[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk

Jag är inte direkt insatt i de faktorer som förändrar värderingen av valutan men jag läser i tråden att många spår att svårigheten ökar vilket gör att det krävs mer gpu-kraft att kunna genererar samma mängd Bitcoins. Därmed kommer allt fler att dra in mindre pengar vilket gör att färre minar.. men borde inte samtidigt värderingen av Bitcoin mätt i riktig valuta stiga vilket i sin tur borde göra att den faktiska inkomsten inte påverkas speciellt mycket utan att det istället blir förhållandet som ändras d.v.s. få bitcoins till ett mycket högre värde än i dagsläget?

Hoppas någon förstår hur jag resonerar
Grym tråd dessutom!

Visa signatur

Eclipse G500A | ASUS ROG Strix X670E-F | Ryzen 9 7950X3D w/ Arctic Liquid Freezer II 360 | RTX 4090 | Samsung Oddysey G95SC OLED | Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 4TB | 128GB Kingston DDR5 6000MHz CL36 FURY |

Permalänk
Medlem
Skrivet av alphadude:

Ser att utbetalning till Paypal har diskuterats i tråden och vill varna för detta. Har själv blivit blåst på $85 vilket svider litegrann men är överkomligt. Problemet är dock att du aldrig kommer få rätt utan Paypal kommer ta bedragarens parti.

http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=12678.0

Satan.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Skrivet av calleking:

Jag är inte direkt insatt i de faktorer som förändrar värderingen av valutan men jag läser i tråden att många spår att svårigheten ökar vilket gör att det krävs mer gpu-kraft att kunna genererar samma mängd Bitcoins. Därmed kommer allt fler att dra in mindre pengar vilket gör att färre minar.. men borde inte samtidigt värderingen av Bitcoin mätt i riktig valuta stiga vilket i sin tur borde göra att den faktiska inkomsten inte påverkas speciellt mycket utan att det istället blir förhållandet som ändras d.v.s. få bitcoins till ett mycket högre värde än i dagsläget?

Hoppas någon förstår hur jag resonerar
Grym tråd dessutom!

Ja, några har också resonerat på liknande sätt på bitcoin.org och det väl kan vara rimligt eller i alla fall en påverkan. Samtidigt finns det vissa som påstår att värdering av bitcoin är oberoende av svårighetsgrad.
Annars kan man se det på det sätt att när färre minar kommer svårighetsgraden att minskas så man får fler bitcoins med samma gpukraft.

Mycket av detta har säkert en påverkan, direkt eller indirekt.

Under några veckor hade dykt upp trådar om att "Det är inte lönsamt att bygga ny rigg" etc. på bitcoin.org, samtidigt har flera köpt nya riggar och värdet på bitcoins ökat i värde. Så man kan säga att de har haft fel.

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiffigaBengt:

Är det ens någon i den här tråden som har lyckats växla in bitcoins mot svenska kronor??

Ja, via Mt Gox mot swedbank-konto med BIC/IBAN-insättning.

Skrivet av BiffigaBengt:

Om det nu är som ni påstår att man kan tjäna uppemot 140kr/dygn med ett 6990, hur kommer det sig då att ingen rik nisse/företag hyrt en superdator och tjänat x antal hundratusen?

För att detta bör ses som högrisk-investeringar minst sagt, Vladimir som länkats i tråden är en som har ett företag och säljer "mining-contracts".

Men rent praktiskt är det en jäkla massa investeringar för en ganska "liten" och riskfylld ersättning. Dessutom skulle man som företag förmodligen gå miste om en jäkla massa vinst, men det är bara min åsikt. Då är det enklare att starta upp ett företag och sälja en vara/tjänst och ta betalt i BTC som ganska många har gjort.

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem

Varit ganska tålmodigt med Downtimes på Swepool, men nu börjar det riktigt störande.

Permalänk
Medlem

Bitcoins.lc är uppe och snurrar Just sayin'
Var gärna med och påverka framtiden med, rösta om vad ni vill ha för funktion ikväll:
http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=10121.260

/ Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Mmmm, har blivit "bestulen" på 50BTC från mt gox under helgen, det var lite värre... Någon har alltså loggat in med mitt konto och flyttat pengarna till annan adress. Får se om mt gox kan göra nån rätsida på hur, för det är inte ett "osäkert" lösen, dom måste veta mitt login och jag har inga spår av trojaner, keyloggers etc på nån av de 3 burkar jag använder....

