Permalänk
Medlem

ett annat R3-galleri

Har byggt en ny dator ganska nyligt (ca 3 månader sen) och tänkte lägga upp ett galleri nu Delarna som sitter i är:

ASRock P67 Extreme 4
Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570
Corsair Vengeance 8 GB
Intel Core i5 2500K
D-LINK DWA-547
Samsung BD-spelare
Samsung F3 1tb (2 st)

Bilderna är tagna med min Nikon D3000, och de flesta med ett 18-55mm objektiv (standard)

ett annat R3-galleri

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem

Nice;) du får dock bara en 4/5, för du använder orginal kylaren hehe
annars fint bygge:P
och bra kvalle på bilderna

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaZZe_93:

Nice;) du får dock bara en 4/5, för du använder orginal kylaren hehe
annars fint bygge:P
och bra kvalle på bilderna

hehe, ska köpa en H100 när den kommer ut på marknaden, och lite smått o gott när jag åker till USA (SSD t ex)

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem

Tycker du också att kablarna var hopplöst stela och för korta?

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem

Trevligt! Om du också får problem med att signalstyrkan på nätverkskortet blir låg. Så Gå in "kontrollpanelen"-"maskinvara och ljud"-"Enhetshanteraren". tryck upp nätverkkort, högerklickar på kortet. Välj "Egenskaper" och sen fliken "energisparfunktionre. och bocka ur första rutan. Mitt hade en tendens att lägga av ibland, och signalen blev otroligt låg. runt 2 pluppar. nu har jag 4-5 just a tip!

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

Ser finfint ut hur tycker du UEFI är`? lätt att använda?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Jättefint, men ALLT är stock och det är ju (förlåt) inget särskilt att titta på då...
Tex så är det inget du ska haka upp dig i at man rekomenderar 1,5v för SB den står pall för mycket och det gör minnena med.. dom är bygda för att pressas och har livstidsgaranti från tillverkare... Kylningen är direkt dårlig och vvore jag dig så skulle jag åtminstone plocka ur så mycket jag kunde av HD bays så det förbätrar både flöde och utseende. Ska du ha H100 så kan du lika gärna kika på en vattenkylning för både cpu och gpu eftersom du lätt kan få plats med den utrustningen om du skippar lite hårdiskplatser och moddar lite bara,

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

Tycker du också att kablarna var hopplöst stela och för korta?

Ja! på helhetsbilden är inte min 8-pin ipluggad, tur det efterson den ligger fult rakt igenom chassiet för att den var för kort att dra bakom >.<

Skrivet av Semplezz:

Trevligt! Om du också får problem med att signalstyrkan på nätverkskortet blir låg. Så Gå in "kontrollpanelen"-"maskinvara och ljud"-"Enhetshanteraren". tryck upp nätverkkort, högerklickar på kortet. Välj "Egenskaper" och sen fliken "energisparfunktionre. och bocka ur första rutan. Mitt hade en tendens att lägga av ibland, och signalen blev otroligt låg. runt 2 pluppar. nu har jag 4-5 just a tip!

Tackar för tipset, min jan vara på 4 om man bara är 1 meter ifrån!

Skrivet av KRQKAN:

Ser finfint ut hur tycker du UEFI är`? lätt att använda?

Väldigt lätthanterat och enkelt att hitta, ett + att kunna använda mus också

Skrivet av Gipsyboy:

Jättefint, men ALLT är stock och det är ju (förlåt) inget särskilt att titta på då...
Tex så är det inget du ska haka upp dig i at man rekomenderar 1,5v för SB den står pall för mycket och det gör minnena med.. dom är bygda för att pressas och har livstidsgaranti från tillverkare... Kylningen är direkt dårlig och vvore jag dig så skulle jag åtminstone plocka ur så mycket jag kunde av HD bays så det förbätrar både flöde och utseende. Ska du ha H100 så kan du lika gärna kika på en vattenkylning för både cpu och gpu eftersom du lätt kan få plats med den utrustningen om du skippar lite hårdiskplatser och moddar lite bara,

tackar för tipset om en GPU+CPU loop, har ingen riktig koll på prisee, du kanske kan göra en uppskattning? Sen har jag tänkt sleeva alla kablar också, men har inte haft tid, vårterminen i 9an är ganska stressig

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye