Permalänk
Medlem

Precis rootat min Desire

Äntligen tog jag steget att roota min Desire och installera en custom rom på den!

Har haft sjukt mycket batteriproblem så jag hoppas att detta skall hjälpa. Tröttnade också på att vänta på en ny Androidversion...

Har installerat Devnulls android 2.3.4 och det verkar som att det funkar alldeles utmärkt. Så skönt att ha en ren telefon... utan Sense och liknande.

Jag raderade batteridatan i clockwork, för att se om det var det som ledde till mina batteriproblem (den drog 10% i timmen i standby, 2G, full täckning, allting av.)

Jag tog bara Devnull som första bästa rom jag hörde talas om som bara skulle vara en ren Gingerbread, men är det något väsentligt jag missar från de andra? Jag är inte alls insatt i rommar...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

AdamG's Devnull är en rätt nerstrippad Gingerbread som jag förstått det, där en del av Android tagits bort. En del appar bl a.
Han utvecklar ju även en annan ROM, Oxygen ROM, som för den delen också är en ganska barebones Gingerbread. Dock innehåller Oxygen en del extra MODs, bl a Power Widget i Notification bar och BusyBox.
Själv kör jag Oxygen och är helnöjd. Den rekommenderar jag att du testar.

Kolla dessutom in både DevNull's och Oxygen's trådar på xda.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Äntligen tog jag steget att roota min Desire och installera en custom rom på den!

Har haft sjukt mycket batteriproblem så jag hoppas att detta skall hjälpa. Tröttnade också på att vänta på en ny Androidversion...

Har installerat Devnulls android 2.3.4 och det verkar som att det funkar alldeles utmärkt. Så skönt att ha en ren telefon... utan Sense och liknande.

Jag raderade batteridatan i clockwork, för att se om det var det som ledde till mina batteriproblem (den drog 10% i timmen i standby, 2G, full täckning, allting av.)

Jag tog bara Devnull som första bästa rom jag hörde talas om som bara skulle vara en ren Gingerbread, men är det något väsentligt jag missar från de andra? Jag är inte alls insatt i rommar...

/hulle.

Något du borde göra för att få avsevärt bättre batteritid är att du laddar ner setcpu (gratis från xda) och gör en profil som klockar ner processorn när skärmen är avstängd. På detta sättet så kan jag lyssna på musik i ca 6-7 timmar och fortfarande ha ca 40% kvar och då har jag knappt någon täckning vilket också gör att batteriet dras mer än vanligt. De 40% som återstår räcker utan problem dagen ut, och om man bara skickar några sms så kan det räcka i ca24h till. Har även mobilen överclockad till 1100mhz (när skärmen är igång) så det går absolut att pressa mer batteriprestanda ur den.

Föreslår även AutoKiller Memory Optimizer som också gör att telefonen får bättre batteritid men blir även snabbare.

Angående romar så finns det en uppsjö. Själv kör jag LeeDroid men det är mest för att jag gillar sense och att den är väldigt lik originalromen.