Skrivet av phuonganh:

Ja, några har också resonerat på liknande sätt på bitcoin.org och det väl kan vara rimligt eller i alla fall en påverkan. Samtidigt finns det vissa som påstår att värdering av bitcoin är oberoende av svårighetsgrad.
Annars kan man se det på det sätt att när färre minar kommer svårighetsgraden att minskas så man får fler bitcoins med samma gpukraft.

Mycket av detta har säkert en påverkan, direkt eller indirekt.

Under några veckor hade dykt upp trådar om att "Det är inte lönsamt att bygga ny rigg" etc. på bitcoin.org, samtidigt har flera köpt nya riggar och värdet på bitcoins ökat i värde. Så man kan säga att de har haft fel.

M, instämmer, slänger upp en till rigg idag, sen får det vara stopp. Jag tjänar mer nu än förut bara pga av värdeökningen, men den vet jag inte kommer hålla i sig. Får se hur lång perioden är nu innan man får 100% ökning i difficulty.

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiffigaBengt:

Vad är då vitsen med allt detta??????

Vitsen är det du lägger in i det. Antingen att du vill stödja nätverket med din gpukraft för att du tycker ett decentraliserat valutaförsök är en bra idé, eller för att du vill kunna köpa saker anonymt, eller för att du vill få in lite pengar, eller för att du vill få in en nätvaluta och sitta på den tills den exploderat i värde eller tappat helt... bara att välja.

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem

Var det inte någon annan som också skrev om att hans BTC "försvunnit" från MTGOX?

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk

Nu har jag inte läst igenom alla poster (50+ sidor..) men jag sitter på 2-3 Mhash/s. Använder deepbit, och guiminer 2011 05 21
har ett xfx radeon hd 6870 och amd phenom II x4 955 black edition. What to do?

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D | MSI Z87 MPOWER ATX | Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB | Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) | Corsair Hydro H60 (v2) | Gigabyte Radeon HD7950 3072MB Windforce | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE PRO | XFX Pro Series 750W 80+ Bronze | 3x Fractal Design 140mm Silent Series R2 | DVD±RW Samsung 24X DL Svart, Bulk | Synology DiskStation DS213j | Acer Aspire Laptop | LG 42LA667V

Permalänk
Skrivet av Nystrom93:

Nu har jag inte läst igenom alla poster (50+ sidor..) men jag sitter på 2-3 Mhash/s. Använder deepbit, och guiminer 2011 05 21
har ett xfx radeon hd 6870 och amd phenom II x4 955 black edition. What to do?

Har du valt rätt device? Låter som att di minar med din Phenom. Mer info behöver vi.

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem

Tänkte ta ut mina pengar nu. Hade lite svårt att hitta BIC och IBAN på hemsidan faktiskt

Hoppas på att pengarna kommer fram innan helgen. Borde de göra det?

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Skrivet av phuonganh:

Har du valt rätt device? Låter som att di minar med din Phenom. Mer info behöver vi.

Eller hur det gör ju det. Jag kan välja på (Device på programmet): Amd Phenom II x4 955 och
Barts. Jag antar att barts är rätt då? Läste väl fel men tyckte det stod att jag skulle välja cpun

Edit: Valde barts och hoppade genast upp till 222 Mhash.. Satan vad gpun blev varm dock x) 80 grader

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D | MSI Z87 MPOWER ATX | Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB | Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) | Corsair Hydro H60 (v2) | Gigabyte Radeon HD7950 3072MB Windforce | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE PRO | XFX Pro Series 750W 80+ Bronze | 3x Fractal Design 140mm Silent Series R2 | DVD±RW Samsung 24X DL Svart, Bulk | Synology DiskStation DS213j | Acer Aspire Laptop | LG 42LA667V

Permalänk
Skrivet av Nystrom93:

Eller hur det gör ju det. Jag kan välja på (Device på programmet): Amd Phenom II x4 955 och
Barts. Jag antar att barts är rätt då? Läste väl fel men tyckte det stod att jag skulle välja cpun

Edit: Valde barts och hoppade genast upp till 222 Mhash.. Satan vad gpun blev varm dock x) 80 grader

Det blir nog en riktig varm sommar i år!

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Tänkte ta ut mina pengar nu. Hade lite svårt att hitta BIC och IBAN på hemsidan faktiskt

Hoppas på att pengarna kommer fram innan helgen. Borde de göra det?

