Permalänk
Medlem

Två ljuddkort Windows 7

Hej, jag har en fråga om mitt ljudkort, jag har ett Asus Xonar DX men tidigare hade jag det inbyggda i Asrock X58 Extreme 3 men nu hittar jag inte ens uppspelning eller inspelning för ljud av moderkorts uttagen och kan inte heller använda 3.5mm uttagen på datorn eftersom de är kopplade till moderkortet. De försvann när jag kopplade i det nya ljudkortet men jag har även försökt inaktivera men de kommer ändå inte fram. Måste jag koppla ur det och installera om Windows för att hitta de igen? Jag vet att Windows inte kan ha två ljuddkort samtidigt men det har ju inte fungerat när jag även har inaktiverat Xonar DX ljudkortet. Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Installera om windows nej knappast, men har du inte bara diseblat det inbyggda i bios.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Installera om windows nej knappast, men har du inte bara diseblat det inbyggda i bios.

Har du nån aning om vart i BIOS det kan vara? Har försökt hitta men hittar inget..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spao:

Har du nån aning om vart i BIOS det kan vara? Har försökt hitta men hittar inget..

Troligen advanced >chipset configuration, där finns Onboard HD audio som du kan ställa på enabled, disabled, och auto

Visa signatur

Acer Predator Helios 300