Asus Eee Pad Transformer (officiell tråd)

Permalänk
Medlem

Jag har fortfarande inte fått 3.1 :-(.

Permalänk
Medlem

Måste verkligen sluta läsa den här tråden. Blir ju bara ledsen när man inte har råd att köpa en :'(

Permalänk
Medlem

Har försökt googla lite och kollat runt, men är mycket osäker eftersom det finns enormt mycket länkar överallt och ingen verkar besvara det jag söker
Jag skulle vilja få igång skype webcams funktion och likaså en msn klient med webcam funktion, alla apps jag spanat in, verkar ha chatfunktionen såklart, men webcamfunktion står det ingenting om, kanske är jag som är blind?

Så, ifall nån vet om nåt bra camprogram som funkar ihop med skype eller msn vore jag mycket tacksam..google talks finns ju ofc men står inget om camsupport där?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

Tänk på det att ni som sitter och väntar på 3g modellen. Kan lika gärna köpa en mobil som du kan köra som hotspot och använda det trådlösa istället. Alla android som använder 2.1 och frammåt går att köra som hotspot samt Iphone 4. Man har ju alltid med sig mobilen och det är ju en smartlösning att bara lägga till surf där! I och med att tanka osv göra man ju när man sitter hemma uppe på wifi. Det fungerar ju precis lika bra. Lite seg nu! Så ser att text är lite osammanhängade men tror budskapetgick fram!

/EatAndEnjoy

Permalänk

Nån som vet en bra app för att driva telefonen som en hotspot?

Sitter idag på 2.1 och kan ej uppgradera till 2.2 alternativt 2.3

Har provat att använda bluetooth men det går ej.

Tips någon? uppskattas!

Permalänk
Skrivet av niklas12343:

Nån som vet en bra app för att driva telefonen som en hotspot?

Sitter idag på 2.1 och kan ej uppgradera till 2.2 alternativt 2.3

Har provat att använda bluetooth men det går ej.

Tips någon? uppskattas!

Googla din mobil!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av niklas12343:

Nån som vet en bra app för att driva telefonen som en hotspot?

Sitter idag på 2.1 och kan ej uppgradera till 2.2 alternativt 2.3

Har provat att använda bluetooth men det går ej.

Tips någon? uppskattas!

Jag har haft samma problem, tydligen kan inte transformern enligt vad jag läst på diverse forum, koppla upp sig mot adhoc-nätverk (tydligen skulle det vara ett androidproblem, xoom har samma problem). Sitter även jag på 2.1, och som jag förstår det funkar inte tether genom appar i denna version. 2.2 och framåt kan dela nätverk genom android, så jag flashar om till ny ROM nu för att testa!
Återkommer!

EDIT: 2.2 och framåt funkar perfekt med native tether!

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklas12343:

Nån som vet en bra app för att driva telefonen som en hotspot?

Sitter idag på 2.1 och kan ej uppgradera till 2.2 alternativt 2.3

Har provat att använda bluetooth men det går ej.

Tips någon? uppskattas!

Bluetooth funkar utmärkt för mig, hittar din padda inte ens mobilen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklas12343:

Nån som vet en bra app för att driva telefonen som en hotspot?

Sitter idag på 2.1 och kan ej uppgradera till 2.2 alternativt 2.3

Har provat att använda bluetooth men det går ej.

Tips någon? uppskattas!

Du måste roota, sen finns barnacle. Men eftersom du ändå måste roota så är mitt tips att lägga in cyanogenmod så du får 2.3 istället. Har du inte en helt obskyr telefonmodell så finns det.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Hur gör ni för att fixa era bakgrundsbilder? Jag får inte till dem som ja vill...blir inte hela eller vad man nu ska säga :D.

Permalänk
Medlem

Finns plattan fortfarande inte ute för testning i någon butik i Stockholm ?
Någon som vet ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Du måste roota, sen finns barnacle. Men eftersom du ändå måste roota så är mitt tips att lägga in cyanogenmod så du får 2.3 istället. Har du inte en helt obskyr telefonmodell så finns det.

ok! Kan du förklara rootning vore uppskattat?

barnacle har jag provat, får felmeddelande " must root device..."

När jag kör tether via bluetooth så hittar den paddan och allt. Att koppla upp sig mot mobilen är inget problem och paddan är även ansluten men kan ej surfa med den via blåtanden.

Permalänk

Tack Alina och ASUS

Igår bestämde jag mig för att åka runt i Gävle och leta reda på en Transformer. Fanns inte någon stans.
Såg att Alina hade 8st i Uppsala så jag packade ned familjen i Saaben och flög dit.

Nu sitter jag fortfarande med min transformer (hade den nästan som huvudkudde inatt), och är mycket nöjd.

Visst, den är inte perfekt, men ändå förlåter jag den.