Ja, definitivt. Det brukar stå ganska tydligt om man söker på den egna bankens hemsida och kollar hur man räknar fram det.

Skrivet av Blow:

Var det inte någon annan som också skrev om att hans BTC "försvunnit" från MTGOX?

Jaså? Vem?!

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem

Tror jag läste det på forum.bitcoin.org

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morna:

Jaså? Vem?!

Du

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

Jag lollar inombords, får försöka leta upp tråden på btc.org...

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem

Är Swepool fortfarande nere?
Jag märkte nämligen en enorm spik i trafiken till Bitcoins.lc.

Vi är uppe i över 65 Ghash nu, det steg över 20 Ghash på ett fåtal minuter.

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Jag flyttade mina miners dit iaf

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem

Hej jag började precis och undrar bara lite hur mycket kommer jag dra i med ett 6950? får just nu 300Mhash/s är det bra? och slutligen är det någon ide att mina med min i5 2500K?

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem

Suck... Jag lägger ner swepool ett tag, tills jag stresstestat allt och vet att det fungerar. Så som det är nu håller inte i längden. Ni får mina på bitcoins.lc så länge.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjinko:

Hej jag började precis och undrar bara lite hur mycket kommer jag dra i med ett 6950? får just nu 300Mhash/s är det bra? och slutligen är det någon ide att mina med min i5 2500K?

Om du klockar det lite borde du kunna komma upp i 330MHash/s.
Att mina med cpu är ingen ide.

Tråkigt med swepool

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blow:

Om du klockar det lite borde du kunna komma upp i 330MHash/s.
Att mina med cpu är ingen ide.

Tråkigt med swepool

ok tack för svaret, ska testa att köra med 6970 bios senare.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Skrivet av Eriik:

Suck... Jag lägger ner swepool ett tag, tills jag stresstestat allt och vet att det fungerar. Så som det är nu håller inte i längden. Ni får mina på bitcoins.lc så länge.

Neeej! Jag har ju inte tillgång till min dator på 2 veckor och den är inställd på swepool... Det vore gött om du kunde få upp den - även om den är ostabil ibland!

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jine:

Bitcoins.lc är uppe och snurrar Just sayin'
Var gärna med och påverka framtiden med, rösta om vad ni vill ha för funktion ikväll:
http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=10121.260

/ Jim

Testar denna lite bara kört PPS hittills kan va kul att variera sig lite Gillar er layout !

Flyttat min lilla Ghash/s till er nu iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Suck... Jag lägger ner swepool ett tag, tills jag stresstestat allt och vet att det fungerar. Så som det är nu håller inte i längden. Ni får mina på bitcoins.lc så länge.

Trots att vi är konkurrenter måste jag säga att det är tråkigt. En del av dina användarna lär säkert dra till deepbit, och det gillar vi inte.

Till er andra:
Ni kan nå mig här på forumet om det är något, ska hålla bättre koll i tråden.
Vår webchat är både på svenska och engelska och det finns blandat folk där - ni är välkommna.

Vill ni hjälpa till att förbättra sajten så kommer jag inom ett par dagar att översätta hela sajten till Svenska, ni får gärna delta i översättningen (lägger upp ett launchpad projekt)

/ Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morna:

Jag lollar inombords, får försöka leta upp tråden på btc.org...

Skrivet av Morna:

Mmmm, har blivit "bestulen" på 50BTC från mt gox under helgen, det var lite värre... Någon har alltså loggat in med mitt konto och flyttat pengarna till annan adress. Får se om mt gox kan göra nån rätsida på hur, för det är inte ett "osäkert" lösen, dom måste veta mitt login och jag har inga spår av trojaner, keyloggers etc på nån av de 3 burkar jag använder....

Var vad jag tänkte på. Ber om ursäkt om jag misstog mig eller inte förstod sammanhanget riktigt.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

Ska gå över till bitcoins.lc, så fort jag fått ihop 1btc på deepbit som jag har använt som alternativ till swepool. När swepool kommer upp igen blir det att köra där igen

Btw, finns pps på bitcoins.lc?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Vi kör inte PPS, utan propotional.
I slutändan bör det resultera i samma pengar oavsett, kan dock hända att det tar längre tid medans poolen är liten.

Funderingen över att erbjuda PPS fortgår dock, vi får se.

/ Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn