Permalänk
Medlem

Splinter Cell conviction är ganska kul. Speciellt om man kör coop 2 players. As kul :-)! Mycket sneaky.

Visa signatur

OS: Win7 x64, GPU: Geforce Gigabyte GTX580 SOC
CPU: Intel i5 2500k (4.5gHz), MB: Asus P8P65 PRO Rev(3.1),
PSU: XFX 750w (modular), RAM: 2x Crosair Vengence 1600mz 4024mb
Cooling: CoolIT ECO A.L.C CPU COOLER
Chassi: Raven rv03

Permalänk
Medlem

ananrs finns ju fallout 3 & fallout NV båda kan man sneaka runt i, fast det krävs lite mods för att göra det mera sköjj å leka sniper i dem

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zeuxlarsson:

Inte oväntat av en 14-åring, dessa har inte utvecklat den mer sofistikerade smaken för spel än, gissar att han endast lirar CoD. (syftar på namnet).

Suck, varför ska nån alltid börja snacka skit i såna här trådar?
Oblivion är jävligt bra med Dark Brotherhood questarna, men annars kan jag rekommendera splinter cell.
Får hoppas att Skyrim har ett bra smyg-system med många "smyg" questar, var inte så imponerad i Fallout, men vet inte ifall det hade passat in lika bra som i Oblivion, med Dark Brotherhood och allt.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av Xclusiv8:

Annars är Splinter Cell serien jävligt bra smygar spel. Om du ska välja ett ta det bästa, Splinter Cell chaos theory.

+1 Splinter Cell Chaos Theory är nog ett av de bästa spelen jag spelat.

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk

Project: I'm going in var ju rätt mycket sneak har jag för mig. Tyckte det var kul när man spelade det när det kom (2000/2001 nånting tror jag), dock lite jobbig AI har jag för mig. Finns en tvåa också som jag dock ej testat.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite CPU: AMD Ryzen 5600X Ram: 16GB Ballistix 3600MHz CL16 GPU: ASUS TUF Gaming 3070 SSD: Kingston KC2000 1TB, Crucial MX500 512GB, Seagate 600 SSD 480GB PSU: Seasonic Focus GX650W 80+Guld Chassi: Phanteks P400A

Permalänk
Medlem

Deus ex!

Permalänk
Medlem

Kommande deus ex: human revolution ska bli ett bra fps spel med inriktning på stealth.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel core i7 2600K | Corsair H80 | ASUS Radeon HD7970 Direct CU II TOP | Asus P8Z77-V | Corsair Vengeance 8GB | HDD 1TB | Samsung EVO 840 120GB | Fractal Design Newton R2 1000W

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Tyrgrim:
Skrivet av oGGamer:

Kommande deus ex: human revolution ska bli ett bra fps spel med inriktning på stealth.

Originalet DeusEx var ett otroligt bra sneakspel när det kom, multipla storylines och riktigt nice grafik för sin tid.

Snejka i skuggor, kolla vaktscheman, elchock, batong eller tranq-dart och sedan dra undan kropparna så inte andra vakter snubblade på dem. Hacka övervakningssystem, deaktivera kameror och larmknappar. Good shit.

Har goda förhoppningar om den kommande.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av lassekongo83:

Jag passar på att slänga in en fråga här.
Sneaky spel med många valmöjligheter? Att man inte behöver smyga om man nu inte vill, eller att man kanske väljer en helt annan väg in i "basen" (eller vad det nu är.) Oblivion tänker väl några då, men det gör det inte så bra tycker jag eftersom dungeon-designen är ganska dålig.

Vill finna ett rikitgt bra spel där jag på avstånd kan plocka fiender med en sniper utan att alla fiender ser vart jag är på direkten. Ett spel där jag kan braka in i basen med valfritt fordon. Ett spel där jag kan gå in i närstrid med kniven så tyst som möjligt osv. (Får väl hoppas att FarCry 3 blir nåt åt det hållet. Spelade aldrig 2an då jag hörde att det är väldigt repetitivt.)

I crysis 1 har du ju stora ytor och mycket valmöjligheter. Du har ju även din cloak så du kan kuta in bland koreanerna, spränga lite, gömma dig bakom en sten, cloaka och sen smyga iväg igen. Du kan även ligga en bit bort och skjuta med ljuddämpat gevär o sånt.

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

Herregud!!! ingen som nämnt Metal Gear Solid!!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

crysis, hehe du väljer själv, storma / sneaky

Visa signatur

• AMD Phenom II x4 B50 @ 3.7GHz • Noctua NH-U12P SE2 • Kingston HyperX 8Gb 1600MHz • MSI GTX 560 Ti 1GB • ASUS M4A88T-V EVO • Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 • Western Digital Caviar Blue 500GB • OCZ Agility 3 120GB • Western Digital Caviar Green 2TB • Sapphire FirePSU 625W • Dell U2311H • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♣ ♠ ♣ ♦ ○ ◘ • ♠ Google Galaxy Nexus ♠

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elmoth:

Herregud!!! ingen som nämnt Metal Gear Solid!!

nämnts säkert 4-5 gånger i denna tråd

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elmoth:

Herregud!!! ingen som nämnt Metal Gear Solid!!

Om du hade kollat igenom lite mer ordentligt hade du sett att det är några som nämnt MGS.

Men som andra sagt är Thief och Splinter Cell riktigt bra spel om man gillar att smyga.
Batman Arkham asylum har en del sådana moment men jag skulle inte säga att det är ett ''sneaky'' spel.

