något konstigt felmeddelande som bara verkar bero på fel version.
Vet någon en bok/video-serie som är bra?

Visa signatur

-Gaming: | NZXT Lexa S | Core i5 750 @ 3 GHz | XFX 5850 xXx | Asus P7P55D EVO | Corsair Dominator 4GB | NH-D14 | WD Caviar Black 750GB
-Programmering/grafiskt: | MacBook Pro 13.3" | SSD 128GB | Ubuntu 8.10

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem

yepp, bara tanka eclipse med android sdk där du får med en emulator av operativsystemet om du vill testa...

Permalänk
Medlem

Som jag förstår tråden så vill skaparen ha tips på 3.x tutorials eftersom han redan har kommit igång med utveckling genom att titta på mobil-tutorials, men att de inte fungerar så bra på 3.x versionen av Android.

Jag har en Motorola Xoom och lider lite av samma problem. Det jag gör för att lära mig är att jag har slängt in 3.x API Demo appen som följer med SDKn och sen har jag testat runt i den tills jag hittar något coolt jag kan använda. Då är det bara leta upp motsvarande fil i källkoden och titta hur det fungerar. Sen finns det info, även om den är ganska bristfällig på http://developer.android.com/guide/index.html

Visa signatur

CPU: Intel Xeon E5-2620v3 (6x2.4 GHz) RAM: 16GB (4x4GB) 2133 MHz DDR4 ECC
GPU: EVGA GeForce GTX 970 4GB Chassi: Dell Precision Tower 7910, 1300W (v2)

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, hade hoppats på att det skulle finnas någon lite mer pedagogisk, men men...

Visa signatur

-Gaming: | NZXT Lexa S | Core i5 750 @ 3 GHz | XFX 5850 xXx | Asus P7P55D EVO | Corsair Dominator 4GB | NH-D14 | WD Caviar Black 750GB
-Programmering/grafiskt: | MacBook Pro 13.3" | SSD 128GB | Ubuntu 8.10

Permalänk
Medlem

Jag har sett att väldigt många är nöjda med CommonsWare och deras böcker för Androidprogrammering. De uppdateras på löpande band och täcker Android 3 enligt webbsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tredora:

Jag har sett att väldigt många är nöjda med CommonsWare och deras böcker för Androidprogrammering. De uppdateras på löpande band och täcker Android 3 enligt webbsidan.

Tack, lade en beställning nyss.

Visa signatur

-Gaming: | NZXT Lexa S | Core i5 750 @ 3 GHz | XFX 5850 xXx | Asus P7P55D EVO | Corsair Dominator 4GB | NH-D14 | WD Caviar Black 750GB
-Programmering/grafiskt: | MacBook Pro 13.3" | SSD 128GB | Ubuntu 8.10