Permalänk

GAMING dator 25k, vad tycks?

Tjenna boyz, har som velat fram och tillbaka om jag ska ha en bärbar eller en stationär. Är rätt sugen på den nya MSI GT780(R) men vet inte riktigt än. Jag frågade en medlem här på Sweclockers "onotto" om han kunde dra ihop ett gibb paket för 25k och det löd följande!

Han tyckte jag skulle fråga fler här också om det fanns något som bör tilläggas eller om det ska justeras eller om någon annan kan göra ett gibb paket för 25k. Datorn är enbart för gibb och vill ha så mkt prestanda för pengarna.

Ser det bra ut? justeringar? är detta det bästa för 25k?
Mus och tangentbord lägger jag till sj. Sen så chassit var grymt snyggt Sen så 2 tb hdd lär jag nog också ta isf och ska även köpa till ett par air penetrator fläktar och rikta mot grafikkortet.

//Greim

Visa signatur

Desktop: ASUS ROG Maximus XII APEX Z490 | Intel i9-10850K 5.2Ghz | G.Skill 32Gb Trident Z Neo | MSI GeForce RTX 4080 Super 16Gb Suprim X | Phanteks 500A | Seasonic PX850W Platina | Fury Renegade 2TB | Samsung 980 Pro 1TB | NZXT Kraken Z73 | Monitor: Alienware AW2721D 27” IPS QHD 240Hz | Varmilo VA88M TKL | Ducky One 2 Mini MX Silent Red | HyperX Cloud II | SteelSeries Rival 600 | XBOX Series X | Console: XBOX One Elite Series 2 Controller | Mobile: Apple iPhone 15 Pro Max 256Gb Blå Titan | TV: LG 65” OLED65C35LA EVO 4K | Laptop: Acer Predator Helios 16” / 2560 x 1600 / Mini-LED / 250Hz / Intel i9-13900HX / DDR5 32Gb 5600Ghz / 2Tb / NVIDIA RTX 4080 12Gb |

Permalänk

Känns onödigt med 2 6990. Du lär kunna spela alla spel på maxade/höga inställningar ett tag framåt på ett kort, och 6990 CF ger dig inte alls så mycket extra prestanda som man skulle önska. Jag skulle personligen strunta i CF, byta ut chassit mot ett Silverstone Raven/Fortress 2, och sen spara massa pengar. Eller ta en större SSD/fler, bättre skärmar/nytt ljudsystem/whatever, om du verkligen är jättesugen på att spendera alla 25 000 kronorna.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem

3x 580 bätte än 2 stk 6990

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Skrivet av Ozzix:

3x 580 bätte än 2 stk 6990

Ja det där paketet såg juh också riktigt nice ut. Behöver jag några fler extra fläktar eller kylning om jag ska driva 3 grafikkort? Något annat chassi eller ska jag ta det som är valt eller ska jag gå på hallonglass's chassi?
Jag såg att du ändrade SSD diskten till en OCZ SSD Agility 3 60GB, är den inge bra denna: OCZ SSD Vertex 2 60GB?

För ovanstående talare så vill jag bara ha 1 skärm, tycker det inte blir så schysst när det är en svart glipa emellan om man ska köra flera. Dock har jag aldrig kört med fler skärmar än 1 så jag kan inte rikrigt säga något om det, ska kika upp chassit du skrev också. Vad har du för tips om en bättre skärm en denna som är vald? och ljud?

//Greim

Visa signatur

Desktop: ASUS ROG Maximus XII APEX Z490 | Intel i9-10850K 5.2Ghz | G.Skill 32Gb Trident Z Neo | MSI GeForce RTX 4080 Super 16Gb Suprim X | Phanteks 500A | Seasonic PX850W Platina | Fury Renegade 2TB | Samsung 980 Pro 1TB | NZXT Kraken Z73 | Monitor: Alienware AW2721D 27” IPS QHD 240Hz | Varmilo VA88M TKL | Ducky One 2 Mini MX Silent Red | HyperX Cloud II | SteelSeries Rival 600 | XBOX Series X | Console: XBOX One Elite Series 2 Controller | Mobile: Apple iPhone 15 Pro Max 256Gb Blå Titan | TV: LG 65” OLED65C35LA EVO 4K | Laptop: Acer Predator Helios 16” / 2560 x 1600 / Mini-LED / 250Hz / Intel i9-13900HX / DDR5 32Gb 5600Ghz / 2Tb / NVIDIA RTX 4080 12Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hallonglass:

Känns onödigt med 2 6990. Du lär kunna spela alla spel på maxade/höga inställningar ett tag framåt på ett kort, och 6990 CF ger dig inte alls så mycket extra prestanda som man skulle önska. Jag skulle personligen strunta i CF, byta ut chassit mot ett Silverstone Raven/Fortress 2, och sen spara massa pengar. Eller ta en större SSD/fler, bättre skärmar/nytt ljudsystem/whatever, om du verkligen är jättesugen på att spendera alla 25 000 kronorna.

