Skyrim utvecklas för konsoler – portas till PC

Permalänk
Skrivet av stn1337:

Grattis alla ni som laddar ner spel och inte stödjer utvecklarna

Inte så det funkar, dom som laddar ner är oftast en stor majoritet som ändå inte har pengar till att köpa i vilket fall, så vilken skada gör dom så är ett spel nertanka säg.. 100k tusen ggr, så kanske det är 60k av dom som inte kan köpa det ist för att ladda ner!? Dock tycker jag att dom som hellre väljer att tanka ner ist för att köpa som kan. den har ingen rätt alls att klaga på någonting. Vilket många gör ändå.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

Blev inte ett dugg förvånad, känns som det ändå kommer bli en solid release som fungerar lika fint som deras föregående titlar på PC.

Permalänk
Medlem

Kan inte DICE bara köpa upp alla spelföretag? PC ftw

Permalänk
Medlem
Skrivet av yroll:

Kan man inte införa uppdateringar av hårdvaran till konsoller? dvs ha varje del i en enskildbox så man bara kan plocka bort den lätt o köpa en ny typ som xbox 360 hårddisken

..och då måste man optimera spelet för olika hårdvarukonfigurationer, vilket kostar tid och pengar. Inte särskild lockande.

Permalänk
Medlem

tycker han i början av trailern låter som gandalf x)

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Medlem

Man blir ju inte förvånad... Hatar konsollportningar! Får väl bli till att lira detta på Ps3an nu då, fasten jag föredrar PC... Synd!

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk

spela Eve-online i stället...

de vet hur man gör spel till pc, med den nya expansionen som kommer i sommar och de som följer närmaste åren så behövs inga andra spel.

Visa signatur

Mest prylar när han dör vinner!
Core i7 920, 12GB DDR3 PC12800, ASUS RAMPAGE II GENE X58, NOCTUANH-C12P-SE14, Nvidia Geforce GTX 1060 6GB, Fractal Design R2, 1 X INTEL SSD DC S3700 100GB, 2 X INTEL SSD DC S3700 200GB, Phillips 328P6VJEB/00 (32" 4K)

Permalänk

Lagom drygt, ursäkta mitt språk men jävla rövar.
Enda spelet jag såg fram emot.

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem

Ni kanske ska vänta med att böla och faktiskt testa spelet när det släpps? Ingen här vet ju hur det är att spela, det kanske blir bra ändå, eller så blir det kajko. Blir det kajko, DÅ kan ni börja böla, väx upp för fan. Lågstadienivå på vissa här.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Skrivet av Lasse.L:

Ni kanske ska vänta med att böla och faktiskt testa spelet när det släpps? Ingen här vet ju hur det är att spela, det kanske blir bra ändå, eller så blir det kajko. Blir det kajko, DÅ kan ni börja böla, väx upp för fan. Lågstadienivå på vissa här.

Jovisst, det kan bli bra men hur ofta blir portningar bra?

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem

KATASTROF

Konsolspel är för långsamma för PCportning. Kolla t.ex. på HALO och jämför med quake (quake 1 that is ). Spelet blir lidande av de fattiga kontrollerna på en konsol.

Är grymt besviken och kommer antagligen inte att köpa skyrim!

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellias:

Haha vilka nollor som skippar världens bästa spel bara för att det inte är utvecklat till PC.

Inget slår Elder Scrolls.

BG2 slår Elder Scrolls alla dagar i veckan

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Ska man skratta eller gråta? Konsoll fungerar bra till bilspel och uhm, hmmm.. jo Super Mario (Galaxy) och liknande.

Derför har min 360 och min Wii blivit använd max 20 gånger på dom åren jag har haft dom...

Tv spel är inget för mig.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

USH! sattsar på Battlefield 3 istället! När ska dem förstå att Pc gamers inte trivs med halvtaskiga konsol portningar!

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem
Citat:

Grattis alla ni som laddar ner spel och inte stödjer utvecklarna

Laddar endast ned spel för att testa dem, gillar inte att köpa skräp! Köper alla spel som jag gillar och vill ha.

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Skrivet av Yngwie_Malmsteen:

Jovisst, det kan bli bra men hur ofta blir portningar bra?

En del blir bra en del blir sämre. Det är som med spel överlag, det finns bra spel och sämre spel.

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Skyrim utvecklas för konsoler – portas till PC

eller

Skyrim avvecklas för konsoler - portas ifrån PC

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Instämmer med er som tycker att det vore bättre om man optimerat för PC och sedan portat till konsollerna.
Merparten av de som spelar rollspel spelar ändå på en dator. Se bara på WOW där det är över 13 miljoner online.

Permalänk
Skrivet av bud986:

USH! sattsar på Battlefield 3 istället! När ska dem förstå att Pc gamers inte trivs med halvtaskiga konsol portningar!

visst trivs man inte med halvtaskiga konsol portningar men inte fan slänger jag ett spel endast för att det är portat. sålänge det är en bra portning som funkar och inte gör spelandet plågsamt

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Kör du ett nedladdat spel så lagras den informationen och skickas till MS så fort du loggar in på Live. Så du kan köra ett nedladdat spel offline, sen om du köper ett spel och loggar in på Live för att spela ditt köpta spel online så åker du ändå dit för spelet du laddade ner. Så hur du kan få de till samma sak som på en dator förstår jag inte. Blir du bannad från ett spel på PC så kan du ju fortfarande gå ut, och du kan spela andra spel online.

där har du fel. om jag laddar ner ett spel till min flashade xbox och spelar de sen så känner jag för att spela fifa eller vilket spel du nu vill spela live och sätter i den skivan så kan jag inte bli bannad. du behöver inte tro på mej men den enda gången du blir bannad är när du spelar nerladdade spel live.

