Ny webbshop, förslag till förbättring motages tacksamt!

Permalänk
Medlem

nåt jag såg direkt på förstasidan med presentkortet: röd text gör inte så väl mot er logga, 2000kr blir lite halvsvårt att se, speciellt för mig som är färgblind:) Återkommer när jag har mer att säga

La nu märke till en till sak: I beskrivningen till varje märke är klockor fetstilt; ha det gärna fetstilt de första 2 eller 3 orden men inte mitt i, blir lite jobbigt annars är det bra längd

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem

Kanske du borde ha någon slags figur i headern?

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Skrivet av Peleee:

Madfred: hahaha "fri frakt till alla som bidrar med förslag till förbättring" I promise!=)

Nisse: Sant som du säger, förstår inte hur man kunde få mvg i svenskan a, b och C!? på gymnasiet när man kollar efter i själva skriften. Skriver som en kråka, och då ska ni se handskriften, den är ännu värre!;P haha:) Men som sagt ditt erbjudande lätt väldigt intressant!

barehipster: tackar för upptäckten, det är ordnat. Och tackar för det intressanta förslaget, ni kan gärna PM:a mig för lite mer info!

loaded1mbimage: Kanon bra respons, som du säger, svårt att mäta sig emot jättarna just nu. Hemsidan är inte indexerad än, haha dumt tänk med säljpitch på 14 dagars öppet köp. Super stort tack för seriös och bra respons.

Det heter "kanonbra". Jag skriver med som en kratta och blev överlycklig när jag fick ett G i svenska A för läraren borde verkligen ha gett mig IG. Mitt uppdateringsverktyg för webbsidan har ett inbyggt rättstavningsprogram det är ganska tacksamt.

"kråka, och" Du behöver nog inget kommatecken om du ändå ska skriva "och". Tycker inte heller att man börjar med en mening med "och" fast det kanske inte finns någon regel som säger att det är fel. Välkommen till rättstavningsnördarnas kafferep. Nej men som någon skrev, det är alltid bra att ha en som läser igenom det man har skrivit. Ibland formulerar man sig konstigt utan att tänka på det och det blir alltid skriv/stavfel.

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Medlem

Dagens deal istället för Dagens Deal med stort D

Uppmaningar såsom "Vad väntar du på?" känns lite väl uppmanade.

Permalänk
Medlem

Om du kan, gör en avancerad sökmotor där man kan välja hur vattentät klocken ska vara, display, färg och all annan information du har på varje klocka. Skulle vara bra för folk som inte är klock entusiaster och bara är ute efter tex. en svart digital klocka som man kan dyka med, då slipper man bläddra igenom varje märke för att hitta det man söker.

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Medlem

Tack för alla kommentarer. Jag med hjälp av flera har jobbat hårt på sidan senaste dagarna, och iallafall återgärdat en del av kommentarerna vi fått.

Jag vet att hemsidan fortfarande har en del stav, sär och meninguppbygnadsfel. Men jobbar mest nu för att få till formen, för att senare finslipa på texterna.

Jag skulle vilja ha lite fler kommentarer om själva produkterna, om den info som finns, vad skulle ni vilja ändra vad skulle ni vilja ha mer av?

Givetvis får man också fortsätta kommentera sidan, give it to me!:)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Peleee:

Tack för alla kommentarer. Jag med hjälp av flera har jobbat hårt på sidan senaste dagarna, och iallafall återgärdat en del av kommentarerna vi fått.

Jag vet att hemsidan fortfarande har en del stav, sär och meninguppbygnadsfel. Men jobbar mest nu för att få till formen, för att senare finslipa på texterna.

Jag skulle vilja ha lite fler kommentarer om själva produkterna, om den info som finns, vad skulle ni vilja ändra vad skulle ni vilja ha mer av?

Givetvis får man också fortsätta kommentera sidan, give it to me!:)

Nu hittar jag inte klockan som har mest information just nu, men tycker att ni ska ta alla "kategorier" av information den har, och sätta på alla klockor.
Sen om en viss klocka inte har just den funktionen/grejen, så skriv t.ex "Information: Finns inte/Nej" istället för att ha olika många rader information på varje klocka.
Hoppas du förstår vad jag menar!