Jo, men har man sagt att man ska köpa en dator för 25k förväntade jag att han ville ha de lilla minsta, sa de till han i privat men skillnad gör de. Faktist tycker jag att man kan få bra prestanda dator som presterar NÄSTAN lika bra som en dator för 25k för runt 18k Säger inte att paketet är bäst men slängde ihop ett paket och hoppades på de bästa Sa även till Greim att kolla upp med er andra SweC medlemmar och om ni hade bättre paket, släng bara ut de

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mayhem:

Ja det där paketet såg juh också riktigt nice ut. Behöver jag några fler extra fläktar eller kylning om jag ska driva 3 grafikkort? Något annat chassi eller ska jag ta det som är valt eller ska jag gå på hallonglass's chassi?
Jag såg att du ändrade SSD diskten till en OCZ SSD Agility 3 60GB, är den inge bra denna: OCZ SSD Vertex 2 60GB?

För ovanstående talare så vill jag bara ha 1 skärm, tycker det inte blir så schysst när det är en svart glipa emellan om man ska köra flera. Dock har jag aldrig kört med fler skärmar än 1 så jag kan inte rikrigt säga något om det, ska kika upp chassit du skrev också. Vad har du för tips om en bättre skärm en denna som är vald? och ljud?

//Greim

Silverstone Raver chassit är också sjukt snygg men själv tycker jag att NZXT'n är finare inte mycket att säga faktist. http://www.inet.se/kundvagn/visa/552026/2011-06-23

skärmen behöver inte bytas ut eftersom de är bara positiva funktioner för en FPS-spelare, 1ms respons 27" full hd, de ända som fattas är 120hz. Du är inte intresserad av 3D så jag föredrar att kö på en 27" än 24" 120hz. Om du ska satsa på nått är de SSD'n. Bytte ut nät agget för du behöver inte 1200w för singel 6990. Har du planerat att skaffa CF i framtiden kö på 1200w

Creative är bara skit. Bra ljudkort, skit service.

Permalänk
Skrivet av Greim:

Sämre köp får man leta efter. 2st GTX580 räcker. Att ens fundera på att köpa ett HD6990 är nog så kasst, sen att gå och köpa två ja då kan man lika gärna skicka pengarna till mig eller kasta de i sjön direkt. Sen Fatal1ty ger ingen extra strömförsörjning till grafikkorten utan den är bara röd och har ett häftigt namn. SSD:en är för liten om du tänker ha OS, program och spel på den och det finns dessutom bättre som är mer prisvärda. Du kan få ut bättre prestanda om du köper en dator för 15-20k och väljer rätt komponenter istället för den här rishögen.

Mitt förslag - http://www.inet.se/kundvagn/visa/552159/2011-06-23
Du behöver dock inte tre GTX580, ett GTX580 räcker och maxar exakt allt idag och kommer göra ett bra tag framöver. Om 1 år kanske du kommer behöva ett till och sen det tredje är egentligen inte värt att skaffa eftersom när det kommer till 3-way så tappar man för mycket i ren prestanda. Så om jag skulle ge dig en prisvärd dator hade det varit med ungefär samma komponenter men med ett GTX580, antingen MSI Lightning eller ASUS Matrix och sedan ett 850W nätagg.

la till förslag på kundvagn
Visa signatur

i5 2500K @4.5GHz + Noctua NH-D14 | Asus P67 PRO | 8GB Corsair 1600MHz Vengeance | MSI GeForce GTX 580 TWIN FROZR II | Intel SSD 320 120GB | 1TB WD Caviar Green | NZXT H2 Vit | Corsair AX 850W | LG 23" 120Hz | Nvidia 3D Vision | Audio-Technica ATH-M50 | Asus Xonar DS | Logitech G15 + MX518.
Citera eller skicka PM för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristensson:

Sämre köp får man leta efter. 2st GTX580 räcker. Att ens fundera på att köpa ett HD6990 är nog så kasst, sen att gå och köpa två ja då kan man lika gärna skicka pengarna till mig eller kasta de i sjön direkt. Sen Fatal1ty ger ingen extra strömförsörjning till grafikkorten utan den är bara röd och har ett häftigt namn. SSD:en är för liten om du tänker ha OS, program och spel på den och det finns dessutom bättre som är mer prisvärda. Du kan få ut bättre prestanda om du köper en dator för 15-20k och väljer rätt komponenter istället för den här rishögen.