På minus:
Bleeding - Ja, den blöder i kanterna, men det gör även våran laptop. Jag kan leva med det. För 5000kr så tycker jag att det inte ska vara så "mycket".
Flash - det gör den seg. Inte Transformerns fel iaf, utan Google och Adobe. Vet inte om det är det som gör att det går fruktansvärt segt att skriva detta just nu, då allt jag skriver kommer upp med ryckande delay.
Touchpaddan: Fruktansvärt lätt att komma åt när man skriver.
Sim-kort: Avsaknad. Lättare att stoppa i simkort och surfa, men min LG Optimus 2X och Transformern grejjar HotSpot gaaaaaalant så ingen Big Deal där inte.
Optimus 2X: Fan vad liten skärm. Kunde jag arbeta på den???? Så trååååångt.

På Plus:
HC 3.1 - Så fort jag slog på Transformern och kopplade upp mig på HotSpot så kom 3.1.... 2 timmar senare kom en uppdatering på dockan. LÖÖÖÖÖÖÖV!
Allt annat - Till och med inbitna Appledyrkare höll med om att dockan var skitbra. Jag köpte den med 16Gig och docka för att jag kände att lägga dom extra pengarna som det skulle kosta att köpa en 32 plus docka var lite väl vansinnigt. Då kostar ett 32 SD betydligt mindre och jag kan köpa massor av glass att smutta på medans jag leker med min Transformer hela sommare.

Puss i Solen

Permalänk
Medlem
Skrivet av McGilljam:

Igår bestämde jag mig för att åka runt i Gävle och leta reda på en Transformer. Fanns inte någon stans.
Såg att Alina hade 8st i Uppsala så jag packade ned familjen i Saaben och flög dit.

Nu sitter jag fortfarande med min transformer (hade den nästan som huvudkudde inatt), och är mycket nöjd.

Visst, den är inte perfekt, men ändå förlåter jag den.

På minus:
Bleeding - Ja, den blöder i kanterna, men det gör även våran laptop. Jag kan leva med det. För 5000kr så tycker jag att det inte ska vara så "mycket".
Flash - det gör den seg. Inte Transformerns fel iaf, utan Google och Adobe. Vet inte om det är det som gör att det går fruktansvärt segt att skriva detta just nu, då allt jag skriver kommer upp med ryckande delay.
Touchpaddan: Fruktansvärt lätt att komma åt när man skriver.
Sim-kort: Avsaknad. Lättare att stoppa i simkort och surfa, men min LG Optimus 2X och Transformern grejjar HotSpot gaaaaaalant så ingen Big Deal där inte.
Optimus 2X: Fan vad liten skärm. Kunde jag arbeta på den???? Så trååååångt.

På Plus:
HC 3.1 - Så fort jag slog på Transformern och kopplade upp mig på HotSpot så kom 3.1.... 2 timmar senare kom en uppdatering på dockan. LÖÖÖÖÖÖÖV!
Allt annat - Till och med inbitna Appledyrkare höll med om att dockan var skitbra. Jag köpte den med 16Gig och docka för att jag kände att lägga dom extra pengarna som det skulle kosta att köpa en 32 plus docka var lite väl vansinnigt. Då kostar ett 32 SD betydligt mindre och jag kan köpa massor av glass att smutta på medans jag leker med min Transformer hela sommare.

Puss i Solen

Sätt plugins på "begäran" i inställningar. Det tar nog hand om din delay skulle jag tro

Permalänk
Medlem

Om ni rootar er transformer så kan ni modifiera (ersätta) en fil så att plattan kan upptäcka och ansluta mot ad-hoc nätverk.
Jag har gjort det själv, efter du har rootat så är det bara 3 rader i en kommandopromt. Jag har en HTC Legend med Cyanogenmod 7.03 och kör android wireless tether, plattan kan ansluta via bluetooth eller wlan (båda testade) men BT är bättre för batteritiden på min telefon medans wlan är dubbelt så snabbt, men jag får iaf ut 1 mbps på bt och 3-4 på wlan, med halebop. Jämfört med 35-55 för wlan mot min router hemma.

Klart värt det då jag kan lämna BT igång på min telefon och bara ansluta mot den när jag vill det med plattan, och på så vis slippa ett extra dataabonnemang.

Men UTAN root kan ni fortfarande inte ansluta mot ad-hoc nätverk, kanske kommer som uppdatering i nyare android versioner då hårdvaran uppenbarligen klarar av det.

---

Om ni vill kunna använda ad-hoc och/eller vill roota så uppdatera inte plattan med OTA som kommer när ni köper den. Blir lättare att roota då för ni slipper downgrada plattan till äldre version. Downgrade är dock lätt med ASUS officiella firmware (stoppa fil på SD-kort och klicka på en ruta som kommer upp vid medelandefältet).

Permalänk
Medlem

kommer den nordiska dockan fungera med en eee pad transformer som är köpt i usa?
ska dit om en vecka och tänker köpa en från best buy

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekkik:

Sätt plugins på "begäran" i inställningar. Det tar nog hand om din delay skulle jag tro

Fortfarande rätt bra delay ändå! Kommer väl en fix snart som fixar biffen. (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av sandefjord:

Startar du om plattan innan du lägger dig så går det inte lika snabbt. Väldigt konstigt att det inte finns någon taskmanager.

