Permalänk
Inaktiv
Skrivet av widL:

Trevligt med tester i forumet! Din avatar förstärker tyvärr inte bilden av att det är en opartisk recension, jag rekommenderar att du byter om du vill att folk ska ta dina tester seriöst.

Sagt och gjort....

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av snajk:

Jo smaken är som baken och allt det där. Dock så tror jag inte att det är flertalet som inte stör sig alls på detta utseende. Högblank plast känns väldigt gammalt nu och betalar man så här mycket så kanske man vill ha något snyggt.

Betalar så här mycket? Det finns för f*anken ingenting som kan konkurera med MSI vad gäller gaming och prestanda per krona.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

Betalar så här mycket? Det finns för f*anken ingenting som kan konkurera med MSI vad gäller gaming och prestanda per krona.

Deviltech, kobalt, PC-konsulten gör det. Dock har jag på sistone hört oroväckande rykten om deviltech.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Deviltech, kobalt, PC-konsulten gör det. Dock har jag på sistone hört oroväckande rykten om deviltech.

Min 663:a kostar 8990kr inkl frakt. Kan du hitta samma prestanda för det priset inklusive windows? Bärväskan och musen vet jag inte om man ska räkna med, är väl iofs värt någon hundring.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Bra recension "Simon says" :).

Lite väl pråligt utseende för min smak och för 23k skulle jag hellre ta en 17.3" från Deviltech.de eller en X-768 från PC-Konsulenten.

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

Trevlig recension, men mjo priset är groteskt högt.. 6000kr dyrare än G73SW med 3D 120Hz skärm.. vetefan vad MSI tänkte

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Betalar så här mycket? Det finns för f*anken ingenting som kan konkurera med MSI vad gäller gaming och prestanda per krona.

Mja ASUS kostar 500kr mer än MSIs billigaste, sen vad man förlorar på dom 500kr gör att jag har svårt att motivera att välja MSIn faktiskt när det skiljer så lite.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

Min 663:a kostar 8990kr inkl frakt. Kan du hitta samma prestanda för det priset inklusive windows? Bärväskan och musen vet jag inte om man ska räkna med, är väl iofs värt någon hundring.

Ja, du har helt rätt, i de lägre klasserna så är MSI/ASUS väldigt prisvärda, troligen de mest prisvärda. För prestandadatorer över 12000kr så ger deviltech/kobalt/pc-konsulten mer prestanda för pengarna än motsvarande MSI/ASUS modell.

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Trevlig recension, men mjo priset är groteskt högt.. 6000kr dyrare än G73SW med 3D 120Hz skärm.. vetefan vad MSI tänkte

Men kostar den inte 12990:- eller betala IAmSimon mer ?

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cokeman66:

Men kostar den inte 12990:- eller betala IAmSimon mer ?

Den billigare modellen kostar 12990kr,

Permalänk
Skrivet av anon162937:

Den billiagre modellen kostar 12990kr,

Men vilken modell köpte du ?

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Trevlig recension, men mjo priset är groteskt högt.. 6000kr dyrare än G73SW med 3D 120Hz skärm.. vetefan vad MSI tänkte

Anledningen är såklart 1.5TB HDD, Blue-Ray, 16gb Ram. men det motiverar inte 6000kr

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cokeman66:

Men vilken modell köpte du ?

Jag äger den dyra modellen.

Permalänk
Skrivet av cokeman66:

Men vilken modell köpte du ?

Såg nu i din sign.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

Anledningen är såklart 1.5TB HDD, Blue-Ray, 16gb Ram. men det motiverar inte 6000kr

Asus G73SW finns även med 2x500GB Hybrid hdd(Dyrare än 750GB) + Bluray + 16gb ram.. Fast den är fortfarande 4000kr billigare

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Asus G73SW finns även med 2x500GB Hybrid hdd(Dyrare än 750GB) + Bluray + 16gb ram.. Fast den är fortfarande 4000kr billigare

Jasså? Ska nämnas att den dyra inte finns här i sverige än, så det är bara prelinimära priset... Sjunker troligtvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

Jasså? Ska nämnas att den dyra inte finns här i sverige än, så det är bara prelinimära priset... Sjunker troligtvis.

Betalade du fullpris för MSIn?

Visa signatur

Mjo

Permalänk

Den här finns på eBay för 800$ US+140$ US i fraktkostnad=5791 kr och med 25% importmoms så blir det runt 7100 kr.

Men det står inget, om exakt vad den har för specifikationer. Om man är intresserad, så får man väl höra av sig till säljaren, för att få den infon.

http://cgi.ebay.com/MSI-GT680R-Laptop-BAREBONE-Nvidia-GTX-460...

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali3nPredator:

Den här finns på eBay för 800$ US+140$ US i fraktkostnad=5791 kr och med 25% importmoms så blir det runt 7100 kr.

Men det står inget, om exakt vad den har för specifikationer. Om man är intresserad, så får man väl höra av sig till säljaren, för att få den infon.

http://cgi.ebay.com/MSI-GT680R-Laptop-BAREBONE-Nvidia-GTX-460...

/AP

Blev nyfiken plötsligt, är det möjligt att köpa en blu-ray i efterhand som passar till gx660/gt663(r)/gt680? Borde nästan finnas något ställe man kan köpa reservdelar eller liknande...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali3nPredator:

Den här finns på eBay för 800$ US+140$ US i fraktkostnad=5791 kr och med 25% importmoms så blir det runt 7100 kr.