Lyssna upp nu nVidia fanboy, www.sweclockers.com/recension/13610-amd-radeon-hd-6990
www.sweclockers.com/recension/12993-nvidia-geforce-gtx-580, tänk till innan du lägger upp nån skit kommentar. ssd'n räcker gott och väll till os. Han kan få nästan lika bra prestanda för en 20k men de gör inte en så stor skillnad över de priset.

Permalänk
Skrivet av Onotto:

Lyssna upp nu nVidia fanboy, www.sweclockers.com/recension/13610-amd-radeon-hd-6990
www.sweclockers.com/recension/12993-nvidia-geforce-gtx-580, tänk till innan du lägger upp nån skit kommentar. ssd'n räcker gott och väll till os. Han kan få nästan lika bra prestanda för en 20k men de gör inte en så stor skillnad över de priset.

Samma sak med GTX590, men eftersom vi nu pratar om HD6990 så valde jag att inte blanda in det i resonemanget. Båda korten är att slänga pengarna i sjön pga av alla dess nackdelar med prestanda, strömförbrukning, skalning, värme.. bara för att nämna några generella nackdelar. Korten är helt enkelt inte värda pengarna för det finns bättre alternativ. Nej det räcker inte till OS, program och spel. Jag hade då inte rekommenderat det för min egen ligger över 60GB när jag har allt det på den. Ja just vad jag också nämnde, det är bra att vi är överens på en punkt!

Visa signatur

i5 2500K @4.5GHz + Noctua NH-D14 | Asus P67 PRO | 8GB Corsair 1600MHz Vengeance | MSI GeForce GTX 580 TWIN FROZR II | Intel SSD 320 120GB | 1TB WD Caviar Green | NZXT H2 Vit | Corsair AX 850W | LG 23" 120Hz | Nvidia 3D Vision | Audio-Technica ATH-M50 | Asus Xonar DS | Logitech G15 + MX518.
Citera eller skicka PM för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristensson:

Samma sak med GTX590, men eftersom vi nu pratar om HD6990 så valde jag att inte blanda in det i resonemanget. Båda korten är att slänga pengarna i sjön pga av alla dess nackdelar med prestanda, strömförbrukning, skalning, värme.. bara för att nämna några generella nackdelar. Korten är helt enkelt inte värda pengarna för det finns bättre alternativ. Nej det räcker inte till OS, program och spel. Jag hade då inte rekommenderat det för min egen ligger över 60GB när jag har allt det på den. Ja just vad jag också nämnde, det är bra att vi är överens på en punkt!

Spel kommer den inte räcka till men varför behöver han vara först med att ladda bana'n när han ändå kommer få vänta på dem andra, visst de kan vara bra när man kör singleplayer men frågan är, är de verkligen värt och lägga 800-1200kr bara för att ladda spelet några sekunder ? Med en högbudget dator och bra internet kommer han ändå vara en av dom första, os'n räcker om han tar bort onödiga funktioner. Jag vet de eftersom jag använder en EXAKT samma ssd och de funkar helt perfekt för att jag radera alla ONÖDIGA FUNKTIONER. 6990 i CF gör ingen stor skillnad men vill man va overkill så får man ta och satsa på de minsta :D, håller med om att de är inte värt de eftersom kommer kosta en hel del (el räkningarna) som jag även sa till Geim, Men jag kan lungt säga att 3x 580 presterar lika eller lite bättre än 6990 CF och man kan känna sig trygg med ATI kort, olikt nVidia, man vet aldrig om dom kommer brinna :S

Permalänk
Skrivet av Onotto:

Spel kommer den inte räcka till men varför behöver han vara först med att ladda bana'n när han ändå kommer få vänta på dem andra, visst de kan vara bra när man kör singleplayer men frågan är, är de verkligen värt och lägga 800-1200kr bara för att ladda spelet några sekunder ? Med en högbudget dator och bra internet kommer han ändå vara en av dom första, os'n räcker om han tar bort onödiga funktioner.

