Bannad på WOW hjälp.

Permalänk
Inaktiv

Bannad på WOW hjälp.

Tja!

Asså, jag satt på ett LAN med några polare, så drog ja på dass. När jag kommer tillbaka ser jag att min kompis sitter vid min dator, jag fråga vad han höll på med. Då hade han skrivit massor av rasistiska ord till min guild mates. Och en kille skrev "Reported:)"
Så jag blev bannad, skrev till blizzard efter det och sa att det inte var MITT fel (låter lamt).
Det är såklart mitt ansvar, men tycker inte det är rättvist.

Någon som haft något liknande? Svara please.

Permalänk
Medlem

Tvinga killen att köpa nytt acc åt dig? Annars är det väl bara att ringa ner och försöka övertala dom, men vettefan om det kommer funka :/ Schysst polare du har

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Din kompis skall ersätta dig med ett nytt acc helt enkelt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rydisen:

Tvinga killen att köpa nytt acc åt dig? Annars är det väl bara att ringa ner och försöka övertala dom, men vettefan om det kommer funka :/ Schysst polare du har

Ah tycker det med, asså jag sa att de va min kompis, men dem ba (översatt till svenska)
Vi kan tyvär inte veta att det är sant det du sagt, och att det är ditt eget ansvar för det är ditt konto.

Permalänk
Skrivet av anon145934:

Ah tycker det med, asså jag sa att de va min kompis, men dem ba (översatt till svenska)
Vi kan tyvär inte veta att det är sant det du sagt, och att det är ditt eget ansvar för det är ditt konto.

ja, men tvinga din kompis att fixa det. Det är han som har gjort fel, inte du. Man borde kunna lita på sina vänner...

Permalänk

haha hygglig polare :D, du var väl säkert i lvl 80 o allt xp

Permalänk
Medlem

Det är väll inte så svårt att lösa? Antingen ger din kompis dig sitt eget konto eller så köper han spelet på nytt åt dig..
Det är ju faktsikt han som ställt till det för dig..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BesteN:

Det är väll inte så svårt att lösa? Antingen ger din kompis dig sitt eget konto eller så köper han spelet på nytt åt dig..
Det är ju faktsikt han som ställt till det för dig..

Såg nu att de bara var 48H xD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon145934:

Tja!

Asså, jag satt på ett LAN med några polare, så drog ja på dass. När jag kommer tillbaka ser jag att min kompis sitter vid min dator, jag fråga vad han höll på med. Då hade han skrivit massor av rasistiska ord till min guild mates. Och en kille skrev "Reported:)"
Så jag blev bannad, skrev till blizzard efter det och sa att det inte var MITT fel (låter lamt).
Det är såklart mitt ansvar, men tycker inte det är rättvist.

Någon som haft något liknande? Svara please.

vet att detta är en gammal tråd men om du nu har tagit kontakt med blizzard och du nu blivit bannad så första gången blir du bannad 24 timmar dom kan inte account banna dig för första förselesen från dig.

är nu så fallet att din kompis skämde ut dig så hemst mycket,så att du råkat fått en permanent bann , Om det varit mig då hade jag sagt det du har 2 val 1 betala 2500kr för mitt konto (nu förutsätter jag att du spelat upp din gubbe med bra gears och många level 80+ gubbar) eller 2 jag säger upp min vänskap med dig för en kompis som beter sig så mot mig har ingen respekt för miig, sådanna kompisar skall inte vara kompis med mig. Om du förstår.

Snudd på brottsuppmaning
Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad och rensad*

Redigerade en del av ett inlägg som var brottsuppmanande, vilket inte är tillåtet.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Ta kontakt med hans föräldrar och med socialen. Att man skriver rasistiska saker på Internet är ett tecken på att allt inte står rätt till. Det är viktigare att din kompis får hjälp än att du får tillbaka ditt konto.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Ansvaret är ditt eget, lämna aldrig inloggade konton ur sikt!!
Det gäller både nöje (som spel etc) eller t.ex. jobbrelaterade inloggningar. Folk du inte verkligen känner till 100% på privat nivå ska du inte lita på heller.

Som Pimpim säger ovan har han förmodligen problem i livet ELLER så ville han med full medvenhet om vad han gjorde enbart förstöra för dig. Så antingen, scenario ett, försök hjälpa honom om det är det som är orsaken, eller avsluta den bekantskapen helt skulle jag säga för gäller scenario två kan du aldrig mer lita på honom.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Har du fått tillbaka ditt account?

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon145934:

Tja!

Asså, jag satt på ett LAN med några polare, så drog ja på dass. När jag kommer tillbaka ser jag att min kompis sitter vid min dator, jag fråga vad han höll på med. Då hade han skrivit massor av rasistiska ord till min guild mates. Och en kille skrev "Reported:)"
Så jag blev bannad, skrev till blizzard efter det och sa att det inte var MITT fel (låter lamt).
Det är såklart mitt ansvar, men tycker inte det är rättvist.

Någon som haft något liknande? Svara please.

Det är helt och hållet ditt ansvar att kontrollera vad som händer med ditt konto. Skyll dig själv. Vi har inget medlidande för någon som bara gnäller över sin egen dumhet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thiesen:

Det är helt och hållet ditt ansvar att kontrollera vad som händer med ditt konto. Skyll dig själv. Vi har inget medlidande för någon som bara gnäller över sin egen dumhet.

nästan så jag skule ha skrattat om det hade varit dig som någon gjort så på, vist att delar av det hade kunnat unvikas om han hade loggats ut men i helvete att du skälv skulle vilja råka ut för en sådan sak.