Permalänk
Medlem

Splinter Cell Conviction, bästa splinter cell spelet jag spelat.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hukke97:

Varför?

Metro är lätt ett av dom läskigaste spelen och snyggaste på marknaden!

Rainbow 6 las vegas 2 är väldigt sneaky

Visa signatur

PNY GTX480 OC+
1055T@ 3,8ghz+ NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hukke97:

kan inte du radera ditt SweC account, packa ihop din lilla dator, slänga den i väggen och sen sätta dig framför ditt WII och ha jävligt skoj? Snälla? vi behöver inte folk som dig...

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Metro 2033 har stora delar som man kan vara väldigt "sneaky" i.:) Har väldigt blandat med mycket action bitar i också. Men stora delar där man måste vara försiktig, som t.ex att kolla på golvet så att man inte kliver på glas splitter eller går in i objekt.:)

Visa signatur

Asus gtx1080, i5 3570k@4.2 ghz, 16gb dominator 1600mhz, Gigabyte z77ud5h Mobo, Zalman 850 PSU.

Permalänk
Medlem

The Dark Mod, ett spel inspirerat av Thief-spelen.

Permalänk
Medlem

Sniper Ghost Warrior är bra, men också otroligt buggit bitvis. Kändes som de skeppade ut spelet ett halvår för tidigt.

Permalänk
Medlem

crysis som redan nämnts kan man vara sneaky om man vill. själv skulle jag vilja ha ett spel där man faktiskt kan gömma sig i en buske eller liknande utan att folk ser en. det enda spel det verkar fungera okej i är faktiskt call of juarez som är ett riktigt bra sneaky spel bitvis.
i de flesta spel räcker det med 1 skott så vet alla på hela kartan exakt vart du är. ibland hjälper det inte ens att smyga runt stora hinder då fienden har röntgensyn och ser dig igenom allt(även bly).

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Commando strike force Kommer jag ihåg. Ganska gammalt men väldigt roligt smygspel. Smyger in i dom tyska baserna, stryper en officer och tar hans kläder, gömmer sig i ett höghus och drar fram snipern och dödar några viktiga personer. Hade riktigt kul med det spelet.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Riddick: Escape from Butcher bay var väl ett ganska bra stealth-spel om jag inte missminner mig. Fast det var som sagt ett bra tag sen man körde det. Har iaf för mig att man skulle smyga mycket i det

Permalänk
Medlem

No One Lives Forever 1&2!

Kan inte tro att ingen nämnt "No One Lives Forever", det jättestealthiga och humoristiskt skruvade spionspelet i 60-tals Bond-anda. Man får en massa bonusar för att ha tagit sig igenom en bana och dödat så få som möjligt/aldrig triggat larmet, och röstskådespeleriet samt humorn är något av det bästa i branschen. Också enda spelet i världen då man får använda en ljuddämpad silver-Luger om man vill (man får komponera vapen-layouten själv efter en stund)

Första spelet är roligast och med mest tillfredsställande sneaking, med några av dom mest roliga vaktkonversationerna i film- och spelhistorien. Seriöst, det var flera gånger jag stannade upp bakom en krukväxt för att lyssna klart på en diskussion mellan två vakter, oftast nån harang om deras personliga problem eller observationshumor om klädmodet i deras organisation, hur dom hade mycket bättre betalt när dom jobbade för en galen vetenskapsman på en ö i havet, fast med sämre jobbsäkerhet, etc.

Vissa banor har helt otroligt mycket atmosfär, som undervattensbasen a la "Älskade Spion", eller atomlabbet i Öst-Berlin.
Tvåan är helt okej och med snyggare polygoner samt lite mer alternativ i melee-fighting, men ettan är fortfarande min favvis.

I min lista av bästa Stealth games (satt på hur mycket jag personligen fick ut av smyget):

No One Lives Forever 1 & 2
Thief (3) Deadly Shadows
Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay
Deus Ex
Hitman-serien (speciellt Hitman: Blood Money)

Med stort hopp om att Deus Ex: Human Revolution kommer hoppa upp högt på listan i framtiden...

Till den jordgubben som öppnade tråden med Oblivion: inte f-@-n körde jag Oblivion för Stealthet! Jag körde det för att kapa orcer itu som The Kurgan!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming+
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: AMD Sapphire Radeon R9 290 4Gb + 2 st 120mm Noctua-fläktar
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston A2000 - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Medlem

kan också pröva Dark Messiah of might and magic

Visa signatur

Microsoft sells you windows while Linux gives you the whole house for free!

Permalänk

Metal Gear-spelen, Splinter Cell-spelen och Crysis 1/Warhead/2 är dom bästa smygspelen jag lirat. Thief är ju bra också men för kass AI för att kunna smyga riktigt + gamla gamla spel idag. Väntar ivrigt på Thief 4

Permalänk
Medlem

thief 1-3 är riktigt bra!

kommer ihåg när jag spelade 1'an för säkert 8-9 år sedan, jag var skiträdd. men det håller fortfarande samma klass idag, som någon skrev, grym spelkänsla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Vet någon om några bra sneaky spel? (stealth etc)

ska säga de spelen folk redan nämnt, för det är inget annat än sanning;

Splinter Cell 1-3, med Chaos Theory i toppen. (Conviction är ett sk*tspel och räknas inte som SC enligt mig)
Thief 1-3, definitivt bland de bästa
Metal Gear Solid, sneaky och en del tänk

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Splinter Cell Conviction, bästa splinter cell spelet jag spelat.

haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

haha va? xD

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.