Sen större bilder på dagens deals, då jag tycker det ser tomt ut med 2 produkter och så små bilder.
Dubbelt så stora bilder, göra pristextstorleken 2 eller 3 gånger så stor, och tjock text på köp knappen.

Och som sagt innan, ordningen på presentkorten är fel.

Återkommer med fler åsikter snart.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Kanon bra respons där!

Förstår precis hur du menar. Ett bra förslag, hur känner alla i övrigt skulle man vilja ha mer information om klockan eller duger den basinformation som finns? Vad skulle ni isånafall veta mer om?

Ny dag, nya möjligheter!

Permalänk
Skrivet av shocker:

Ser coolt ut, men vore det inte bättre med flera klockor med kronor på?
Eftersom sidan heter klockkungARNA

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

Ser bra ut över lag.

Tänkte på en grej:
När man klickar köp borde 1 st vara hamna i kundvagnen automatiskt så man slipper slå in en etta.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Glemmy, bra kommentar. Håller faktiskt precis på att jobbar på det. Ska ta bort fylla i antal och bara ha en köp knapp istället. Gissar att det inte är så ofta någon beställer 2 av samma klocka!

Fortsätt kommentera, finns mkt kvar att fixa!

Permalänk

Många bilder är vertikalsträckta.

Många av de banners som finns längst upp när man kommer till en kategori.
T.ex. Casio

Även VISA och MasterCard-logotyperna.

Annars känns det väldigt bra. Jag gillar bakgrundsbilden, precis lagom utstickande. Så gillar jag klocktornet vid Madison Square sedan tidigare.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem

- Bilderna som indikerar vilken banner som visas för tillfället ser väldigt lågupplösta ut.
- De avrundade rutorna för "Prisgaranti" och "Dagens deal" är även de lågupplösta.
- Något som avskiljer/ramar in kundvagnen och nyheterna i vänsterspalten?

Permalänk
Medlem

Tackar igen alla för den bra responsen jag har fått här. Lagt ut hemsidan på flera forum för respons. Här på Sweclockers har jag fått i särklass den bästa responsen och bästa förslagen till förbättring.

Har jobbat intensivt med hemsidan senaste dagarna och ändrat bland annat:

- Bakgrunden
- Logga
- Indexsidan
- "dagens deal"
- Byt banner på ett flertal varumärken.
- Ändrat om i vänstermenyn för att få den mer lätt åtskådlig.
- Tagit bort rubriker i toppmenyn och lagt in länkar till dem på relaterade platser.
- Ändrat så att bilderna ej är vertikalsträckta längre.
- Ny ordlista med "klick" funktion för att man inte ska behöva scrolla en mil:)

Lite kvar att göra då:

- Testa ut en ny sida för varje produkt, ny produkt info osv. Några fler förslag på vad ni skulle vilja se för info när ni köper en klocka? Samt hur det skulle se ut?
- Byta till två stora produktbilder vid "dagens deal"
- Gå igenom all text, (tar gärna emot hjälp här)
- Frakt alternativ till batteri
- bilder vid kontakt info.
- Se över länkstrukturen
- Tjock text på köpknappen
- ev ändra toppmenyn till tjockare/högre?

Sen finns det givetvis vissa grejer jag skulle vilja fixa men ej har kunskap/ möjlighet till just nu såsom:

- Ruta för att gå med i nyhetsbrev.
- Kunna anordna varje produkt sida så att man kan välja mellan om det ska sorteras efter pris, popularitet osv.
- Förbättra sökfunktionen så man kan söka efter vattentålighet, färg osv osv.
- Ha endast så att mitten sidan scrollas då man scrollar.
- Få samtliga herrklockor att läggas direkt under rubriken "herrklockor" så att om man inte vet vilket märke man är ute efter så kan man bara sitta å slö kolla bland klockor där.

Bra förslag Garret, and lågupplösta. Vad använder du för webbläsare? I min ser det bra ut jag kör chrome.
En avskiljare vore väldigt bra på vänsterspalten, bra förslag!

Fortsätt komma med kommentarer!

Permalänk
Medlem

På förstasidan kan man scrolla ner så det blir svart längst ner till skillnad mot alla andra sidor.

