Permalänk
Medlem

Call OF Duty MW3.

Tjenare.

Hittade denna på tuben:

http://www.youtube.com/watch?v=Nuu072EnnI8&feature=player_emb...

Nu har jag bestämt mig, CoD är dött för mig. Tråkig trailer och allmänt fult.

Vad tycker ni? BF3 eller CoD? (Vet att det är helt olika spelstilar, men det är fortfarande de 2 största spelen.

Mvh

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

BF3 e ju det nya spelet ffs har sett fram emot det länge nu, ända sen man skaffa bf2. Cod serien e fail efter mv enligt mig även om mv2 e kul så e det dåligt gjort.
Enligt mig är det BF3 som gäller med antar att det är upp till person

Visa signatur

Ryzen 5800X3D - RX 6950 XT - Corsair vengeance 2x16 Gb - Corsair AX 760w [/B]

Permalänk
Medlem

Helt klart BF3!

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz| Intel Core i5 2500K , 4.3GHz | Gigabyte GeForce GTX 660 TI | Corsair TX 550W 80+ | Fractal Design Define R3

Samsung Galaxy S III

Permalänk
Medlem
Skrivet av daniel5908:

BF3 e ju det nya spelet ffs har sett fram emot det länge nu, ända sen man skaffa bf2. Cod serien e fail efter mv enligt mig även om mv2 e kul så e det dåligt gjort.
Enligt mig är det BF3 som gäller med antar att det är upp till person

Tycker Cod 4 (MW1) är helt klart värt guld på lan <10 person, är det mer än så så är det 64 person maps på BF2 /32 @ BF 2142 som gäller

Få saker som är roligare än att köra shotgunkrig på Shipment eller vad den heter Dock efter MW1 så..förstördes serien helt :/

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Tycker inte man behöver välja ett av dem. Det är väldigt olika spel och beroende på vad man känner för att spela en viss dag passar det olika bra. Jag skaffar båda för jag tycker att både Call of Duty och Battlefield är spel som är värda att ha. Förstår inte varför så många verkar tro att man måste välja av dem och snacka så mycket skit om det man väljer bort. Tycker det är tråkigt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

röstade på BF3
men kommer nog att skaffa båda
oklart just nu om ja skaffar båda till pc dock
tror ja tar BF3 = pc och CoD = ps3
CoD känns som ett dussin spel
BF3 känns mer genomtänkt och gediget på något vis

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Sant det ni säger, det är ju trots allt 2 helt olika spelstilar.

Men det som jag reagerade på är...varför dem inte uppdaterar? Menar...det är väl, om jag inte är ute och cyklar, samma grafikmotor till MW3 som MW1?
Tycker dem kan utveckla spelen lite mer. mycket mer

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Lägger också min röst på bf3 , det ser för jävla fint ut . mw3 ser ju ut som cod 4... och senaste infinity ward va me o gjorde nåt blev de bara skit utan patchar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LoTex94:

Sant det ni säger, det är ju trots allt 2 helt olika spelstilar.

Men det som jag reagerade på är...varför dem inte uppdaterar? Menar...det är väl, om jag inte är ute och cyklar, samma grafikmotor till MW3 som MW1?
Tycker dem kan utveckla spelen lite mer. mycket mer

Hittills så säljer varje nytt CoD-spel mer än föregångaren, så de ser väl helt enkelt ingen anledning att lägga resurser på att utveckla en ny motor. Det tar flera år att utveckla en ny spelmotor, och så länge det finns en långsiktig plan för CoD-serien så kan vi räkna med att det utvecklas en ny motor bakom kulisserna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillvirus:

Lägger också min röst på bf3 , det ser för jävla fint ut . mw3 ser ju ut som cod 4... och senaste infinity ward va me o gjorde nåt blev de bara skit utan patchar

Infinity ward gick i princip under och nästan alla utvecklare är nya, företaget har knappt existerat därav avsaknaden av patchar. Sen om det blir bra nu det återstår att se men man kan knappast säga att MW3 blir kasst pga dåliga tidigare erfarenheter.

Permalänk

BF3 vinner med miljarder hästlängder!! Ta bara o jämför det som Dice/EA visade häromdan, med det som Microsoft inledde sin showcase med, vilket var lite mw3 gameplay. det som visades av mw3 såg ju bara ut som en expansion till mw2. och visst båda spelen är i alpha/pre-alpha stage, men, oj vilken skillnad det är!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Om man jämför Black ops och mw2 med bad company 2 så är det ju två helt olika saker vilket man inte kan jämföra. Ena dagen så är man sugen på snabbheten i black ops tex, och andra dagen precisionen i sniprarna i bc2. Så tycker jag iaf, tror inte det kommer ändras mellan mw3 och bf3 heller.

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk

BF3 är klart bättre men maxat på pc verkar det bli svårt att ha 60 fps hela tiden.