Det är väl ändå inte bara spel du använder de övriga GB till? Riktiga fotoprogram och redigeringsprogram tar rätt stor plats och då krävs det att man har gott om utrymme. Sen alltid fint att ladda banan snabbare och starta alla program fortare. Haha jo alla har vi väl olika prioriteringar, kan man inte lägga 500 kr extra så man får plats med det nödvändiga på SSD för man köper grafikkort för över 10 000 kr så får man nog tänka och värdera om lite. För att köpa grafikkort för 10 000 kr är inte värt pengarna för fem öre för du kommer bara använda 50% av prestandan om ens det i nuläget.

Visa signatur

i5 2500K @4.5GHz + Noctua NH-D14 | Asus P67 PRO | 8GB Corsair 1600MHz Vengeance | MSI GeForce GTX 580 TWIN FROZR II | Intel SSD 320 120GB | 1TB WD Caviar Green | NZXT H2 Vit | Corsair AX 850W | LG 23" 120Hz | Nvidia 3D Vision | Audio-Technica ATH-M50 | Asus Xonar DS | Logitech G15 + MX518.
Citera eller skicka PM för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristensson:

Det är väl ändå inte bara spel du använder de övriga GB till? Riktiga fotoprogram och redigeringsprogram tar rätt stor plats och då krävs det att man har gott om utrymme. Sen alltid fint att ladda banan snabbare och starta alla program fortare. Haha jo alla har vi väl olika prioriteringar, kan man inte lägga 500 kr extra så man får plats med det nödvändiga på SSD för man köper grafikkort för över 10 000 kr så får man nog tänka och värdera om lite. För att köpa grafikkort för 10 000 kr är inte värt pengarna för fem öre för du kommer bara använda 50% av prestandan om ens det i nuläget.

Antar att han priotera prestanda, Står inget om redigering eller fotoprogram. Som sagt overkill är overkill de minsta lilla %'en ska va med. Jag gjorde 2 paketer, den ena redigering med ditt älskade nVidia kort och en prestanda. De är väll vad alla gamers prioterar först? Spel blir alltid bättre med bättre kort, jag kan ju säga att min kompis 6990 som han kör i CF presterar bättre än mina 6950 (upplåsta till 6970) som jag kör i CF, Det är inte en stor skillnad men skillnad är de.

Permalänk
Skrivet av Onotto:

Antar att han priotera prestanda, Står inget om redigering eller fotoprogram. Som sagt overkill är overkill de minsta lilla %'en ska va med. Jag gjorde 2 paketer, den ena redigering med ditt älskade nVidia kort och en prestanda. De är väll vad alla gamers prioterar först? Spel blir alltid bättre med bättre kort, jag kan ju säga att min kompis 6990 som han kör i CF presterar bättre än mina 6950 (upplåsta till 6970) som jag kör i CF, Det är inte en stor skillnad men skillnad är de.

Står heller inte något om spel så vad vill du komma fram till? Ja om man prioriterar prestanda då ska man inte kolla på varken HD6990 eller GTX590. Sen hur ett spel kan bli bättre när man redan har helt maxad grafik i högsta upplösningen med grym FPS det är en fråga jag också gärna skulle vilja ha ett svar på? Om vi ska börja räkna vartenda procent i prestanda så kan jag direkt säga att båda dina paket ligger många procent under jämfört med ett bra paket med riktiga saker som presterar och skalar bra tillsammans.

What's your point med jämförelsen? Det är prestanda för samma peng vi pratar om och inget annat. Vad du än har rökt så vill jag ha det!

Visa signatur

i5 2500K @4.5GHz + Noctua NH-D14 | Asus P67 PRO | 8GB Corsair 1600MHz Vengeance | MSI GeForce GTX 580 TWIN FROZR II | Intel SSD 320 120GB | 1TB WD Caviar Green | NZXT H2 Vit | Corsair AX 850W | LG 23" 120Hz | Nvidia 3D Vision | Audio-Technica ATH-M50 | Asus Xonar DS | Logitech G15 + MX518.
Citera eller skicka PM för svar.