1, 2 och 3 på framsidan som anger nyheter, dd och facebook är klockan som anger vilken sida man är på inte skarp! Är skitsuddigt för mej

Permalänk
Medlem

ARGH den svarta bakrunden är så extremt dålig! ta något lite ljusare! Man blir både depressiv och schizofren av att ha denna vita/svarta layouten framför ögonen

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Du borde absolut ta bort skyline-bakgrunden. Skulle se mycket seriösare ut om huvudsidan var sträckt ändå ut i kanterna så att säga.

Permalänk
Avstängd

Herregud, vilken stor skillnad det har blivit på hemsidan efter alla kommentarer!
Riktigt bra jobbat måste jag säga.

Min kommentar angående Dagens Deal återstår fortfarande dock.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Tack Barehipster, den kommentaren kom när man mest behövde den. Djupt insjunken i dataskärmen för att jobba med ytterliggare en ändring. Jobbar för fullt med din kommentar på Dagens Deal och ska bli färdigt tills nästa vecka. Håller helt med dig där...

För skyline-bakgrundens motståndare har jag nu tagit bort den och kör en helt ny design på sidan.

Har några fler samma problem som Kobb3 med flashfilmen på index? På min dator är den riktigt klar, någon som vet vad problemet kan vara?

Gäller samma som tidigare: bara släng in kommentarer!

Permalänk
Medlem

Ser du det nu?

Edit: Vit bakgrund var mycekt bättre

Permalänk
Medlem

Hmm nej, testade att köra hemsidan i chrome och firefox där är det inga problem. När jag tar upp explorer så blir framför allt prisgaranti och dagens deal texten konstig. Dock är bilderna skarpa, texten som är fel. Hur ser det ut på din webbläsare, är texten eller bilderna eller både och som är fel?

Permalänk
Medlem

Ser ut som kobb3s bild för mig också, dvs. lågupplöst/pixligt.
Ni borde ändra webbläsarikonen också, den passar inte in.

Bra inrutning i vänsterspalten dock så ser det olika ut för kundvagn, produktmeny och nyheter, få det att se konsekvent ut.

Prova att ta bort height och line-height från köpknapparna och sätt en top- och bottom-padding istället. Nu ser det inte ut att vara vertikalt centrerat. Sätt eventuellt ut en ram runt knappen också, den ser lite väg platt ut nu.

Permalänk
Medlem

Så jobbet går vidare och idag är en del justerat och fixat:

- Inrutningen i vänsterspalten ser likadan ut på kundvagn, produktmeny och nyheter.
- Facebook sidan har gjorts klar för lansering.
- Man behöver inte längre fylla i 1 innan man kan trycka på köp vid varje produkt.
- Ändrat lite allmänt på bilder och lagt till några nya varumärken som kommer under sommaren.
- Sett till så att explorer slutar varna då man går runt på hemsidan.

Och nu på kvällen har jag börjat kolla på just det här med själva flashfilmen på indexsida, och varför den ser lågupplöst/ pixlig ut. Verkar endast vara så i explorer. Någon som vet varför?

Har också fått lite kommentarer ang att man ej ska lämna personnummer i kassan, vad är allmäna åsikten här på sidan? Jag tar det just nu pga att man då kan se om personen är över 18 och inte behöver målsmans godkännande.

Ska också börja se över texterna ikväll och under morgondagen.

Vad anser ni annars är kvar att göra innan lansering?

Som vanligt är luften fri och man får säga vad man vill!

Permalänk
Medlem

Hej Loaded.
Jag har skummat igenom alla svar och det är verkligen bra feedback du har fått. Många har kommenterat i detaljnivå vad som saknas, borde korrigera osv. Men kan dock inte se att folk har börjat bearbeta s.k ABC nivåer. Alltså vad ska ögas leda in och se först på hemsidan. Vart leds blicket härnäst och till sist var avslutar hemsidan. Detta gäller under varje länk/subsida eller vad det nu heter.

Sedan tänkte jag också på om det är helvitt du kör. Jag själv tycker det kan vara intensivt att titta på hemsida en längre tid.

DU måste även se över FAQ. Alla QA där är inte FAQ. Sidan är för lång, det borde bara finnas köp och garantirelaterat material där.