Men det står inget, om exakt vad den har för specifikationer. Om man är intresserad, så får man väl höra av sig till säljaren, för att få den infon.

http://cgi.ebay.com/MSI-GT680R-Laptop-BAREBONE-Nvidia-GTX-460...

/AP

Ganska billig ja, verkar dock säljas utan OS/RAM/HDD/WIFI. Sen får man också kolla hur det fungerar med garantin.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

10 lök för 4gb ram + bluray :S men smakar det så kostar det antar jag tycker den var fräck iaf.. hade ja stålarna hade ja lätt dragit till på en spel laptop

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Hedersmedlem

Står att det är GTX560 i specen.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traxus:

Blev nyfiken plötsligt, är det möjligt att köpa en blu-ray i efterhand som passar till gx660/gt663(r)/gt680? Borde nästan finnas något ställe man kan köpa reservdelar eller liknande...

Yes det går utan problem då dom använder standard måtten.
jag gjorde så med min GT660, köpte denna:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=631605
Så flyttar man över locket.
känns meningslöst o betala det premiumpriset man får göra när man kan göra det själv för bra mycket mindre.
Jag köpte den billigaste GT660 modellen för enbart 8990:- för 6månader sen o Uppgradera den ordentligt, är nästan maxad,känns hur rapp som helst nu.. går även att gradera upp den med ett GTX460m dock kan jag inte hitta någon än..
Prestandan ligger nu nära GT680R.

Skrivet av brajonk:

10 lök för 4gb ram + bluray :S men smakar det så kostar det antar jag tycker den var fräck iaf.. hade ja stålarna hade ja lätt dragit till på en spel laptop

Byter man ut delarna själv kostar det inte ens 3000:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Betalar så här mycket? Det finns för f*anken ingenting som kan konkurera med MSI vad gäller gaming och prestanda per krona.

Jo, om man bara ska spela på den är det sak samma givetvis förutom att vitsen med "bärbar dator" helt försvinner vilket då gör att argumentet prestanda per krona fallerar ganska hårt?

Det där är ju verkligen inte en dator som man med glädje skulle ta med sig till arbetet precis. Smaken är som baken kan man dock tycka och visst -- det fungerar som argument för alla som sitter på sitt pojkrum, men det är omöjligt att säga att utseendet på den där datorn känns vidare seriöst att ha med på möten i jobbet direkt.

Visa signatur

Tommie Hansen
---
byme

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tommie:

Jo, om man bara ska spela på den är det sak samma givetvis förutom att vitsen med "bärbar dator" helt försvinner vilket då gör att argumentet prestanda per krona fallerar ganska hårt?

Det där är ju verkligen inte en dator som man med glädje skulle ta med sig till arbetet precis. Smaken är som baken kan man dock tycka och visst -- det fungerar som argument för alla som sitter på sitt pojkrum, men det är omöjligt att säga att utseendet på den där datorn känns vidare seriöst att ha med på möten i jobbet direkt.

Precis. Ska man bara använda den hemma och kan stå ut med pråligheten så är det kanske ok, men jag skulle skämmas om jag plockade upp den där datorn någon annanstans. Det gäller förstås många spel-laptops, men den här är bland de värsta jag sett.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tommie:

Jo, om man bara ska spela på den är det sak samma givetvis förutom att vitsen med "bärbar dator" helt försvinner vilket då gör att argumentet prestanda per krona fallerar ganska hårt?

Det där är ju verkligen inte en dator som man med glädje skulle ta med sig till arbetet precis. Smaken är som baken kan man dock tycka och visst -- det fungerar som argument för alla som sitter på sitt pojkrum, men det är omöjligt att säga att utseendet på den där datorn känns vidare seriöst att ha med på möten i jobbet direkt.

Vad yrar du om..? Vikten är varken högre eller lägre än andra datorer med motsvarande prestanda.

Sen fattar väl vem som helst att man inte drar med sig denna datorn till jobbet, vad ska man ha den till där? Jag har fått en dator av _alla_ mina arbetsgivare, skulle jag mot förmodan behöva köpa min arbetsdator hade jag inte tittat på en gamingutrustad.

Du är i en tråd om en gaminglaptop, den är inte gjord för mobilitet eller flashiga styrelserum.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Står att det är GTX560 i specen.

Mm, tänkte kommentera det med men det verkar mest vara ett typo, länkar till info om 460m och MSI's sida anger bara att modellen kommer med 460m, och dessutom så tror jag inte ens att 560m är släppt.

Iofs så kan det ju vara ett "typo" med!

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

Sedan att 4870 är 3 år gammalt spelar ingen roll eller?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jyyhan:

Sedan att 4870 är 3 år gammalt spelar ingen roll eller?

Det var ett exempel, nya 5870M klarar ju inte att maxa Minecraft vilket den "sämre" 460M gör...

Permalänk
Medlem

Mjo det är väl allmänt känt att Nvidia har bättre kompatibilitet med spel.. Ett annat roligt spel är "Bridge IT" om ni spelat bridge builder nån gång .. Det bootar endast på Nvidia-kort.. rekommenderas

Konstigt dock om ett såpass stort spel som Brink inte skulle funka bra på ATI..?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!