Permalänk
Medlem

Känns dumsnålt att om man nu lägger 25 k på en burk att bara ha en 60 gb os disk. Jag gillar iallfall att ha alla spel och program på samma disk och då räcker inte 60 gb så långt.

Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristensson:

Står heller inte något om spel så vad vill du komma fram till? Ja om man prioriterar prestanda då ska man inte kolla på varken HD6990 eller GTX590. Sen hur ett spel kan bli bättre när man redan har helt maxad grafik i högsta upplösningen med grym FPS det är en fråga jag också gärna skulle vilja ha ett svar på? Om vi ska börja räkna vartenda procent i prestanda så kan jag direkt säga att båda dina paket ligger många procent under jämfört med ett bra paket med riktiga saker som presterar och skalar bra tillsammans.

What's your point med jämförelsen? Det är prestanda för samma peng vi pratar om och inget annat. Vad du än har rökt så vill jag ha det!

Tesselation hur bra upplösning du än har så kommer fortfarande 6990's tesselation vara bättre än dom förra korten. Japp, Samma prestanda, samma peng bara att 6990 kan man vara säker med, olikt nVidia, jag har inte rökt något de var faktist Sweclockers som gjorde de och så upphör garantin om man använder deras drivrutiner (590) är inte de , det värsta du har hört? http://www.youtube.com/watch?v=sRo-1VFMcbc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik29:

Känns dumsnålt att om man nu lägger 25 k på en burk att bara ha en 60 gb os disk. Jag gillar iallfall att ha alla spel och program på samma disk och då räcker inte 60 gb så långt.

Räcker till os , men han kan ju ta bort 1 6990 och då får han råd med mycket mer , inkludera ssd. Själv ser jag ingen användning av mer program än os. Spel? Laddar nästan först av dem alla när jag har 12mbit/adsl och en bra dator för 13tusen. Program så som redigering har jag gjort en kundvagn åt han, men tydligen vill han ha prestanda. Så om han valde 120GB ssd skulle de gå emot 25,5k fast jag ser de helt klart värt det, men de viktigaste är os och de kommer räcka.

Permalänk
Skrivet av Kristensson:

Står heller inte något om spel så vad vill du komma fram till? Ja om man prioriterar prestanda då ska man inte kolla på varken HD6990 eller GTX590. Sen hur ett spel kan bli bättre när man redan har helt maxad grafik i högsta upplösningen med grym FPS det är en fråga jag också gärna skulle vilja ha ett svar på? Om vi ska börja räkna vartenda procent i prestanda så kan jag direkt säga att båda dina paket ligger många procent under jämfört med ett bra paket med riktiga saker som presterar och skalar bra tillsammans.

What's your point med jämförelsen? Det är prestanda för samma peng vi pratar om och inget annat. Vad du än har rökt så vill jag ha det!

Jag ska bara ha datorn ENBART till att spela på och vill ha den BÄSTA prestanda runt 25k inkl. skärm.

så nu grabbar, vad ska jag satsa på ? xD OCH förhoppningsvis kunna maxxa allt för framtida spel i nuläget Det är det jag är ute efter!
Btw, sitter på 100/100 lina så det där med att ladda hit och dit blir nog inga problem ^^ Vi kan säga så här, priset kan landa på runt 25k, gör inget om det nu skulle stiga upp litegrann...

//Greim

Visa signatur

Desktop: ASUS ROG Maximus XII APEX Z490 | Intel i9-10850K 5.2Ghz | G.Skill 32Gb Trident Z Neo | MSI GeForce RTX 4080 Super 16Gb Suprim X | Phanteks 500A | Seasonic PX850W Platina | Fury Renegade 2TB | Samsung 980 Pro 1TB | NZXT Kraken Z73 | Monitor: Alienware AW2721D 27” IPS QHD 240Hz | Varmilo VA88M TKL | Ducky One 2 Mini MX Silent Red | HyperX Cloud II | SteelSeries Rival 600 | XBOX Series X | Console: XBOX One Elite Series 2 Controller | Mobile: Apple iPhone 15 Pro Max 256Gb Blå Titan | TV: LG 65” OLED65C35LA EVO 4K | Laptop: Acer Predator Helios 16” / 2560 x 1600 / Mini-LED / 250Hz / Intel i9-13900HX / DDR5 32Gb 5600Ghz / 2Tb / NVIDIA RTX 4080 12Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mayhem:

Jag ska bara ha datorn ENBART till att spela på och vill ha den BÄSTA prestanda runt 25k inkl. skärm.

så nu grabbar, vad ska jag satsa på ? xD OCH förhoppningsvis kunna maxxa allt för framtida spel i nuläget Det är det jag är ute efter!
Btw, sitter på 100/100 lina så det där med att ladda hit och dit blir nog inga problem ^^ Vi kan säga så här, priset kan landa på runt 25k, gör inget om det nu skulle stiga upp litegrann...