Handlar fortfarande om ärlighet. Inte att folk ska va så avundsjuka ,att folk ska måsta sabotera för en annan

Permalänk
Medlem
Skrivet av TmN:

nästan så jag skule ha skrattat om det hade varit dig som någon gjort så på, vist att delar av det hade kunnat unvikas om han hade loggats ut men i helvete att du skälv skulle vilja råka ut för en sådan sak.

Handlar fortfarande om ärlighet. Inte att folk ska va så avundsjuka ,att folk ska måsta sabotera för en annan

Så du tycker det inte är TS ansvar med andra ord?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Din "vän" har problem, och du har problem som verkar vara okej med det han gjorde, själv skulle jag gått lös på honom, han kunde lika gärna kastat bort 15.000kr med ditt kreditkort. Dags att växa upp kanske, sluta med WoW och börja gå i skolan mer.

Skrivet av Henrikfotograf:

Så du tycker det inte är TS ansvar med andra ord?

Visst, TS har inte alla hästar i stallet, jag loggar ALLTID ut/alternativt låser windows. Hur simpelt som helst.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Henrikfotograf:

Så du tycker det inte är TS ansvar med andra ord?

jag tycker det att folk ska kunna vara så pass ärliga och en VÄN ska inte göra som han gjorde.

Permalänk
Medlem

Prata med din jävla föreldrar och så får dom tvinga killen att köpa nytt acc... Dock så vet jag inte hur gammal du är, men det är nog rätta vägen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TmN:

Handlar fortfarande om ärlighet. Inte att folk ska va så avundsjuka ,att folk ska måsta sabotera för en annan

Vilken planet kommer du ifrån?
Här på Tellus är det tyvärr så att folk ofta finner nöje i att förstöra för andra och vara oärliga. Därför bör man alltid vidta försiktighet, sorgligt är det men tyvärr väldigt sant...

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Din "vän" har problem, och du har problem som verkar vara okej med det han gjorde, själv skulle jag gått lös på honom, han kunde lika gärna kastat bort 15.000kr med ditt kreditkort. Dags att växa upp kanske, sluta med WoW och börja gå i skolan mer.

Visst, TS har inte alla hästar i stallet, jag loggar ALLTID ut/alternativt låser windows. Hur simpelt som helst.

Windows Key + L for the win
Mycket enkelt och tar knappt en sekund att trycka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TmN:

jag tycker det att folk ska kunna vara så pass ärliga och en VÄN ska inte göra som han gjorde.

Alla människor är inte ärliga på den här lilla jordon

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Ta kontakt med hans föräldrar och med socialen. Att man skriver rasistiska saker på Internet är ett tecken på att allt inte står rätt till. Det är viktigare att din kompis får hjälp än att du får tillbaka ditt konto.

jag skulle gissa på att det bara är en p12 som hade roligt..

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Ifall ni inte kan diskutera på en sansad nivå utan tjafs och påhopp, så kan vi nästa gång bjuda på en semester ifrån forumet. Återgå till ämnet.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk

bara för att han skrev massa skit om andra i guilden betyder inte att han är rascist kompisen gjorde ju det bara för att jävlas med honom inget annat, att dra in socialen i det hela vore ju bara väldigt drastiskt. säger inte att det inte var fel gjort.

Permalänk
Avstängd

Nios var senast inloggad för ungefär en månad sen Han har väl glömt tråden

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Ansvaret är ändå helt på kontohavaren. Du ska försökra dig om att ingen annan än DU har access till ditt konto, står i avtalet. Blizzard bryr sig inte vem som skrev vad, ansvaret är kontoägarens eftersom kontot är personligt. (Undantaget om ditt konto verkligen blir hackat/stulet förstås, men det är inte så i detta fallet).

Sedan begicks det moraliska felet i detta fall av den s.k. polaren, men det är en sak som blir mellan dig och honom att lösa i form av nån kompensation etc från hans sida.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av valiant:

Ansvaret är ändå helt på kontohavaren. Du ska försökra dig om att ingen annan än DU har access till ditt konto, står i avtalet. Blizzard bryr sig inte vem som skrev vad, ansvaret är kontoägarens eftersom kontot är personligt. (Undantaget om ditt konto verkligen blir hackat/stulet förstås, men det är inte så i detta fallet).

Sedan begicks det moraliska felet i detta fall av den s.k. polaren, men det är en sak som blir mellan dig och honom att lösa i form av nån kompensation etc från hans sida.

i detta fall håller jag faktist med , men igentligen skulle tråden lika gärna kunna låsas för nu har vi pga mig som va mest nyfiken startat upp denna tråd igen. Men trådskaparen har lagt in handuken o svarar inte i denna tråd alls

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TmN:

i detta fall håller jag faktist med , men igentligen skulle tråden lika gärna kunna låsas för nu har vi pga mig som va mest nyfiken startat upp denna tråd igen. Men trådskaparen har lagt in handuken o svarar inte i denna tråd alls

Bara för att trådskaparen inte kollar i tråden betyder inte att man inte kan diskutera ämnet, det kan vara någon annan som finner tråden nyttig.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hilton:

Bara för att trådskaparen inte kollar i tråden betyder inte att man inte kan diskutera ämnet, det kan vara någon annan som finner tråden nyttig.

ok ja då vet vi ditt ord vår lag hehe