Permalänk
Medlem

Blir givetvis väldigt besviken men det är väl så det är nu för tiden, med konsoller i var mans hem. Pöbeln vill inte behöva tänka, de vill ha pang pang underhållning direkt i soffan. Däremot får vi väl hoppas att bethesda lägger ner mycket arbete på att verkligen göra spelet spelbart på PC. Mass Effect 1&2 är ju konsollspel i grunden men ytterst spelbara på PC och några av de bästa spel jag nånsin spelat, visst har även de brister men det uppvägs av den otroliga storyn och stämningen i spelet.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Instämmer med er som tycker att det vore bättre om man optimerat för PC och sedan portat till konsollerna.
Merparten av de som spelar rollspel spelar ändå på en dator. Se bara på WOW där det är över 13 miljoner online.

Stämmer inte när det gäller Oblivion. Det sålde betydligt bättre på 360 än PC (sett ryktade siffror om ungefär dubbelt så många på 360 som PC). Jag hoppas att det blir tvärtom för Skyrim, att betydligt fler köper på PC så Bethesda förstår att de behöver supporta PC mer än bara med en port. Men det är inte troligt, risken är snarare tvärtom med ännu större försäljning på 360 eftersom den ökat så mycket under de 5 år som gått sen dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Stämmer inte när det gäller Oblivion. Det sålde betydligt bättre på 360 än PC (sett ryktade siffror om ungefär dubbelt så många på 360 som PC). Jag hoppas att det blir tvärtom för Skyrim, att betydligt fler köper på PC så Bethesda förstår att de behöver supporta PC mer än bara med en port. Men det är inte troligt, risken är snarare tvärtom med ännu större försäljning på 360 eftersom den ökat så mycket under de 5 år som gått sen dess.

fast alla sånna siffror stämmer inte med tanke på att det som säljs tjänster online inte räknas med

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Min förväntan efter det här spelet är verkligen på 0 nu, även om detta inte var oväntat så ogillar jag verkligen sättet han sa det på... Sen att behöva förlita sig på moddning communitity för att göra spelet bra för PC är väl ganska kasst med tanke på hur mycket resurser de har? Hur svårt är det att skala om interfacet till en bra PC layout t.ex.?

Jag ogillade oblivion STARKT men det var väl okej med mods (utan var det sjuuukt tråkigt) och jag gissar att gameplay wise så kommer det påminna om oblivion och därför kommer jag ogilla skyrim med... Jag kommer då inte blind köpa spelet iaf men konsolport är ju såklart inte 100% garanterat kasst spel (men chansen går upp betydligt) så jag vill ha lite erfarenheter med spelet innan jag formar en åsikt om det om jag tycker det är värt pengarna (och mitt stöd) eller inte.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | PowerColor Radeon RX 6800 XT 16GB Red Dragon | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Skrivet av Arginj:

Säg inte för mycket. Snart går väl DICE ut med att de ska porta BF3.

BLASPHEMY!

Men seriöst. Det går utför i spelindustrin, pengar pengar pengar. Man blir bara ledsen av såna här "nyheter".

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk

Folk som nobbar spelet är ju riktiga praktexempel på retards... Skyrim kommer med stor sannolikhet släppas med mod tools likt Oblivion, och alla vet ju vilken visuell boost det spelet fick efter en tid på marknaden. Qarl's Texture Pack III gör ju en enorm skillnad. Denna typ av moddar kommer förmodligen släppas förr eller senare till Skyrim också. Av det jag sett hittills hoppas jag att spelet får bättre view distance för framförallt vegetation. Om det sker genom spelets inställningar eller en mod spelar ingen roll.

Oroa er inte, Bethesda vet vad de sysslar med. De vi ska beskylla egentligen är MS och Sony som vägrar släppa nya konsoler med lite up-to-date tech. Tills den dagen är kommen tror jag inte vi kan räkna med att det visuella i spel blir så mycket bättre än det vi ser i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Är ju som alla Bethesdaspel. Man kan inte spela dom förrän dom släppt en 2-3 patchar. Läste en bra grej på Feber.se idag där en kille hade som regel att vänta med att köpa dom tills dom "finns på ÖB". Bra regel i dessa fall.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Så fruktansvärt besviken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Stämmer inte när det gäller Oblivion. Det sålde betydligt bättre på 360 än PC (sett ryktade siffror om ungefär dubbelt så många på 360 som PC). Jag hoppas att det blir tvärtom för Skyrim, att betydligt fler köper på PC så Bethesda förstår att de behöver supporta PC mer än bara med en port. Men det är inte troligt, risken är snarare tvärtom med ännu större försäljning på 360 eftersom den ökat så mycket under de 5 år som gått sen dess.

Är det dåligt så hoppas jag verkligen inte folk köper PC versionen mer, då tror ju tillverkarna att PC spelarna finner sig i denna behandlig...

Permalänk
Medlem

Nu har jag sett flera här inne som ska "testa" spelet innan ni bestämmer er för att stödja det, dvs ni kommer att ladda ner det. Och så undrar ni varför utvecklarna inte vill ha pc som huvudsystem. Suck...