//Greim

Ska göra ett paket, återkommer om någon minut.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Avstängd

25k och en liten sketen 60gb ssd, lol.

Permalänk
Medlem

Här har du mitt paket, 1 580 räcker tills du känner att du behöver 1 till.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/552720/2011-06-23

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk

Vad spelar du för spel? (avgör vad för skärm du ska ha)
om du ska lägga 25 tusen, ta en större ssd.
jag hade köpt h100 ist h70.
tänk på värme om du ska kör 3sli/quadfire

Permalänk
Medlem

Kan ju säga såhär för alla er som gaggar höger vänster om SSD ect.

Har själv en Taurus Overkill (kostar 15k förövrigt) och 120 gb ssd räcker inte för mig.. om du har nu en så maxad dator och gillar att spela spel generellt så antar jag att du kommer ha ett par spel installerade. Då bör du nog satsa på en större SSD disk. Spelen och allt flyter på och laddar bättre.. och då syftar jag inte på spel som Counter Strike utan spel där även bra Singel Player mode kräver mkt uppladdningar.

Tänk på framtiden och inte bara i dagsläget!

over and out..

Visa signatur

Intell i7 core 3.4 ghz 2600k, Geforce GTX580, 1,5 tb, 8gb ram

Permalänk
Medlem

Att folk inte har reagerat på att han har endast en 2500k istället för 2600k....

Men ja, 2st 6990 känns lite väl mycket, 2st gtx 580:n skulle jag ha satsat på istället! Med en 120ggb SSD

Permalänk
Medlem

Trifire såklart! slår GTX 580 i sli men kostar lika mycket

http://www.inet.se/kundvagn/visa/552917/trifire

Permalänk
Medlem

jag förstår inte varför alla klagar på 2st 6990? Han säger ju själv att den enbart ska användas till spel!
Han vill väl dra upp allting till max och inte ligga under 60 fps + att datorn ska hålla ett tag.
1 gtx 580 räcker inte särskilt långt.. köpa en dator för 25k o köra på ett single kort känns verkligen dumt.
Han vill ha så mycket prestanda som möjligt. Kör på 2 st 6990 eller 6990+6970 vilket är bättre än 3x580.
Angående ssd så tycker jag du borde köpa 2 ocz vertex 3 eller andra valfria ssd o köra i raid 0. Så du får ut så mycket prestanda som möjligt.

Permalänk
Skrivet av Onotto:

Tesselation hur bra upplösning du än har så kommer fortfarande 6990's tesselation vara bättre än dom förra korten. Japp, Samma prestanda, samma peng bara att 6990 kan man vara säker med, olikt nVidia, jag har inte rökt något de var faktist Sweclockers som gjorde de och så upphör garantin om man använder deras drivrutiner (590) är inte de , det värsta du har hört? http://www.youtube.com/watch?v=sRo-1VFMcbc

Nej, garantin upphör inte om du använder drivrutiner nerladdade från NVIDIA's hemsida.

I nuläget räcker 1x 580 för att köra vilket spel som helst på max med 4-16x AA utan någon märkbar drop i framerate.

1x 6990 är bättre och du kan troligtvis lägga på lite mer AA, men det är allt som kommer att märkas. Dock är 6990 lite mer framtidssäker vilket betyder att den räcker ett par månader längre.

Att köpa 2x 6990 är pengar i soporna ifall du inte tänkte köra tre skärmar och extrem AA pålagt manuellt. För samtliga andra användanden är det bättre att köra en större SSD så du får plats med spelen eftersom det kommer faktiskt ge en upplevd prestandaskillnad.

Nätagg räcker med ca 900w till ett 6990, 120gb SSD för spel och OS, 8gb ram för att det är billigt och sandy bridge 2600k. Det äter alla spel levande. Ett 580 kort gör detta också och innebär att du har råd att köpa ny dator om ett år när (kanske) Ivy Bridge är släppt och förhoppningsvis nästa stora flaggskepp inom grafikkortsbranschen. Jag rekommenderar just nu 6990 trots att jag anser att NVIDIA är överlägsna generellt sett dock.