Skrivet av kobb3:

Ser du det nu?

http://laddauppbilder.se/?di=1130607183316

Edit: Vit bakgrund var mycekt bättre

Här tycker jag att du borde slipa på de små klockorna som är riktigt suddiga. OCh sedan behöver du informationen till höger i samma fält? Sen är även texten suddig i just de rutorna vilket inte stärker hemsidans intryck.

Du borde även göra något åt den hoppande menyn högst upp. En vanligt fel som inte många lägger märke till. (Den hoppar fram och tillbaka med någon millimeter pga tjockare font och smalare)

Damklockor och Herrklockor borde kunna minimeras genom att trycka på de.

Till sist. Helt en smaksak. Och jag vet inte hur det funkar med företagsnamn, men låter inte "Klockkungen" bättre?

Särskrivning "Vi på klockkungarna.se är service inriktade". Det ska stå "serviceinriktade"

Permalänk
Medlem

Hey Calimi!

Tackar för ett mycket bra inlägg!

Förstår hur du menar med en riktig ABC nivå, har du något förslag på vart man kan läsa med om detta för ökad förståelse? Eller är det sådant man får ändra på sidan då man ser "när köparen försvinner"?

Ang faq avdelningen ska denna ses över, har för mig att vi har inlagt det du skriver om. Ska se över det.

Lika här kan jag fortfarande inte förstå hur klockorna är suddiga i flashfilmen, ingen av mina webbläsare visar detta. Men ska givetvis kontrollera detta och se till så att det blir ändrat.

Ang den hoppande menyn, kan du förklarar det? Märker ingen skilnad då jag klickar runt på den, kanske missat något, men är ju helt klart ett störningsmoment som ska återgärdas.

Håller också med dig att jag fått stor hjälp och respons i denna tråd. Det har gått ifrån att vara en riktig B sida till en sida som kan anses som helt okej idag även om det är väldigt mkt jobb kvar på denna.

Keep up the good work!:)

Permalänk
Medlem

- Problemet med bilderna gäller både i Firefox 3.6 och Internet Explorer (8 + kompatibelt läge (7)).
- Huvudmenyn hoppar (förflyttar sig någon millimeter) när du går in på en ny sida.
- Bilden vid kundvagnen är inte positionerad mitt i rutan, den hänger över kanten till innehållet i rutan. Bilden kanske bör bytas också eller tas bort, just nu känns det inte som att den tillför något.
- Texten i kundvagnsrutan ser felpositionerad ut, texten ligger för högt upp i rutan, med som utan artiklar.
- Knappen vid sökrutan ser oproportionerlig ut, utdragen horisontellt.
- Inramningen av rutorna är fortfarande inte rätt, kanske du inte har uppdaterat än? Jag föredrar så som det ser ut vid nyheterna då ramen ligger runt hela rutan och inte bara innehållet.

Permalänk
Medlem

Kanon bra respons Garret! Såna saker som man inte tänker på efter att suttit å kollat på hemsidan flera dagar i sträck, men ändå såna små saker som gör mycket för hel helts intrycket.

Noterat detta!

Edit: Mottar gärna kommentarer på innehåll på sidorna : om oss, kontakta oss, faq och nyhetsbrev. Tycker de ser lite stela ut idag, hur kan man få ett lättare och bättre utseende på dessa? Hoppas på lite förslag här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peleee:

Hey Calimi!

Tackar för ett mycket bra inlägg!

Förstår hur du menar med en riktig ABC nivå, har du något förslag på vart man kan läsa med om detta för ökad förståelse? Eller är det sådant man får ändra på sidan då man ser "när köparen försvinner"?

Ang faq avdelningen ska denna ses över, har för mig att vi har inlagt det du skriver om. Ska se över det.

Lika här kan jag fortfarande inte förstå hur klockorna är suddiga i flashfilmen, ingen av mina webbläsare visar detta. Men ska givetvis kontrollera detta och se till så att det blir ändrat.

Ang den hoppande menyn, kan du förklarar det? Märker ingen skilnad då jag klickar runt på den, kanske missat något, men är ju helt klart ett störningsmoment som ska återgärdas.

