En liten varning till alla Catalyst användare!

Permalänk
Medlem

En liten varning till alla Catalyst användare!

Hej!

Jag försökte tidigare idag att installera senaste desktop drivrutinerna för CCC på datorn min, efter 2 bluescreens och massa krångel så är 40% av laptopdrivrutinerna installerade? what the hell?

Vet inte om det bara är tillfälligt men kan vara bra att tänka på om man ladda ner drivrutiner därifrån!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem

har inte haft något problem med varken min stationära med 4870x2 eller min bärbara med 5650 med nyaste drivarna.. kolla så att det inte är dina minnen som är knas lr liknande

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

som jag skrev, detta är när man hämtar drivrutiner från deras hemsida, och minnena? hur ändrar det om det är till stationär eller laptop?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem

På din bärbara eller stationära? Din bärbara hämtar man drivrutiner från tillverkaren, DVS HP.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

som sagt, desktop, alltså min stationära, det jag skrev var att det verkar som att det antingen buggar kraftigt eller så är det laptop drivrutinerna man egentligen får hem när man laddar ner drivrutinerna till stationära datorer

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk

Ytterst förvirrande tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Ytterst förvirrande tråd.

Sammanfattning=

Jag har en stationär dator med AMD grafik, när jag laddade ner drivrutinerna för CCC Version 11.5 så verkar det som att jag fick någon sorts laptopvariant utan överklockning och avancerade grejer men med batteritidsinställningar mm, vilket fick mig att anta att det var någon bugg eller fel drivrutiner utlagda av AMD, tyckte att det kunde vidarebefodras här då det betydde bluescreens för mig iaf.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Skrivet av DanneSvs:

Sammanfattning=

Jag har en stationär dator med AMD grafik, när jag laddade ner drivrutinerna för CCC Version 11.5 så verkar det som att jag fick någon sorts laptopvariant utan överklockning och avancerade grejer men med batteritidsinställningar mm, vilket fick mig att anta att det var någon bugg eller fel drivrutiner utlagda av AMD, tyckte att det kunde vidarebefodras här då det betydde bluescreens för mig iaf.

Där har du nog problemet, 11.5 är så vitt jag vet en BETA drivrutin, det senaste officiella är nog 11.4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Där har du nog problemet, 11.5 är så vitt jag vet en BETA drivrutin, det senaste officiella är nog 11.4.

Nä den är skarp! Bara att gå in på tex :http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/radeon_win7-64.a...
Kolla först innan du skriver BETA

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Skrivet av thomax:

Nä den är skarp! Bara att gå in på tex :http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/radeon_win7-64.a...
Kolla först innan du skriver BETA

Okej, var tydligen en väldigt kort beta på den då eftersom det kom en 11.5 beta i början av Maj.

Permalänk

Laddade ned nya drivrutiner för någon vecka sedan efter att jag omformaterat datorn. Kör inte med CCC längre utan med AMD Vision engine control center. Trodde det var CCC jag laddade ned från deras hemsida först , men ack så fel . Tycker dock att detta funkar lika fint.

Visa signatur

Kvistfritt kvastskaft