Fråga angående 2 grafikkort

Permalänk
Medlem

Fråga angående 2 grafikkort

Hej!
Jag har ett moderkort modell Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H, i detta finns det ett integrerat grafikkort, AMD HD4200, med hdmi-port. Till detta har jag även ett Geforce 8800GT utan hdmi-port.

Undrar nu om det finns något sätt att använda 8800GT som grafikkort, men få ut bilden via HD4200's hdmi-port istället?

(Vet verkligen inte vad jag ska sätta för rubrik eller söka på för att hitta mer info om detta.)

Visa signatur

B450-I
Ryzen 3600
1080Ti

Permalänk
Medlem

Nja..

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Antielefant

Nej.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Nej, men frågan är varför du inte vill använda HD4200? Ska klara 1080p-dekodning, vilket jag antar är det du tänkt göra?

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Köp en DVi till HDMI adapter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Köp en DVi till HDMI adapter.

Ville helt enkelt ha allt i en sladd för att slippa eventuell fördröjning på ljudet vilket jag haft problem med förr.

Skrivet av ToJa92:

Nej, men frågan är varför du inte vill använda HD4200? Ska klara 1080p-dekodning, vilket jag antar är det du tänkt göra?

Jo, det är sant. Skall testa hur det går med 720p ikväll.
Hade hoppats att det hade funkat, tänkte spela enklare spel med mitt andra grafikkort, men får väl köra dvi-hdmi samt rca-kabel istället då.

Tack för snabba svar!

Visa signatur

B450-I
Ryzen 3600
1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappa:

Ville helt enkelt ha allt i en sladd för att slippa eventuell fördröjning på ljudet vilket jag haft problem med förr.

Jo, det är sant. Skall testa hur det går med 720p ikväll.
Hade hoppats att det hade funkat, tänkte spela enklare spel med mitt andra grafikkort, men får väl köra dvi-hdmi samt rca-kabel istället då.

Tack för snabba svar!

Du kan få ut ljud ur HDMI genom DVI adapter på ditt 8800gt.

http://www.overclock.net/nvidia/441176-guide-8800gt-9800gt-98...