Visa signatur

Datorspecs: CPU: Intel 2600k 4,6GHz + Corsair H70 Mobo: Asus p8p67 Deluxe Grafik: GeForce 580+Arctic Cooling Extreme Plus RAM: 2x4 GB Vengeance Audio: Creative X-Fi Titanium + Logitech z-5500
Starcraft 2: Toss <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerfherder:

Nej, garantin upphör inte om du använder drivrutiner nerladdade från NVIDIA's hemsida.

I nuläget räcker 1x 580 för att köra vilket spel som helst på max med 4-16x AA utan någon märkbar drop i framerate.

1x 6990 är bättre och du kan troligtvis lägga på lite mer AA, men det är allt som kommer att märkas. Dock är 6990 lite mer framtidssäker vilket betyder att den räcker ett par månader längre.

Att köpa 2x 6990 är pengar i soporna ifall du inte tänkte köra tre skärmar och extrem AA pålagt manuellt. För samtliga andra användanden är det bättre att köra en större SSD så du får plats med spelen eftersom det kommer faktiskt ge en upplevd prestandaskillnad.

Nätagg räcker med ca 900w till ett 6990, 120gb SSD för spel och OS, 8gb ram för att det är billigt och sandy bridge 2600k. Det äter alla spel levande. Ett 580 kort gör detta också och innebär att du har råd att köpa ny dator om ett år när (kanske) Ivy Bridge är släppt och förhoppningsvis nästa stora flaggskepp inom grafikkortsbranschen. Jag rekommenderar just nu 6990 trots att jag anser att NVIDIA är överlägsna generellt sett dock.

Fast du säger emot dig själv.
Med din logik så kan han likaväl köra på 2st 6870 eller 2 560 för dom ger +- prestandan som gtx 580 har fast för en mycket billigare peng.
Jag förstår inte hur folk kan rekommendera gtx 580. Den är ju inte prisvärd någonstans. Mycket bättre isf med 2 gtx 570. priset på gtx 580 är ett skämt. inte allt för långt ifrån 6990.

Permalänk
Skrivet av Jonathanknet:

Fast du säger emot dig själv.
Med din logik så kan han likaväl köra på 2st 6870 eller 2 560 för dom ger +- prestandan som gtx 580 har fast för en mycket billigare peng.
Jag förstår inte hur folk kan rekommendera gtx 580. Den är ju inte prisvärd någonstans. Mycket bättre isf med 2 gtx 570. priset på gtx 580 är ett skämt. inte allt för långt ifrån 6990.

Jag säger inte emot mig själv. Jag anser att ett GTX 580 är helt ok. 6990 rekommenderar jag som sagt. Det kanske är lika prisvärt i förhållande till prestanda men ligger högre i pris. Med en medelhög budget 16-18k kan man uppgradera sitt system tidigare rent ekonomiskt vilket gör att man kan ha en stabil hög prestanda lättare vilket är min åsikt. Att köpa ett flaggskepp varje generation är betydligt smartare än att köpa några 580*2 eller 6990*2. Ett av någon av dem känns hyffsat vettigt i nuläget.

Ett system med 1 580 eller 1 6990 är också betydligt bättre än ett system med två äldre kort eftersom man kan lägga på ett kort till OM man skulle tycka att stabila 60fps+ på en 60hz skärm inte räcker.

Visa signatur

Datorspecs: CPU: Intel 2600k 4,6GHz + Corsair H70 Mobo: Asus p8p67 Deluxe Grafik: GeForce 580+Arctic Cooling Extreme Plus RAM: 2x4 GB Vengeance Audio: Creative X-Fi Titanium + Logitech z-5500
Starcraft 2: Toss <3

Permalänk
Medlem

2xHD 6990 ger garanterat microstuttering oavsett vad prestandagraferna säger.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Att folk inte har reagerat på att han har endast en 2500k istället för 2600k....

Men ja, 2st 6990 känns lite väl mycket, 2st gtx 580:n skulle jag ha satsat på istället! Med en 120ggb SSD

Tanke på att 2500k och 2600k flyter på lika bra i spel...

Visa signatur

Intell i7 core 3.4 ghz 2600k, Geforce GTX580, 1,5 tb, 8gb ram