Eller så har jag bara inte hittat den. Och till alla som tror att android sköter det bättre själv, kan jag bara säga. Då har ni fel

Varför måste det här alltid tas upp i varje Android-tråd?

Kort sagt så sparar Android programmet i RAM-minnet om du har flera igång samtidigt.
Stänger du av programmen drar det faktiskt mer batteri eftersom de måste startas om från grunden igen.

Här är en kort beskrivning från en trovärdig källa: http://www.xda-developers.com/android/the-view-on-task-manage...

För övrigt så släcks kylskåpslampan när man stänger dörren

Permalänk
Medlem

Market

Är det någon som vet om man kan uppdatera Market och om man kan göra det manuellt ?
Den versionen som jag har i nu känns nämligen gammal dvs version 1.0.27

En annan fråga
När skulle den "lösa" dockan till Transformer släppas här i Sverige, var det innan sommaren eller ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jersey:

Är det någon som vet om man kan uppdatera Market och om man kan göra det manuellt ?
Den versionen som jag har i nu känns nämligen gammal dvs version 1.0.27

En annan fråga
När skulle den "lösa" dockan till Transformer släppas här i Sverige, var det innan sommaren eller ?

Ja, den är verkligen lastgammal! Kör version 2.3.6 på min SGS II. Lär ju finnas i handeln snart, tippar på nångång nästa månad.

Permalänk
Medlem

Någon som har upplevt sprak i ljudet när men lyssnar via spotify och hörlurar?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Asus!

I've had my Transformer for a couple days now, and I'm really happy with it.

However, there's one issue with it, which I'm sure you know about, as you probably have the problem too.

The left speaker is much lower, almost completely mute, compared to the right one. This can clearly be fixed by releasing a small patch (check the posts above - or the link to the forums where solutions have been discussed).

When will this happen?

Please also note that the right speaker, at max volume, is way too low. You can double it without making it too loud.

Thanks.

Permalänk
Medlem

Vet ej om det är nödvändigt att skriva på engelska ;p de flesta förstår val norska?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Vet ej om det är nödvändigt att skriva på engelska ;p de flesta förstår val norska?

Själv tycker jag engelska är lättare att förstå än norska
Känns som engelska är det mest gemensamma språket, men det går väll med norska, i nödfall

Permalänk
Medlem

Testade att använda splashtop desktop igår.. funkade väldigt bra.. gick att köra starcraft2 på plattan via datorn Dock ligger väl änns apm MED träning på inte mer än 10 ^^ och så hoppar man ju ur prorammet så fort man högerklickar med musen.. tar en tid att vänja av sig går absolut inte att spela seriöst, men kul att de funka iaf.

Sen för övrigt kan jag rekomendera Battleheart för dom som vill ha ett spel att fördriva tid med, men styr upp till 4 fantasygubbar som ska försvara sig mot våger av fiender.

Permalänk
Skrivet av djorgen:

Asus!

I've had my Transformer for a couple days now, and I'm really happy with it.

However, there's one issue with it, which I'm sure you know about, as you probably have the problem too.

The left speaker is much lower, almost completely mute, compared to the right one. This can clearly be fixed by releasing a small patch (check the posts above - or the link to the forums where solutions have been discussed).

When will this happen?

Please also note that the right speaker, at max volume, is way too low. You can double it without making it too loud.

Thanks.

:

Skrivet av Rattfylla:

Jag hittade denna tidigare idag: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1118010

Requirements:
-Root
-Left speaker actually working
-Root Explorer or similar file manager (recommended method)
--ADB if you don't use Root Explorer
--Text editing program (Notepad++ is recommended and free) if you decide to use ADB

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklas12343:

ok! Kan du förklara rootning vore uppskattat?

barnacle har jag provat, får felmeddelande " must root device..."

När jag kör tether via bluetooth så hittar den paddan och allt. Att koppla upp sig mot mobilen är inget problem och paddan är även ansluten men kan ej surfa med den via blåtanden.

Root är enkelt sagt administratörsrättigheter.
Hur man gör beror på vilken telefon du har.
xda-developers.com har ett forum med guider etc.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Vet ej om det är nödvändigt att skriva på engelska ;p de flesta förstår val norska?

Ideally, yes you guys would understand me. But my experience with Swedes understanding Norwegian is a bit mixed. Some undertand a lot, some understand very little. So that's why I'm using English. So all of you always understand me.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattfylla:

Yeah I'm aware of this. But I have no plans of rooting - for different reasons. As a paying customer, I'm leaning on Asus to fix this.

Permalänk
Medlem

Jag hittar inte riktigt detta nånstans i tråden, men har tangentbordet fysiska knappar för ÅÄÖ ? eller är det ett engelskt tangentbord ?