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem

Min röst gick till BF3, kommer dock köpa båda. En ny grafikmotor till MW3, och då hade det nog inte varit ett så dåligt spel

Permalänk
Medlem

BF3 säger jag, men man vet aldrig MW3 kan ju bli bra

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa mw3 men så fick jag reda på att de är månads betalning så helt klart BF3

Permalänk
Skrivet av Onotto:

Tänkte köpa mw3 men så fick jag reda på att de är månads betalning så helt klart BF3

Det är ingen månadsbetalning. bara massa personer som sprider osanna rykten. Det kostar att ha den fulla elite tjänsten men annars är den gratis.

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Skrivet av Onotto:

Tänkte köpa mw3 men så fick jag reda på att de är månads betalning så helt klart BF3

betala varje månad ?????????? för att spela mw3 ? de tror ja knappast

Permalänk
Skrivet av lillvirus:

betala varje månad ?????????? för att spela mw3 ? de tror ja knappast

Bra att någon har lite kritisk syn på vad folk säger

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillvirus:

betala varje månad ?????????? för att spela mw3 ? de tror ja knappast

Kolla vad ovan skrev.

Som flera ovanför skrivit, jag tror personligen att dem kommer förlora mycket folk nu, just därför att det finns ett alternativ. BF3.

Jag har själv inte sett ett alternativ till MW serien, därför jag fortfarande sitter och lirar BC2 ibland, men ändå mest MW1.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av LoTex94:

Kolla vad ovan skrev.

Som flera ovanför skrivit, jag tror personligen att dem kommer förlora mycket folk nu, just därför att det finns ett alternativ. BF3.

Jag har själv inte sett ett alternativ till MW serien, därför jag fortfarande sitter och lirar BC2 ibland, men ändå mest MW1.

BF3 är inget alternativ mot mw3 enligt mig. För alla gillar inte gigantiska maps med 64 spelare. En del (inklusive mig själv) gillar close combat som m3 är ganska ensamma med. Alla andra fps företag lova att allt ska vara större men de finns dom som gillar små banor med mer action, tex cs spelarna. Alla dom gillar kanske inte stora banor utan tar mw3 bara för att dom vill ha mer action. Säger inte att alla har den inställningen men ser en tendens av alla p12 som körde cs först har gått över till mw2.

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem

Jag kommer köpa MW3 OCH BFBC3 för jag har polare som inte har så grymma datorer samt så bra internet så om kör MW2 idag och kommer så klart gå över till MW3 när de kommer. Sen har jag ju dom som har som mig en uppdaterad gamer rigg samt 100/100 Fiber lina så då kör man ju så klart BFBC3.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

MW3 ser ju ut som en katastrof. BF3 blir det självklart!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Tycker det är synd att Activision behandlar Cod serien så tjabbigt som dem gör. Cod 4 är mig fortfarande varmt om hjärtat, men alla andra cod spelen har varit blä för mig (förutom cod 2 då också). Men å andra sidan så har dem hittat ett klockrent sätt att tjäna pengar på, och det fungerar ju helt klart.

Dem kör med kvantitet, inte kvalitet, och det går tyvärr inte hem, hos mig i alla fall.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Jag kommer köpa MW3 OCH BFBC3 för jag har polare som inte har så grymma datorer samt så bra internet så om kör MW2 idag och kommer så klart gå över till MW3 när de kommer. Sen har jag ju dom som har som mig en uppdaterad gamer rigg samt 100/100 Fiber lina så då kör man ju så klart BFBC3.

battlefield bad company 3?????? har jag inte hört några rykten om:O
det är battlefiled3 som kommer ut. uppföljaren till battlefield2

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillvirus:

betala varje månad ?????????? för att spela mw3 ? de tror ja knappast

Joo, för att spela online måste man betala varje månad för extra saker eller de dom nu kallar "Elite"

[B]http://www.gamespot.com/pc/action/call-of-duty-modern-warfare...

Permalänk
Medlem

Ja en pentium 1 hade ju sin storhets tid också men nu går vi framåt och MW3 står kvar som en P1a som får vika sig undan för vettig FPS med inlevelse. Prisad vare BF3.!

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onotto:

Joo, för att spela online måste man betala varje månad för extra saker eller de dom nu kallar "Elite"

[B]http://www.gamespot.com/pc/action/call-of-duty-modern-warfare...

Du är rolig du. Från din egen länk:

"As suspected, COD: Elite will be a premium service offering extra content for a monthly fee, not an attempt to charge for multiplayer gameplay." (fet stil tillagd av mig).

Här är rubriken:

Call of Duty: Elite confirmed as premium-tier service, MW3 multiplayer still free

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

BF3 lockar grymt mycket mer

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För att göra detta klart, jag är inte emot CoD, jag är emot dem som behandlar den som...piss
Älskar CoD 4, och jovisst, om man snackar med några polare över skype så är resten av de nyare roligt också, men BF3 kommer korssa det hoppas

Visa signatur

Krusidullen är stulen