Håller också med dig att jag fått stor hjälp och respons i denna tråd. Det har gått ifrån att vara en riktig B sida till en sida som kan anses som helt okej idag även om det är väldigt mkt jobb kvar på denna.

Keep up the good work!:)

Det handlar om presentationsteknik. Öppna sidan för en person som inte har sett den, det är jättebra om det är någon som inte är teknik/layout intresserad. Prova på mamma/pappa mor/far föräldrar. Vad lägger ni märke till först? Det är din A-nivå. En vanlig A-nivå är bannern eller loggan som man brukar ha tydligt. B och C nivåer är de som kommer efter, området är mer relevant för trycksaker. Men jag upplevde att sidan var något plottrig.

Permalänk
Medlem

Ser att du fixat till många viktiga punkter, vilket gör att sidan börjar se riktigt bra ut! Här är dock några punkter som, enligt mig, fortfarande behöver fixas till:
- Sidans titel skall börja med stor bokstav (<title>Klockor på nätet...</title>), dessutom står " - klockkungarna - " två gånger i följd.
- På vissa ställen på sidan står Klockkungarna med stort första K (som det såklart skall göra) och på andra med litet - vilket ger ett dåligt intryck.
- RSS-knappen för nyheter har vita kanter vid de rundade hörnen.
- Förstår inte riktigt valet av ikon till sidan (är det ett hus?).
- Bold-attributet används lite för inkonsekvent.
- På sidan "Om oss" är det lite skumma hopp mellan loggan och resterande uppgifter.
- På sidorna "Herrklockor" och "Damklockor" är bilden väldigt ful (smaksak möjligtvis). Använd effekten "bevel and emboss" lite mer sparsamt och framför allt lite mer diskret - ser lite p12 ut med för tydliga effekter. Även under "Dagens deal" ser bilden hemsk ut. Måste det överhuvudtaget vara bilder där? Det tar ju trots allt extra tid att ladda, dessutom tror jag att det hade varit möjligt att göra lika snyggt utan bilder (återigen en smaksak, givetvis)
- Även om er header har blivit VÄLDIGT mycket bättre tycker jag fortfarande att det är något som saknas. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad jag inte gillar med den. Kanske är det att typsnitten skiljer sig allt för mycket eller så är det bara att headern tar väldigt stor plats. Återkommer om jag blir lite klarare!

Men fortsätt som ni gjort nu så kommer sidan säker att bli riktigt snygg. Jag återkommer om jag kommer på fler detaljer - kikar in imorgon igen. Lycka till!

Permalänk
Medlem

Calimi: Förstår helt och håller, får försöka leta på lite mer info hur man rent tekniskt löser detta. Förklara gärna också hur du menar med plottrig, tar absolut inte illa upp. Men ditt svar kan hjälpa till att förbättra den.

Kanon bra respons Crake.

Det är kul att se hur responsen har gått från de stora delarna på hemsidan logga/ banner / färger till att gå in på små saker som nu.

Idag har jag kört på med hemsidan ännu mer och bland annat fixat:

- Gått igenom texterna på topprubriken lite lätt. Ändrat på särskrivningar och stavfel. OM det är nån som är intresserad av konjuktur läsning och kolla meningsuppbyggnaden m.m. vore det väldigt trevligt. Pm:a mig om det isånfall så det inte förstör tråden!
- Ändrat sidans titel
- Lagt till ruta för "populäraste artiklar" där de bästa sålda artiklarna kommer hamna sen.
- Ordnat frakt alternativ för klockbatterier.
- Lagt till loggin till facebook och gilla knapp.
- Byggt klart våran facebook sida.

Jobbar för fullt med några kommentarer som har kommit här på forumet och ska under kvällen försöka fixa en box på sidan för nyhetsbrevet så att man enkelt kan anmäla sig till detta.

Därefter kommer jag ta tag i många av kommentarerna från Crake och Garret.

Fortsätt kommentera, det finns fortfarande mycket att göra!

Edit: Vi har också försökt hitta på varför flashfilmen är suddig/pixlig hos vissa men förstår inte varför. Den är gjord i format anpassat till webbläsare, och bara vissa som detta problem uppstår hos. Kanske har nått med upplösning/ storlek på text/ webbläsare att göra.