Bärbar dator för bluray tittning, musiklyssnande, surfning med hdmi ut

Permalänk
Medlem

Bärbar dator för bluray tittning, musiklyssnande, surfning med hdmi ut

Har förtvivlat svårt hitta notebooks med blurayspelare?

Förutom detta är det ett absolut krav att den är tyst även med bluray spelaren snurrandes.
USB utgångar. Optisk vore trevligt också men det verkar än svårare att få tag på än blurayspelare.
Ethernet 100 mb/Wifi
Tangentbordet ska gå att skriva på.
hdmi ut ett måste. VGA plus i kanten. nvidia kort och DVI hade vart guld så jag kan se 3d film på datorn om jag får önsketänka. Denna funktion har jag inte sett någonstans heller i min research. ATI har väl ingen 3D lösning ännu?
Storlek inte så viktigt. Viktigare att den går att skriva på än att den är liten lätt och smidig även om det är ett plus givetvis. Ska kopplas till separata monitorer så skärmen behöver inte vara mer än ljusstark för utomhusbruk.

Pris: Hoppas kunna få tillräcklig prestanda för bluray filmstittande och surfning för mindre än 6000 i alla fall? Annars finns det någon exceptionell produkt för mer så var inte blyga. Seg som sirap för surfning får den inte va heller men ska inte användas för spelande.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd

prisjakt listar nästan 100 datorer med BD spelare

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=353#rparams=l=s70185065

använd prisjakts alternativ för att sålla.

Permalänk
Medlem

Tack. Problemet är att jag inte har en susning om rangordning mellan olika processorer, grafikkort etc. Vilka märken som är kända för att hålla bra?

Hittade dessa två på netonnet http://www.netonnet.se/CompareView/5685?itemList=150165&compa...

Hittar inga tester på asus notebooken alls med google. Heter den något annat i staterna?
Skralt med tester på LJ71 men fått hyfsade betyg i alla fall och tydligen tyst.

Var inne på asus hemsida och de har 8!!! serier i multimedia serien? Någon som är värd att kika på utöver den länkade ovan?
Samma med Packard Bell eller andra märken?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att få ut hd ljud strömmar via hdmi till receiver? Eller får du bara dolby digital och DTS som med GTX 580 som i mitt fall?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Asus datorn såg riktigt intressant ut, ska kika vidare på en sån.